VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » ndz paź 27, 2013 12:12

Witam od dluzszego czasmu mam problem z moim golfem. Otoz po zaswieceniu sie kontrolki "check" udalem sie do warsztatu samochodowego na diagnostyke komputerowa. Jak sie okazalo wyskoczyly 3 bledy: P0404 EGR, P0301 Cylinder miss oraz P0134 Sonda Lambda. Wszystko to zostalo naprawione. Po przejechaniu ok 100km znow pojawila sie kontrolka "check" dlatego postanowilem wrocic do warsztatu na kolejna diagnostyke. Jak sie okazalo po diagnostyce znow pojawily sie te same 3 bledy ( Sonda, Zawor EGR oraz Wypadajacy zaplon 1 cylindra - Wszystkie elementy nowe orginalne). Po skasowaniu bledow wszystko bylo ok do czasu... Po przejechaniu znow niespelna 100km Zaswiecil sie "check" oraz "EPC" i samochod zaczal znaczaco tracic moc i nie reagowal na pedal gazu. Po zatrzymaniu sie i wyl. silnika ponownie odpalilem samochod i wszystko byl ok poza swiecaca kontrolka "check". Dzisiaj zdarzylo sie to dwa razy samochod stracil moc. Po kolejnym zgaszeniu i odpaleniu silnika samochod chodzi dobrze lecz martwi mnie kontrolka "check". Mechanicy sa bezradni... Zdecydowalem sie jeszcze na kompletna diagnostyk ktora wykazala bledy z centralnym zamkiem, radiem, abs, poduszka i 10 innych bledow malo istotnych oraz 3 glowne mianowicie Sonda, Zawor, Cylinder i znow wszystko zostalo wykasowane lecz kontrolka "check" nadal swieci oraz podczas jazdy czasem kontrolka EPC. Ma ktos jakis pomysl co nalezalo by zrobic? Czy moze to byc wina uszkodzonego Sterownika? Prosze o pomoc z gory dziekuje



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Fafik258 » ndz paź 27, 2013 16:46

Wypada zapłon i to jest poważny błąd i żadne kasowanie błędów nie naprawi samochodu. Śmiech mnie ogarnia, że mechanicy nie potrafią ogarnąć powodu wypadania zapłonu czyli Twojej głównej usterki. Sam tego nie ogarniesz zapewne, więc poszukaj elektrotechnika i przestań jeździć po mechanikach który tylko błędy kasować potrafią



Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

Re: VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » ndz paź 27, 2013 17:34

Czyli mam pytanie odnosnie moich usterek. Poniewaz wybieram sie do mechanika jutro takze powiem mu zeby zwrocil glownie uwage na wypadajacy zaplon... W ogole to ta swieca przed wymiana zostala zalana olejem i nie wiem w jaki sposob moglo sie tak stac. Mechanicy wyssali olej zmienili swiece caly uklad zaplonowy i niby wszystko chodzilo ale blad nadal pozostaje.Teraz znow silnik chodzi na wolnych obrotach jak diesel. A mam jeszcze pytanie czy w.w bledy moga miec zwiazek z niewlasciwym napieciem przy zlaczu sterownika? Chodzi glownie o mase lub napiecie podawane przez aku? Z gory dzieki



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Fafik258 » ndz paź 27, 2013 18:32

Jak zalało świece od góry to pasta od pokrywy zaworów puszcza olej. Poproś żeby sprawdzili ciśnienie sprężania, bo wnioskuje, że świece i kable zostały wymienione na nowe. Świece jak wyglądały? Prawidłowo wypalone?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: grg474 » ndz paź 27, 2013 18:41

po 1 - 1,4 16V to mało - AKQ, AHW czy jaki bo te 2 pierwsze to mają jeden moduł i idą kable wysokiego napięcia, a inny silnik 1,4 ma każdą cewkę osobno - więc 2 różne drogi sprawdzania.
po 2 -
Malpotronix pisze: A mam jeszcze pytanie czy w.w bledy moga miec zwiazek z niewlasciwym napieciem przy zlaczu sterownika? Chodzi glownie o mase lub napiecie podawane przez aku?
a co - punkty masowe sprawdzone?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

Re: VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » ndz paź 27, 2013 19:10

Fafik258 pisze:Jak zalało świece od góry to pasta od pokrywy zaworów puszcza olej. Poproś żeby sprawdzili ciśnienie sprężania, bo wnioskuje, że świece i kable zostały wymienione na nowe. Świece jak wyglądały? Prawidłowo wypalone?
Zalana byla tylko swiece na pierwszym cylindrze wlasnie od gory. Czyli wspomne o tej pascie od pokrywy zaworow. Tak, swiece i kable wymienione na nowe a wypalone byly prawidlowo.



Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

Re: VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » ndz paź 27, 2013 19:12

grg474 pisze:po 1 - 1,4 16V to mało - AKQ, AHW czy jaki bo te 2 pierwsze to mają jeden moduł i idą kable wysokiego napięcia, a inny silnik 1,4 ma każdą cewkę osobno - więc 2 różne drogi sprawdzania.
po 2 -
Malpotronix pisze: A mam jeszcze pytanie czy w.w bledy moga miec zwiazek z niewlasciwym napieciem przy zlaczu sterownika? Chodzi glownie o mase lub napiecie podawane przez aku?
a co - punkty masowe sprawdzone?

Sprawdzalem model i jest to 1,4 16v AXP wlasnie co do punktow masowych to nie mam pojecia bo robilem samochod u angielskich mechanikow, a jutro jade do Polskiego takze pogadam z nim na ten temat. A dal bys rade wypisac mniej wiecej co nalezalo by sprawdzic i droga eliminacji doisc do uszkodzenia?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: grg474 » ndz paź 27, 2013 20:22

Malpotronix pisze:1,4 16v AXP
czyli nie 4 osobne cewki za to 2 sondy lambda
jeden punkt masowy masz pod akumulatorem - trzeba wyjąć aku, odkręcić 4 śruby trzymające podstawę akumulatora (klucz nasadowy 10 z przedłużką), wyjąć podstawę aku i masz dostęp do punktu masowego, drugi punkt masowy - dla sterownika silnika masz pod podszybiem obok sterownika silnika.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » ndz paź 27, 2013 21:25

Czyli zasniedziale styki od masy moga rowniez powodowac te bledy tak?? A co do wypadajacego zaplonu to trzeba wymienic uszczelke pod pokrywa zaworow?



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Fafik258 » pn paź 28, 2013 10:11

Dokładnie kable i "cewkomoduł". Myślę, że gdyby to było coś z masą to wypadały by zapłony na wszystkich cylindrach ale sprawdzić nie zaszkodzi. Nie wiemy nawet czy faktycznie iskra jest na I cylindrze czy jej nie ma. Nie daje to możliwości stwierdzenia czy usterka jest mechaniczna czy elektryczna. Sam mechanik mając auto pod ręką tego nie wie



Malpotronix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 25, 2013 22:23

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Malpotronix » sob lis 02, 2013 00:58

Bylismy u mechanika ktory stwierdzil ze samochod kopci pewnie bierze olej ale rozlozyl rece... Wrocilismy do sprzedawcy samochodu ktory odeslal nas do swojego mechanika i spotkanie jest na jutro umowione. Dostrzeglem jeszcze jeden problem ktory moze byc przyczyna usterki, mianowicie w zeszlym tyg zaswiecila sie kontrolka od oleju. Dolalem 1L oleju i poziom byl miedzy min-max tak jak powinno byc. Minal tydzien i dzisiaj znow zaswiecila sie lampka od oleju. Moje pytanie brzmi: Spalanie takiej ilosci oleju moze miec wplyw na w.w bledy??? Dostrzeglem takze dzisiaj ze znow pojawila sie minimalna ilosc oleju na swiecy pierwszego cylindra



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

VW Golf IV 1.4 16v kontrolka "check" oraz "epc"

Post autor: Fafik258 » sob lis 02, 2013 12:10

Tak to jest jest z autami z nieznaną historią sewrisową. Branie oleju to jedna sprawa a wypadanie zapłonu to druga sprawa. Chyba, że większą część za branie oleju ponosi 1 cylinder wtedy np. olej zarzuca świecę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości