Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » czw lis 07, 2013 13:06

Witam Serdecznie Wszystkich użytkowników marki VW. Mam na imię Marcin, jestem tu po raz pierwszy, także proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z rozruchem silnika w moim Golfiku 1.4 16V AKQ 98r.:
Chodzi o to, że jak jest zimny (postój przez 1 dzień), to muszę zakręcić rozrusznikiem z 5-6 razy, żeby zaskoczył, ,jak się rozgrzeje to zapala na strzała. Ale wystarczy, że postoi sobie z godzinkę i znowu muszę kręcić 5-6 razy.
Natomiast, po 2 dniach postoju, odpala na strzała. Sprawdzane były wtryskiwacze, pompka paliwa ma dobre ciśnienie, wymieniony czujnik temperatury. Teraz podejrzewamy, że może czujnik położenia wału. Więcej pomysłow nie mam.
Pomóżcie. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: marcin7x5 » czw lis 07, 2013 15:12

Zacznij tradycyjnie od czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia szczelności w dolocie.



Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » czw lis 07, 2013 16:21

Zapomniałem dopisać, że przepustnica też była czyszczona, a potem adaptacja zrobiona.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: marcin7x5 » pt lis 08, 2013 16:01

Zobacz na vagu czy sterownik silnika widzi sygnał z czujnika położenia wału i jakie podaje wartości podczas rozruchu.



Awatar użytkownika
1208Krzysiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 19, 2013 22:51
Lokalizacja: OPOLSKIE

Re: Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: 1208Krzysiek » sob lis 09, 2013 00:00

marcin7x5 pisze:Zobacz na vagu czy sterownik silnika widzi sygnał z czujnika położenia wału i jakie podaje wartości podczas rozruchu.
Tak z ciekawosci gdzie w 1,4 16v jest czujnika położenia wału?


Kupie emblemat 2,3 lub 1,8T

Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » sob lis 09, 2013 00:50

Ja nie wiem, ale mój mechanior wie. Dowiem się we wtorek 12 list. i wszystko opiszę.
Ps. Wiecie, jakie są jaja z tym czujnikiem. Mechanior zamawiał w 3 miejscach, międzyinnymi w tak znanej firmie, jak int...crs. Owszem, wszystko pięknie, cyt. "mamy ten czujnik, do tego modelu silnika" (1.4 16v AKQ). A co się okazuje, za każdym razem, kiedy część przyszła już do warsztatu, nie pasowała końcówka do wpięcia. Mój mechanik już prawie ręce rozłożył, ale ponoć coś znalazł i ponoć wygląda, jak oryginał. Zobaczymy... We wtorek 12 listopada będzie operacja wymiany tego czujnika. Wszystko opiszę. Pozdrawiam.



Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » sob lis 09, 2013 01:01

Zapomoniałem jeszcze dopisać, że prawie zawsze auto jest, jakby zamulone, zdarza się (rzadko), że ma kopa (jak na swoją moc i pojemność silnika). No nic, zobaczymy co się będzie działo po wymianie tego zasranego czujnika. Jak już wcześniej pisałem, wszystko opiszę. Oczywiście, zasugeruję swojemu mechanikowi, żeby sprawdził to, o czym pisał "marcin7x5".



Awatar użytkownika
1208Krzysiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 19, 2013 22:51
Lokalizacja: OPOLSKIE

Re: Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: 1208Krzysiek » sob lis 09, 2013 08:34

Ravenus pisze:Zapomoniałem jeszcze dopisać, że prawie zawsze auto jest, jakby zamulone, zdarza się (rzadko), że ma kopa (jak na swoją moc i pojemność silnika). No nic, zobaczymy co się będzie działo po wymianie tego zasranego czujnika. Jak już wcześniej pisałem, wszystko opiszę. Oczywiście, zasugeruję swojemu mechanikowi, żeby sprawdził to, o czym pisał "marcin7x5".
U mnie jest ten sam problem tylko jak juz uda sie odpalic to normalnie jedzie nie muli ,ale ja mam silnik AHW , jak dojdziesz co jest przyczyna to napisz.


Kupie emblemat 2,3 lub 1,8T

Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » śr lis 13, 2013 23:35

W piątek będzie operacja. Podejrzenie padło jednak na nieszczelność w zaworach, czy prowadnicach zaworów. Mechanik będzie robił mojego i drugiego Golfa z tym samym objawem. Jakiś "fachman się u niego zjawił i powiedział, że w tych silnikach, to nagminny problem. Jak tylko będzie coś zrobione, to napiszę. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
1208Krzysiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 19, 2013 22:51
Lokalizacja: OPOLSKIE

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: 1208Krzysiek » czw lis 14, 2013 07:51

U mnie jest po remoncie silnika i wymianie zaworow , gumek zaworowych prowadnic i dalej ciezko pali , niech twoj mechanik najpierw sprawdzi cisnienie w silniku , bo skoro stawia na zawory ze nie czymaja to silnik powinien nie miec cisnienie.


Kupie emblemat 2,3 lub 1,8T

Ravenus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:18

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: Ravenus » pn lis 25, 2013 21:17

Mechanior postawił na sondę jednak, wymienił (sonda Bosh) i pupa! Jest tylko lepiej z pracą na benzynie, silinik już się nie telepie. Ale z zapłonem dalej problem jest, tzn. Jak postoi przez noc w garażu, rano zapali na strzała, postoi parę godzin i znowu kręcenie 5-6 razy). W środę będzie kolejne podejście. Czy mogę coś zasugerować mojemu mechanikowi? Pomóżcie.



Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Golf 1.4 16V AKQ, 98R. Problemy z zapalaniem.

Post autor: GregorzG60 » wt lis 26, 2013 00:26

pompa paliwa nie trzyma cisnienia paliwo sie cofa.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości