Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fatczes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 02, 2013 08:45

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: fatczes » sob lis 02, 2013 08:55

Witam

Nie dawno zakupiłem golfa mk IV 1.6sr niestety po jakiś dwóch tygodniach użytkowania auto zaczeło sie psuć... Mechanik oświadczył iż do auta był wlany środek zwany "Moto Doktorek" a skrzynia nie jest od tego silnika... Czy którys z Panów mógł by polecić jakis dobry warsztat w woj. pomorksim żeby wymienić śilnik? i jesli tak to na jaki?

Z Góry dzieki za pomoc i pozdrawiam



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: grg474 » sob lis 02, 2013 10:13

do wyboru - kupić inny taki sam silnik ze skrzynią np z angola (można naprawdę w dobrych pieniądzach kupić - jak coś to znam ludzi co takie auta rozbierają) albo inny. No ale jaki - 1,8? 1,8T, wiesz - wszystko zależy co chcesz uzyskać i za jaką kasę. Bo do 1,8T trzeba np jeszcze intercooler, rury, możliwe że wydech, inny komp itd. Najprostszym rozwiązaniem jest taki sam silnik bo wyjmujesz te, montujesz drugi i problem rozwiazany


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: Dam » sob lis 02, 2013 10:56

Przede wszystkim podstawowe pytanie- co to znaczy że zaczął się psuć?

Co się dokładnie dzieje?



fatczes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 02, 2013 08:45

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: fatczes » sob lis 02, 2013 13:52

NIe Równo chodzi, strasznie szarpie śilnik bierze olej w trybie expresowym (choć nie widac wycieków ) i biegi cięzko wchodzą.

1.8 to była by okej opcja bo głównie chodzi mi bardziej o nie zawodność niż o spalanie. Tylko gdzie kupić taki silnik albo gdzie zajmuja sie takimi rzeczami bo ja niestety takiej wiedzy nie posiadam



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: Dam » sob lis 02, 2013 14:30

Czyli kupiłeś auto 2 tygodnie temu, czy podczas kupna wszystko działało ok? Biegi dobrze wchodziły?

Swap ma sens jak się szuka osiągów, skoro celujesz w niezawodność to lepiej jakbyś doprowadził do ładu to co masz obecnie na pokładzie. Wydasz kupę kasy na ,,nowy" używany silnik a gwarancji nikt Ci na niego nie da i też mogą wyjść potem różne kwiatki.
fatczes pisze:NIe Równo chodzi, strasznie szarpie
Tutaj problem może być błahy. Warto byś kupił sobie interfejs na alledrogo (okolo 40zl z przesylka) i sprawdził błędy w sterowniku. Przyda Ci się na przyszłość, czegoś się poduczysz i mechanicy będą Cie mniej w wałka robić jak nabierzesz wiedzy. No i wiele rzeczy zrobisz sam z pomocą tematów na forum.
fatczes pisze:śilnik bierze olej w trybie expresowym
Typowa przypadłość, poczytaj forum a znajdziesz moc tematów typu ,,bierze litr oleju na 1000km"
Zazwyczaj wadliwe są pierścienie tłokowe. Lepiej jest zrobić remont (głowica plus pierścienie) i wiedzieć co się ma niż kupować kota w worku.



fatczes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 02, 2013 08:45

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: fatczes » sob lis 02, 2013 17:43

tak, podczas kupowania auto chodziło świetnie, usterki zaczeły sie pojawiać jakies dwa tygodnie po.. nie wspomniałem tylko ze mechanik pracował nad nim juz dwa razy i dopiero odstatnio jak objawy sie pojawiły zaproponował zmane śilnika. Ja niestety totalnie nie znam sie na mechanice dlatego szukam pomocy tu na forum.

Czy mogli byście chociaż Panowie polecic jakiegos dobrego mechanika w pomorskim żeby dokładniej zdjagnozował problem??

Nie chciał bym oczywiście bez potrzeby wymieniac śilnika ale prawde mówiąc troche mocniejszy mógł by być a niestety bez auta nie zarabiam więc bardz go potrzebuje dlatego sprawa jest pilna.



Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: gatuso_18 » wt lis 12, 2013 20:41

Jak chodzi mocno nie rowno to moze zalewa go z uszczelniaczy ? Dymi Ci z rury ? Mozesz dokladniej opisac prace silnika ?


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Swap MKIV 1.6 jaki warsztat jaki silnik???

Post autor: rysiektr » czw lis 14, 2013 22:20

fatczes, zmierz kompresję, jak wyjdzie dobra to do wymiany będziesz miał uszczelniacze zaworów - można to zrobić bez zdejmowania głowicy i rozbierania połowy silnika, to ze biegi ciężko chodzą nie znaczy, że skrzynia musi być do wymiany.
Sprawdź czy linki przypadkiem nie są do wymiany, czy wybierak chodzi bez zacięć. Najlepiej zacząć od rzeczy najtańszych :D
Natomiast jeśli chcesz "mocniejszy" np: 1.8T to szykuj worek kasy, chyba że kupisz anglika, poprzerzucasz wszystko a resztę sprzedaż to wyjdzie taniej.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości