Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » pn wrz 02, 2013 21:41

Witajcie, zakupiłem ostatnio VW Bora z silnikiem 1.6, i pali się kontrolka (żółta) - widać na zdjęciu:

Obrazek

O co może chodzić, gdzie szukać przyczyny?
Autko oczywiście jeździ normalnie i nic się nie dzieje niepokojącego, sprzedający uprzedził mnie o tym, mówił, że do wymiany jest jakiś czujnik spalin?! kontrola ponoć da się skasować ale pojawia się po jakimś czasie znosu.

Z góry dzięki za pomoc.


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: nitrox89 » pn wrz 02, 2013 21:52

Podpiąć po VAG > sprawdzić kod błędu > wymienić wadliwy element. Innej drogi nie widze


Rust is lighter than carbon fiber

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: Shmatan » wt wrz 03, 2013 09:38

Jak czujnik spalin to pewnie sonda lambda - po wymianie powinno spaść spalanie.
nitrox89 pisze:Podpiąć po VAG > sprawdzić kod błędu > wymienić wadliwy element
To zawsze jest jedyne poprawne podejście - kasowanie błędów nie rozwiązuje problemu



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » wt wrz 03, 2013 09:51

Dzisiaj postaram się podpiąć pod VAGa i sprawdzić błędy, jeżeli chodzi o spalanie to nie ma dużego 6-8 litrów średnio na 100km.


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
Adi wwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pt lis 23, 2012 14:59
Lokalizacja: warszawa

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: Adi wwl » wt wrz 03, 2013 20:42

pewnie sonda lambda do wymiany, w tych modelach dość często padały



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » wt wrz 03, 2013 20:51

Oddałem auto do mechanika, wymienia mi rozrząd, wszystkie filtry, oleje....i podłączy, żeby sprawdzić błędy.
A odnośnie tej sondy lambda nie jest tak, że jeżeli jest walnięta to spalanie wzrasta? U mnie spalanie bardzo przyzwoite.


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
Adi wwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pt lis 23, 2012 14:59
Lokalizacja: warszawa

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: Adi wwl » śr wrz 04, 2013 08:54

Nie jest to reguła, znajomemu ciągle świecił się błąd przez sondę a spalanie wcale nie wzrosło, jeździ tak już 4 lata bo szkoda mu paru stawek na nową



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: PinkFloyd » śr wrz 04, 2013 09:05

jak nawali grzałka sondy wstepna to spalanie się nie zmieni ponieważ sonda będzie działąc tylko na nagrzanym silniku ale błąd będzie cały czas i auto dużej będzie jechało an nastawach dla zimnego silnika, jak pomiar pracy sondy będzie zły wtedy ecu przechodzi w nastawy awaryjne ( dla silnika benzynowego zubożenie dawki paliwa jest szkodliwe ponieważ wzrasta temp. spalin ) i w tym przypadku nastawy awaryjne są w bogatszej wartości mieszanki i dlatego auto pali więcej aby chronić silnik przed wzrostem temp. ponieważ ecu nie wie czy uszkodzona sonda zubaża czy wzbogaca mieszanke w stosunku do ilości powietrza ponieważ jej pomiar jest wadliwy.



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » ndz wrz 08, 2013 11:48

witajcie, kontrola vagiem wskazała błąd sondy i złej mieszanki spali, błąd udaje się skasować, ale po dwóch dniach pojawia się znowu, uważacie, że najlepiej było by wymienić sondę lambda? (jeżeli tak to jak najlepiej szukać odpowiednika do swojego auta?)


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: Shmatan » ndz wrz 08, 2013 14:17

Oczywiście że w takim wypadku trzeba wymienić.



Awatar użytkownika
Adi wwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pt lis 23, 2012 14:59
Lokalizacja: warszawa

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: Adi wwl » ndz wrz 08, 2013 19:53

Wymienić na taką jaka jest do tego samochodu
Najlepiej wytypować numer tej sondy i poszukać w zamienniku pod ten numer, najlepiej Boscha



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » wt wrz 10, 2013 21:29

Witajcie jako, że kontrolka znowu się zapaliła, i zapala się średnio po 20 km od skasowania postanowiłem sam sprawdzić Vagiem ten błąd i wyszedł mi dokładnie:
P0402
czy to jest błąd EGRa? Ile może kosztować wymiana?
jeżeli chodzi o tankowanie to tankuję na Orlenie.

Jeszcze drugie pytanko mam, jadąc obojętnie na jakim biegu równo jak jest 2300 obrotów słychać metaliczny hałas, jakby coś o siebie zaczęło stukać/bić, w kabinie słychać jakby to było gdzieś z przodu, pod spodem...dzieje się to tylko jak już się troszkę pojeździ, znaczy po kilkunastu km, nie jak autko/silnik i podzespoły są zimne tylko już zagrzane...i zastanawiam się czy jest to wina sprzęgła (łapie wysoko), alternatora (ponoć jest tam jakiś sprzęglik) czy katalizator, który się kończy?


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 11, 2013 10:47

Może być to dźwięk obijającego się katalizatora w puszce. Układ wydechowy ma wtedy największe drgania i byc może to jest przyczyną.



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Bora 1.6 i żółta kontrola pali się cały czas

Post autor: meiker » śr wrz 11, 2013 10:52

A katalizator lepiej oddać do regeneracji czy kupić używany?


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości