golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Pewny jesteś tej kompresji?
Jest takie coś jak próba olejowa, która może ci powiedzieć coś więcej o pierścieniach niż pomiar kompresji (poszukaj sobie coś na ten temat na forum).
Piszę o tym, dlatego że szkoda kosztów jakie władujesz w głowicę jeżeli to jednak będzie wada pierścieni.
Oczywiście naprawa głowicy ci nie zaszkodzi, ale założysz ją, pojeździsz chwilę, potem znowu ściągniesz i zapłacisz za robociznę, nową uszczelkę i śruby. Albo zrezygnujesz z kolejnej naprawy i będziesz wydawał majątek na olej aż zarżniesz katalizator bo w końcu zacznie pluć olejem przez rurę po tylnim zderzaku.
Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad tym ściąganiem głowicy albo od razu skoro już grzebiesz przy silniku to darłbym spód i oglądał pierścienie.
I coś jeszcze, jeżeli mnie posłuchasz i zdecydujesz się na wyciągnięcie tłoków to wskazane będą oględziny panewek korbowodowych.
Poradę opieram na własnym doświadczeniu przy przebiegu 200k.
Daj znać jak poszło i co zdecydowałeś.
Jest takie coś jak próba olejowa, która może ci powiedzieć coś więcej o pierścieniach niż pomiar kompresji (poszukaj sobie coś na ten temat na forum).
Piszę o tym, dlatego że szkoda kosztów jakie władujesz w głowicę jeżeli to jednak będzie wada pierścieni.
Oczywiście naprawa głowicy ci nie zaszkodzi, ale założysz ją, pojeździsz chwilę, potem znowu ściągniesz i zapłacisz za robociznę, nową uszczelkę i śruby. Albo zrezygnujesz z kolejnej naprawy i będziesz wydawał majątek na olej aż zarżniesz katalizator bo w końcu zacznie pluć olejem przez rurę po tylnim zderzaku.
Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad tym ściąganiem głowicy albo od razu skoro już grzebiesz przy silniku to darłbym spód i oglądał pierścienie.
I coś jeszcze, jeżeli mnie posłuchasz i zdecydujesz się na wyciągnięcie tłoków to wskazane będą oględziny panewek korbowodowych.
Poradę opieram na własnym doświadczeniu przy przebiegu 200k.
Daj znać jak poszło i co zdecydowałeś.
kiedyś MK IV
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Na bank olejowe zapieczone. Ja też miałem kompresje ekstra. Kompresja nie powie Ci w jakim stanie są pierścienie olejowe
Ostatnio zmieniony czw sie 22, 2013 07:57 przez Fafik258, łącznie zmieniany 1 raz.
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
juz mnie zapisał na piątek w swoim kajeciku.. zdejmiemy pokrywę, bedziemy wiedzieli cos wiecej . doda ze golf przez pierwsze 5 miesiecy od nabycia nie brał grama oleju, regularnie sprawdzalem, az tu nagle pod koniec kwietnia minimum na bagnecie no i od tego czasu regularne dolewki...moze dlatego ze gęstszy olej ze wzgledu na teperature otoczenia...
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=504024[/url]
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Wydawać kasę bo spala 400ml oleju na 1000km. Podziwiam Was chłopaki.
Golf 1.6 - 16V -105 KM -AZD
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Kolego ale wydasz raz i nie tankujesz paliwa razem z olejem mój brał olej jak był zimny i jak siostra jeździła dwa dni gdzie zrobiła może ze 20 km wziął 150ml a ja nie cisnąć go dopóki nie pokazał 90 stopni potrafiłem przejechać 5,5k km i tyle wziął ale dolałem tylko litrową butelkę i stwierdziłem ze tak być nie będzie i w wakacje tydzień wolnego znalazłem i sam zrobiłem a że części kosztują to już trudno, wóz albo przewóz teraz autka jestem pewny i tak jak do świeżo kupionego bym gazu nie założył tak teraz odliczam złotówki na instalacje
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
krzychu155, miałem wczesniej mk2 i dolewalem olej z powodu wycieków a tu teraz zero wyciekow a oleju trzeba dolewac w sumie z dziesiec razy wiencej.. trudno jest mi sie z tym pogodzic i chce to ogarnac
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=504024[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Kolego i jak tam ma się AKL? Miałeś rozebrać wczoraj i ja dlatego też wymieniłem pierścienie u siebie żeby nie tankować paliwa razem z olejem
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
w AKL-u wymienione uszczelniacze zaworów, był jak węgiel... przestał kopcić i nie równo pracować na zimnym. pełęn sens pracy bedzie widac gdzieś tak za 2000 km dziekuje wam panowie za dyskusje
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=504024[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Kolego daj jeszcze znać po paru przejechanych km czy nie rzuca olejem na świece
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Miałem podobny problem w moim mk3. Mierząc ciśnienie na cylindrach pokazało mi po 12bar. Myślałem że to wina głowicy, uszczelniaczy.... Grubo się pomyliłem... to były pierścienie olejowe(zgarniające). Ale jeśli u Ciebie była wina uszczelniaczy to zaoszczędziłeś sobie kłopotu i dobrze że nie musiałeś wyjmować tłoków;) Zobacz sobie ten temat:
viewtopic.php?f=139&t=475857" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
viewtopic.php?f=139&t=475857" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
mineło troche czasu i kilometrów... nie bede oszukiwał was i siebie golf nadal bierze olej. jak pisałem wczesniej równo pracuje na zimnym a jak wygladają swiece nie wiem bo nie sprawdzałem. pare dni temu przypomniał mi sie jeden incydent ktory mogłby odpowiedziec na pytanie czemu nie brał oleju wcale a nagle zaczął brać, a mianowicie po wymianie termostatu podczas jazdy prubnej okazało sie ze zle wpasowała sie uszczelka i spora cześć plynu wyciekla...... według tego co gdzieś wyczytałem własnie wtedy zapiekły sie te pierścienie i co za tym i dzie pewnie od wtedy zaczeło ubywać oleju co wy na to ?
co robić ? próbować eksperymentów typu zalewanie cylindrów czymś tam moze odpusci? dolewac oleju i żyć z tym? czy remontować? dodam że motor z wierzchu wygląda swietnie zero wycieków i wydaje mi sie ze przebiek rzędu 180 kkm jest prawdziwy..
co robić ? próbować eksperymentów typu zalewanie cylindrów czymś tam moze odpusci? dolewac oleju i żyć z tym? czy remontować? dodam że motor z wierzchu wygląda swietnie zero wycieków i wydaje mi sie ze przebiek rzędu 180 kkm jest prawdziwy..
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=504024[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Kolego to zależy jak bardzo się zapiekły ale skoro olej bierze to tylko remont to naprawi, żadne cuda wianki lane do paliwa oleju czegokolwiek tego nie zmienią. To zależy od Ciebie ile chcesz autem pojeździć, czy dużo tego oleju itp
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Witam ,wrzuc pierscionki i bedziesz mial spoko ,przerabialem to i przy okazji zdjecia miski wrzucilem nowe panewki.Teraz mam swiety spokoj.
Mariusz
- Łukasz1992
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
- Lokalizacja: Gniazdów, SMY
- Auto: Mk 3 TDI
- Silnik: 1Z
golf IV 1.6akl nagar na swiecy, bierze olej
Radził bym zrobić tak jak mówi tutaj powyżej kolega mariusz33. To będzie najlepsze i skuteczne rozwiązanie
Moje czerwone mk3 w tdi-ku
viewtopic.php?f=88&t=621246
viewtopic.php?f=88&t=621246
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości