1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Witam serdecznie,
Kilka razy forum mi pomogło w moich zmaganiach z Golfem, mam nadzieje że i tym razem z waszą pomocą uda mi się doprowadzić go do porządku. Tym bardziej że żonka zaplanowała wyjazd na urlop za tydzień a samochód odmówił posłuszeństwa.
Opis samochodu:
VW GOLF 2003 Variant, silnik BAD 1.6 FSI, przebieg 210 000 km.
Objawy:
Silnik zaczął tracić moc, strasznie trzęsie się na wolnych obrotach i czuć czasami w kabinie paliwo.
Żadna kontrolka od silnika się nie pali, Status też pokazuje na Fisie - OK
Rozrząd wymieniany był przy 156 000 km
Regulator klap kolektora dolotowego wymieniany był przy 175 000 km.
Cewki zapłonowe na 3 i 4 cyl wymieniane były przy 185 000 km
Po podłączeniu pierwszy raz do komputera, pojawiły się następujące błędy:
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 -brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/mozliwosci brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17477- Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17440 - Czujnik tlenków azotu - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
Rok temu wymieniałem dwie cewki zapłonowe bo padły, więc teraz sprawdziłem wszystkie, okazało się że cewka na 3 cylindrze znowu padła.
Po wymianie cewki, włączeniu silnika, nic się nie zmieniło, przy uderzeniu palcem w jedną z cewek nagle silnik zgasł i wywaliło bezpiecznik od silnika.
Po skasowaniu w/w błędów i ponownym podłączeniu do kompa, wyskoczyły następujące błędy:
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duży brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17477 - Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Silnik dalej się telepie, a po ponownym skasowaniu błędów i przeskanowaniu, ten błąd z zapłonem na 3 cylindrze raz jest a raz go nie ma, a jeszcze innym razem pisze że jest to błąd sporadyczny.
Co do czujnika temperatury, zauważyłem że przy wentylatorze jest włożona wtyczka (taka trójkątna) z odciętymi 3 przewodami (czerwony, czerwono-czarny, czerwono-biały). Ale to chyba nie jest przyczyna bo silnik wcześniej chodził jak złoto, a ta wtyczka była odcięta od zawsze. Wentylator po prawej stronie chodzi cały czas, zaraz po włączeniu zapłonu.
Wcześniej czyściłem przepustnicę potem chciałem zrobić jej adaptację, ale nie mogłem tego zrobić bo cały czas był błąd tego czujnika, więc tak zostało.
Możecie coś poradzić, podpowiedzieć, pomóc?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, bo urlop już zaplanowany a tu lipa nie ma jak jechać.
Pozdrawiam wszystkich.
Kilka razy forum mi pomogło w moich zmaganiach z Golfem, mam nadzieje że i tym razem z waszą pomocą uda mi się doprowadzić go do porządku. Tym bardziej że żonka zaplanowała wyjazd na urlop za tydzień a samochód odmówił posłuszeństwa.
Opis samochodu:
VW GOLF 2003 Variant, silnik BAD 1.6 FSI, przebieg 210 000 km.
Objawy:
Silnik zaczął tracić moc, strasznie trzęsie się na wolnych obrotach i czuć czasami w kabinie paliwo.
Żadna kontrolka od silnika się nie pali, Status też pokazuje na Fisie - OK
Rozrząd wymieniany był przy 156 000 km
Regulator klap kolektora dolotowego wymieniany był przy 175 000 km.
Cewki zapłonowe na 3 i 4 cyl wymieniane były przy 185 000 km
Po podłączeniu pierwszy raz do komputera, pojawiły się następujące błędy:
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 -brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
16500 - Czujnik temperatury silnika zakres/mozliwosci brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17477- Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
17440 - Czujnik tlenków azotu - sygnał za duzy brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem - BŁAD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzetu / nie zwiazany ze sprzetem
Rok temu wymieniałem dwie cewki zapłonowe bo padły, więc teraz sprawdziłem wszystkie, okazało się że cewka na 3 cylindrze znowu padła.
Po wymianie cewki, włączeniu silnika, nic się nie zmieniło, przy uderzeniu palcem w jedną z cewek nagle silnik zgasł i wywaliło bezpiecznik od silnika.
Po skasowaniu w/w błędów i ponownym podłączeniu do kompa, wyskoczyły następujące błędy:
17699 - Czujnik temperatury silnika - sygnał za duży brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17477 - Czujnik tlenków azotu - regulacja podgrzewania - zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 - Losowe wypadanie zapłonu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16687 - Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Silnik dalej się telepie, a po ponownym skasowaniu błędów i przeskanowaniu, ten błąd z zapłonem na 3 cylindrze raz jest a raz go nie ma, a jeszcze innym razem pisze że jest to błąd sporadyczny.
Co do czujnika temperatury, zauważyłem że przy wentylatorze jest włożona wtyczka (taka trójkątna) z odciętymi 3 przewodami (czerwony, czerwono-czarny, czerwono-biały). Ale to chyba nie jest przyczyna bo silnik wcześniej chodził jak złoto, a ta wtyczka była odcięta od zawsze. Wentylator po prawej stronie chodzi cały czas, zaraz po włączeniu zapłonu.
Wcześniej czyściłem przepustnicę potem chciałem zrobić jej adaptację, ale nie mogłem tego zrobić bo cały czas był błąd tego czujnika, więc tak zostało.
Możecie coś poradzić, podpowiedzieć, pomóc?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, bo urlop już zaplanowany a tu lipa nie ma jak jechać.
Pozdrawiam wszystkich.
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
witaj
zacznijmy od tego ze fajnie że opisałeś co po kolei było robione. Zacznijmy od tego czy masz dostęp do vag żeby testować oraz czy wywaliłeś stare cewki.
Jeśli nie wywaliłeś to z tego co zauważyłem nigdy nie było problemu z cewką nr 2 i tam będziemy sprawdzać - czyli - cewke z gniazda 3 zamień z cewką 2 , odpal auto i sprawdź czy błąd teraz pojawił się na 2. Kasujesz błędy i znowu test. Jeśli po zmianie nadal błąd się będzie pojawiał na cewce nr 3 to nie wina cewki tylko przewodów od niej. To samo robisz ze starymi cewkami - która uszkodzona - kosz - która nie daje błędów - odkładasz na półkę.
O wynikach testów poinformuj, wtedy powiem co dalej z tym fantem
Teraz czujnik temperatury płynu chłodniczego jest na termostacie - termostat jest elektryczny (wtyczka 2 pinowa) a czujnik jest 4 pinowy - wyjmujesz zapinkę, wyjmujesz czujnik wkładasz nowy. zanim go wymienisz - podmień po porstu czujnik na wtyczce - bez wymiany(wisi obok) - sprawdź czy kasują się błędy czujnika - chodzi o to żeby wyeliminować błąd wiązki silnika. Oczywiście przy wymianie spuść płyn chłodniczy bo szkoda go (ucieknie).
zacznijmy od tego ze fajnie że opisałeś co po kolei było robione. Zacznijmy od tego czy masz dostęp do vag żeby testować oraz czy wywaliłeś stare cewki.
Jeśli nie wywaliłeś to z tego co zauważyłem nigdy nie było problemu z cewką nr 2 i tam będziemy sprawdzać - czyli - cewke z gniazda 3 zamień z cewką 2 , odpal auto i sprawdź czy błąd teraz pojawił się na 2. Kasujesz błędy i znowu test. Jeśli po zmianie nadal błąd się będzie pojawiał na cewce nr 3 to nie wina cewki tylko przewodów od niej. To samo robisz ze starymi cewkami - która uszkodzona - kosz - która nie daje błędów - odkładasz na półkę.
O wynikach testów poinformuj, wtedy powiem co dalej z tym fantem
Teraz czujnik temperatury płynu chłodniczego jest na termostacie - termostat jest elektryczny (wtyczka 2 pinowa) a czujnik jest 4 pinowy - wyjmujesz zapinkę, wyjmujesz czujnik wkładasz nowy. zanim go wymienisz - podmień po porstu czujnik na wtyczce - bez wymiany(wisi obok) - sprawdź czy kasują się błędy czujnika - chodzi o to żeby wyeliminować błąd wiązki silnika. Oczywiście przy wymianie spuść płyn chłodniczy bo szkoda go (ucieknie).
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Witam
Dziękuje Ci grg474 za szybką odpowiedz.
Odnośnie tego co napisałeś.
Już tak testowałem cewki na innych cylindrach. Po założeniu tych przepalonych na 2 gar, silnik nawet się nie odezwał - nie można było go uruchomić.
Cewki na 3 cylindrze wymieniałem już chyba 3 razy.
na 4 cylindrze 2 razy.
Czujnik temperatury:
Jeden jest chyba w bloku i jego wymieniałem dwa lata temu bo wariował mi wskaźnik, puki co jest ok.
Ten drugi który jest w chłodnicy, ma taki trójkątny wtyk, z trzema przewodami i te przewody są odcięte, niestety nie mam pojęcia nawet gdzie to powinno być podpięte, bo żadnej wiązki odciętej przy silniku nie mogę znaleźć. Tak więc błędu tego nie wyeliminuje dopóki nie podłącze tego gdzieś. (kolory przewodów to: czerwony, czerwono biały, czerwono czarny).
O dziwo to nigdy nie było podłączone i pare lat albo 100000 km jeździł bez problemu.
Pozdrawiam
Dziękuje Ci grg474 za szybką odpowiedz.
Odnośnie tego co napisałeś.
Już tak testowałem cewki na innych cylindrach. Po założeniu tych przepalonych na 2 gar, silnik nawet się nie odezwał - nie można było go uruchomić.
Cewki na 3 cylindrze wymieniałem już chyba 3 razy.
na 4 cylindrze 2 razy.
Czujnik temperatury:
Jeden jest chyba w bloku i jego wymieniałem dwa lata temu bo wariował mi wskaźnik, puki co jest ok.
Ten drugi który jest w chłodnicy, ma taki trójkątny wtyk, z trzema przewodami i te przewody są odcięte, niestety nie mam pojęcia nawet gdzie to powinno być podpięte, bo żadnej wiązki odciętej przy silniku nie mogę znaleźć. Tak więc błędu tego nie wyeliminuje dopóki nie podłącze tego gdzieś. (kolory przewodów to: czerwony, czerwono biały, czerwono czarny).
O dziwo to nigdy nie było podłączone i pare lat albo 100000 km jeździł bez problemu.
Pozdrawiam
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
ten na chłodnicy załącza wentylatory nie w wersji BAD - u ciebie załącza sterownik silnika z czujnika dodatkowego 2 pinowegogagu pisze:Ten drugi który jest w chłodnicy, ma taki trójkątny wtyk,
szukaj tego co napisałem - 4 pinowego
nie kręcił czy nie odpaliłgagu pisze:Po założeniu tych przepalonych na 2 gar, silnik nawet się nie odezwał - nie można było go uruchomić.
teraz cewki :
cewka nr 3
pin 1 kolor brązowy - masa
pin 2 kolor brązowo/czerwony - masa na głowicy
pin 3 kolor czerwono/liliowy - zasilanie z bezpiecznika 29
pin 4 kolor liliowy - sygnałowy z komputera silnika pin 101
cewka nr 4
pin 1 kolor brązowy - masa
pin 2 kolor brązowo/czerwony - masa na głowicy
pin 3 kolor czerwono/liliowy - zasilanie z bezpiecznika 29
pin 4 kolor liliowy - sygnałowy z komputera silnika pin 108
sprawdź te przewody bo jest jakiś powód palenia tych cewek z czego 1 jest masą wspólną dla wszystkich cewek, 2 masą wspólną dla wszystkich cewek, 3 zasilaniem wspólnym dla wszystkich cewek czyli sprawdź od miejsca połączeń tych przewodów do wtyczek i same wtyczki
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Czyli jak rozumiem ta odcięta wtyczka trójkątna z wystającymi trzema przewodami która jest w silniku nie ma żadnego znaczenia? Ona jest nie potrzebna?ten na chłodnicy załącza wentylatory nie w wersji BAD - u ciebie załącza sterownik silnika z czujnika dodatkowego 2 pinowego
szukaj tego co napisałem - 4 pinowego
Rozumiem że muszę szukać tego 4-pinowego czujnika gdzieś na bloku silnika tak?
Przy tych przewodach co podałeś, obejrzeć mam te przewody i sprawdzić omomierzem na długości od cewki do wtyczki w sterowniku silnika tak?
Pozdrawiam
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
ja nie wiem - czy ja mało wyraźnie piszę?gagu pisze:Rozumiem że muszę szukać tego 4-pinowego czujnika gdzieś na bloku silnika tak?
grg474 pisze:Teraz czujnik temperatury płynu chłodniczego jest na termostacie
takgagu pisze:obejrzeć mam te przewody i sprawdzić omomierzem na długości od cewki do wtyczki w sterowniku silnika tak?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
No tak tak, tylko mnie martwi ten czujnik nie podłączony co jest w chłodnicy, czemu jest nie podłączony i gdzie go podłączyć
Dzięki za podpowiedzi wszystkie.
Idę grzebać dalej.
Dzięki za podpowiedzi wszystkie.
Idę grzebać dalej.
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
wersja BAD go nie potrzebujegagu pisze:czemu jest nie podłączony
nigdziegagu pisze:gdzie go podłączyć
Zerknij dobrze - przy czujniku masz przewody, przewody są odcięte - znalazłeś inne od których je odcięto?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Witam po dłuższej przerwie
Posprawdzałem cewki, poprzekładałem i widzę że na 3 cylindrze cewka ta sama co na innych cylindrach ma najsłabszą iskrę.
Co może być przyczynę tego i czy może też to powodować ciągłe przepalanie cewek na tym cylindrze?
Pozdrawiam
P.S. Czemu pomimo tych błędów o których pisałem powyżej nie pali się kontrolka silnika?
Posprawdzałem cewki, poprzekładałem i widzę że na 3 cylindrze cewka ta sama co na innych cylindrach ma najsłabszą iskrę.
Co może być przyczynę tego i czy może też to powodować ciągłe przepalanie cewek na tym cylindrze?
Pozdrawiam
P.S. Czemu pomimo tych błędów o których pisałem powyżej nie pali się kontrolka silnika?
Re: 1.6 FSI typ BAD - poważne PROBLEMY
Witam,
Aktualnie mam ten sam problem co Pan w Audi A2 1,6 FSI. Czy może mi Pan napisać jak się to u Pana skończyło i co Pan wymieniał?
Aktualnie mam ten sam problem co Pan w Audi A2 1,6 FSI. Czy może mi Pan napisać jak się to u Pana skończyło i co Pan wymieniał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości