Zamian z 1.6 SR na 1.8
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
- Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r. - Silnik: AKL
Zamian z 1.6 SR na 1.8
Witam
Od roku jestem użytkownikiem MK 4 i z przykrością muszę stwierdzić że ten egzemplarz który posiadam bardzo mnie zraził do VW i nie mogę powiedzieć, że zachorowałem na VW-manie, ciągle jakieś problemy - mówię serio.
Może tylko to mój pech że tak mi się sypie ten samochód ale miał być od znajomego - znajomego a tu du..
Ale do rzeczy.
Padł mi silnik przy moim MK4
Był to 1.6 SR (AKL) i teraz mam pytanie do Was fachowców.
Czy jest możliwe włożenie do mojego golfa silnik 1.8, jakie są przeszkody z tą zamianą i ile bym musiał rzeczy wymienić.
Ktoś mi mówił że nie powinno być problemu ale nie bardzo wierze więc się pytam Was.
Domyślam się, że pewnie skrzynia i komputer to podstawa ale może ktoś wie dokładnie co i jak?
Byłbym wdzięczny za pomoc i poradę.
A może ktoś jeszcze podpowie co lepiej remont czy kupno drugiego i to jakiego?
Pozdro
Od roku jestem użytkownikiem MK 4 i z przykrością muszę stwierdzić że ten egzemplarz który posiadam bardzo mnie zraził do VW i nie mogę powiedzieć, że zachorowałem na VW-manie, ciągle jakieś problemy - mówię serio.
Może tylko to mój pech że tak mi się sypie ten samochód ale miał być od znajomego - znajomego a tu du..
Ale do rzeczy.
Padł mi silnik przy moim MK4
Był to 1.6 SR (AKL) i teraz mam pytanie do Was fachowców.
Czy jest możliwe włożenie do mojego golfa silnik 1.8, jakie są przeszkody z tą zamianą i ile bym musiał rzeczy wymienić.
Ktoś mi mówił że nie powinno być problemu ale nie bardzo wierze więc się pytam Was.
Domyślam się, że pewnie skrzynia i komputer to podstawa ale może ktoś wie dokładnie co i jak?
Byłbym wdzięczny za pomoc i poradę.
A może ktoś jeszcze podpowie co lepiej remont czy kupno drugiego i to jakiego?
Pozdro
Zamian z 1.6 SR na 1.8
Skrzynia jest inna na pewno, jakieś głupoty pewnie mogą nie pasować typu przewody do chłodnicy, okablowanie do czujników , głupoty typu zbiorniczki to mysle że nie będzie z tym kłopotu no i oczywiście komputer.. Nie wiem nic odnośnie przeróbek w podwoziu.
Zamian z 1.6 SR na 1.8
Jak dla mnie to gra nie warta swieczki. Chyba, ze wsadziśz 1,8T ale to juz grubsza zmiana i bardziej kosztowna. Wyremontuj swój silnik lub kup z pewnego źródła drugi. Kupisz 1,8 i tez nie bedziesz wiedział co masz. A do takich super też nie należą.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zamian z 1.6 SR na 1.8
zależy co dla kogo jest problemem...bo teoretycznie bez problemu wsadzisz każdy silnik który wychodził w mk4 - tylko wymaga to mniejszych lub większych kosztów.juroglo pisze:Ktoś mi mówił że nie powinno być problemu
Co Ci padło w silniku ?? Jeżeli zmieniać to na coś grubszego...a jak nie to remontować swój. Wyremontujesz i wiesz, że o nic nie musisz się martwić...a niewiele mniejszym kosztem wstawisz 1.8 i nie wiesz czy za pół roku nie będzie remont potrzebny.
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
- Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r. - Silnik: AKL
Zamian z 1.6 SR na 1.8
Dzięki za radę odnośnie 1.8
Jednak wyremontuje swój stary
Dokładnie to nie wiem co padło w środku ale powiem tak
Ciśnienie na tłokach 9 - 9 - 10 - 11 patrząc od przodu
Po za tym czarne świece, kisiel pod korkiem, no i oczywiście ubytek oleju. Przy spokojnej jeździe to jakiś litr na 200 km a przy takiej ze 120km/h to i litr na 150 km
Generalnie i tak ciągle coś bolało ten silnik
A to słaby, nie wkręca się na obroty, a to przy jeździe po mieście na 4-biegu 50km/h nie może się później dźwignąć powyżej 2500obr/min
A to ciągły problem z sondą - niby nowa sprawna a ciągle pokazuje błąd i napięcie 1.5V, a nawet potrafił strzelać w kolektor i to na benzynie!!!
Brak już pomysłów
Pozdro
Jednak wyremontuje swój stary
Dokładnie to nie wiem co padło w środku ale powiem tak
Ciśnienie na tłokach 9 - 9 - 10 - 11 patrząc od przodu
Po za tym czarne świece, kisiel pod korkiem, no i oczywiście ubytek oleju. Przy spokojnej jeździe to jakiś litr na 200 km a przy takiej ze 120km/h to i litr na 150 km
Generalnie i tak ciągle coś bolało ten silnik
A to słaby, nie wkręca się na obroty, a to przy jeździe po mieście na 4-biegu 50km/h nie może się później dźwignąć powyżej 2500obr/min
A to ciągły problem z sondą - niby nowa sprawna a ciągle pokazuje błąd i napięcie 1.5V, a nawet potrafił strzelać w kolektor i to na benzynie!!!
Brak już pomysłów
Pozdro
Zamian z 1.6 SR na 1.8
juroglo. U mnie był podobny problem, kisiel, ubytek oleju 1l/200km słaby itd.. Sonda była wymieniana 2 razy, teraz jest z Bosha i narazie nie ma problemu No a u mnie były siadnięte pierścienie. Mechanik wymienił pierścienie, bo źle zbierały, później spalał olej, na domiar złego chodził na 3 gary jak świeca zalana olejem. Wymiana pierścieni,wszystkich uszczelek, doszedł jeszcze rozrząd i wsadziłem 1400zł, ale teraqz już od 1,5roku jeżdże i żadnych problemów, teraz tylko biore auto na warsztat i wymieniam tarcze i klocki.. A jaki masz może przebieg? Bo niektórzy mówią że nieraz może sie lekko skrzywic głowica, trzeba planować, lub pęknie i puszcza olej.
Re: Zamian z 1.6 SR na 1.8
Jak 1/3 posiadaczy 1.6 SR . Zrób to co powiedział Mariusz i będzie OK!mariusz33 pisze:Zrob glowice i pierscienie ,ostatnio to przerabialem.
-
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
- Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r. - Silnik: AKL
Zamian z 1.6 SR na 1.8
Dzięki
Mam przebieg ok 219000 km
I tak zrobię choć jak się go otworzy to dopiero będzie widać co jest nie tak
Mam nadzieje ze bez rozrządu zmieszczę się w 1000 - 1200
Teraz inne pytanie
Tak sobie myślałem że skoro będę miał już samochód rozebrany to i więcej przy nim porobię. Chodzi mi mianowicie o amortyzatory przód, łączniki i nie wiem czy końcówki wahaczy
Czy ktoś może mi polecić jakiej firmy i skąd?
Poprzednio jak byłem członkiem forum opla vectry to był tam taki koleś który prowadził sklep z dobrymi częściami do opla i klubowiczom sprzedawał po rozsądnej cenie.
Czy na tym forum też jest ktoś taki?
I jeszcze jedno.
Mam poprute przednie siedzenia i za wymianę obicia tapicer chce ok 180-200 zł.
A może ktoś ma na sprzedaż w bardzo dobrym stanie i niedrogo komplet siedzeń, czyli fotele i tylną kanapę
Zależało by mi również na tym aby były poduszki sprawne i działało również podgrzewanie siedzeń.
Pozdro
Mam przebieg ok 219000 km
I tak zrobię choć jak się go otworzy to dopiero będzie widać co jest nie tak
Mam nadzieje ze bez rozrządu zmieszczę się w 1000 - 1200
Teraz inne pytanie
Tak sobie myślałem że skoro będę miał już samochód rozebrany to i więcej przy nim porobię. Chodzi mi mianowicie o amortyzatory przód, łączniki i nie wiem czy końcówki wahaczy
Czy ktoś może mi polecić jakiej firmy i skąd?
Poprzednio jak byłem członkiem forum opla vectry to był tam taki koleś który prowadził sklep z dobrymi częściami do opla i klubowiczom sprzedawał po rozsądnej cenie.
Czy na tym forum też jest ktoś taki?
I jeszcze jedno.
Mam poprute przednie siedzenia i za wymianę obicia tapicer chce ok 180-200 zł.
A może ktoś ma na sprzedaż w bardzo dobrym stanie i niedrogo komplet siedzeń, czyli fotele i tylną kanapę
Zależało by mi również na tym aby były poduszki sprawne i działało również podgrzewanie siedzeń.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości