falujące obroty

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

falujące obroty

Post autor: kubaluka » wt paź 15, 2013 20:55

Witam. Wiem, że temat był wałkowany milion razy ,ale ja nie potrafię sobie już z tym poradzić. Mam golfa 4 1.6 16v silnik azd. Bardzo często falują mi obroty tak,że silnik gaśnie. Wymieniłem przez okres dwóch lat: przepustnicę, zawór egr, świece, kable zrobiłem remont głowicy z zaworami,a tydzień temu wymieniłem wtryski. Dalej jest to samo obroty strasznie pływają. Jak przełączę na gaz to jest jeszcze gorzej bo falują i auto gaśnie. Teraz jeżdżę tylko na benzynie i dalej falują. Chce już sprzedać z rozpaczy to auto bo już sam nie wiem co robić. Podobno jest jakiś wężyk podciśnienia między zbiorniczkiem płynu chłodzącego ,a płynem spryskiwaczy,że się go odpina czy coś i sprawdza czy dalej falują i jeszcze zatkanie egr (jest nowy ,ale piszą ,że można zatkać). Obroty mi falują niezależnie od temp silnika. Jeden mechanik mówił,że może być sterownik silnika walnięty. Auto ma przejechane 270 tys. BARDZO PROSZĘ O POMOC. Kuba



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

falujące obroty

Post autor: maxan » wt paź 15, 2013 21:05

bledy na silniku masz? na poczatek sprawdz bledy VAGiem i bezpieczniki (bezp 32,34,43)


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

falujące obroty

Post autor: kubaluka » wt paź 15, 2013 21:47

nie właśnie błędów nie ma w ogóle wszystko ok



kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

falujące obroty

Post autor: kubaluka » wt paź 15, 2013 22:47

nie wiem może sonda??są dwie prawda?



maxan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:03
Lokalizacja: STG

falujące obroty

Post autor: maxan » śr paź 16, 2013 00:16

jak by byla sonda to by pokazlao w vag'u (tak przy tym silniku sa 2 sondy) ... przepustnice masz czysta? przewody od podciśnienia(dolotu) całe?... opcji jest sporo mógłbys podmienic przeplywke choc blad tez na kompie powinien byc...


Golf 4 GTi 1.8 20V TURBO AGU
Obrazek

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

falujące obroty

Post autor: kubaluka » śr paź 16, 2013 07:58

Te przewody musze sprawdzic. W ktorym miejscu one sa? Tak czysta jest kupilem nowa , ale to nic nie pomoglo.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

falujące obroty

Post autor: marcin7x5 » śr paź 16, 2013 09:48

Na ogól powodem falowania jest nieszczelnośc dolotu. Jeżeli możesz to sprawdz vagiem jaką wartośc widzi czujnik cisnienia w kolektorze ssacym na biegu jałowym. Powinno być 280-420 mbar. Obok tego czujnika wychodzi tez z kolektora taki wężyk do regulatora cisnienia paliwa. Sprawdź czy tam czasami nie łapie nieszczelności.



radek1987_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt gru 17, 2010 12:44

falujące obroty

Post autor: radek1987_1987 » śr paź 16, 2013 09:53

Zgadzam się z kolegą miałem podobną sprawę w 2 litrowym nieszczelny dolot. Najlepiej samemu to sprawdzić bo żadnemu z mechaników się nie chce. U mnie ciągnął lewe powietrze z podciśnienia serwa



kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

falujące obroty

Post autor: kubaluka » śr paź 16, 2013 10:16

ok zaraz posprawdzam. A jest to możliwe , że będzie nieszczelny dolot i będą takie dni ,ze jest ok. Np. wczoraj falowały na każdych światłach jak stawałem ,a dziś od rana jest ok. A jak sprawdzić czy jest szczelny dolot oprócz tego co napisał kolega marcin ponieważ nie mam u siebie vag a.



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

falujące obroty

Post autor: piotrek.radom » śr paź 16, 2013 10:31

Można sprawdzić psikając plakiem w różne miejsca łączeń dolotu i sprawdzając czy reakcja silnika się zmienia,jeśli tak to masz miejsce nieszczelności, ale to mało profesjonalny sposób. Vag jest znacznie dokładniejszy :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości