1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hekto14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 28, 2009 14:03
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: hekto14 » wt maja 07, 2013 15:15

Witam,
auto to Golf MK4 2003 rok 1.6 16V, BCB, wymiana rozrządu była przy 44 tyś km, obecnie ma 98 tyś. km, i wymieniony rozrząd przy 96,5-97 tyś km, przed wymianą dziwnie się zachowywał, coś stukało, był słabszy, więcej palił, i nagle pasek rozrządu strzelił uszkadzając zawory, nie ruszając głowicy i cylindrów. Mechanik wymienił pełny rozrząd, i wszystkie zawory. Po przejechaniu około 1000 km silnik zachowuje się dziwnie, z początku brał olej (5W30), po jakichś 4-5 dolewkach przestał, wciąż pali za dużo paliwa (95), przy niskich obrotach słychać dziwne klekotanie, wyczytałem gdzieś że to klekotanie zaworów. Bardzo często zdarza mu się nie odpalić na dotyk, a po chwilowym "piłowaniu", albo po odpaleniu łapie od razu ponad 1 tyś obrotów.
Moje pytanie do Was, co może być przyczyną powyższych objawów? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: Fafik258 » wt maja 07, 2013 18:04

hekto14 pisze:Bardzo często zdarza mu się nie odpalić na dotyk
Przestawiony rozrząd, słaba kompresja -> pomiar kompresji z próbą olejową
hekto14 pisze:przy niskich obrotach słychać dziwne klekotanie
"kolbenkipern" lub "pistonslap" nie ma polskiego odpowiednika tego słowa. W skrócie tłok uderza płaszczem o gładź cylindra.

Możliwości jest wiele. Kompresja na początek
Pasek który strzelił?



hekto14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 28, 2009 14:03
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: hekto14 » wt maja 07, 2013 18:27

Pasek nie uszkodził cylindrów, głowicy ani niczego poza zaworami. Mechanik wymienił wszystkie 16 zaworów, pełen rozrząd, ale auto chodzi po wymianie tak, jak chodziło zanim strzelił pasek. Chwilę po wymianie było okej, ale teraz pali więcej, i znowu na niskich obrotach dziwnie chodzi. Przy dodawaniu gazu przy obrotach w skali 1000-2000 słychać wyraźne jakby uderzanie metalowych części o siebie pod silnikiem. Nie mam sprzętu i jestem w tym zielony, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć, co może być przyczyną, co zlecić komuś kto się na tym zna.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: Fafik258 » wt maja 07, 2013 18:31

Jak walnęło 16 zaworów i dół nie był sprawdzany istnieje możliwość np. że, korbowód wygięło.



hekto14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 28, 2009 14:03
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: hekto14 » wt maja 07, 2013 18:33

Nie walnęło wszystkie 16 zaworów, ale wszystkie były wymienione. Korbowód był nieruszony.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: marcin7x5 » czw maja 09, 2013 10:49

Skoro jesteś pewien, że dół silnika jest ok to jedyną możliwą sprawą to popychacze hydrauliczne. czy były wymieniane razem z zaworami?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: xXAdiXx » pt maja 10, 2013 10:18

pytanie podstawowe skąd dochodzą owe odgłosy z góry z dołu silnika czy gdzieś posrodku bo nikt nie odpowie ci w 100% jezeli tego szczegolu nie dodasz. i nie wierz we wszystko co mechanik mowi :grin:



hekto14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lis 28, 2009 14:03
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: hekto14 » ndz maja 12, 2013 13:41

Popychacze nie były wymieniane, stuka na dole po lewej stronie, jakby od dołu silnika, w dolnych jego "partiach".



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 16v klekocze na niskich obrotach

Post autor: marcin7x5 » pn maja 13, 2013 12:33

To jednak wychodzi na to, że dół silnika nie jest dobry. Może dostał korbowód.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości