Zamian z 1.6 SR na 1.8

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

juroglo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r.
Silnik: AKL

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: juroglo » śr mar 27, 2013 17:57

Witam
Od roku jestem użytkownikiem MK 4 i z przykrością muszę stwierdzić że ten egzemplarz który posiadam bardzo mnie zraził do VW i nie mogę powiedzieć, że zachorowałem na VW-manie, ciągle jakieś problemy - mówię serio.
Może tylko to mój pech że tak mi się sypie ten samochód ale miał być od znajomego - znajomego a tu du..

Ale do rzeczy.
Padł mi silnik przy moim MK4
Był to 1.6 SR (AKL) i teraz mam pytanie do Was fachowców.
Czy jest możliwe włożenie do mojego golfa silnik 1.8, jakie są przeszkody z tą zamianą i ile bym musiał rzeczy wymienić.
Ktoś mi mówił że nie powinno być problemu ale nie bardzo wierze więc się pytam Was.
Domyślam się, że pewnie skrzynia i komputer to podstawa ale może ktoś wie dokładnie co i jak?

Byłbym wdzięczny za pomoc i poradę.

A może ktoś jeszcze podpowie co lepiej remont czy kupno drugiego i to jakiego?

Pozdro



Awatar użytkownika
Elasto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw gru 27, 2012 12:34
Lokalizacja: Libiąż

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: Elasto » śr mar 27, 2013 22:19

Skrzynia jest inna na pewno, jakieś głupoty pewnie mogą nie pasować typu przewody do chłodnicy, okablowanie do czujników , głupoty typu zbiorniczki to mysle że nie będzie z tym kłopotu no i oczywiście komputer.. Nie wiem nic odnośnie przeróbek w podwoziu.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: marcin7x5 » czw mar 28, 2013 13:07

Jak dla mnie to gra nie warta swieczki. Chyba, ze wsadziśz 1,8T ale to juz grubsza zmiana i bardziej kosztowna. Wyremontuj swój silnik lub kup z pewnego źródła drugi. Kupisz 1,8 i tez nie bedziesz wiedział co masz. A do takich super też nie należą.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: Qto » czw mar 28, 2013 13:13

juroglo pisze:Ktoś mi mówił że nie powinno być problemu
zależy co dla kogo jest problemem...bo teoretycznie bez problemu wsadzisz każdy silnik który wychodził w mk4 - tylko wymaga to mniejszych lub większych kosztów.
Co Ci padło w silniku ?? Jeżeli zmieniać to na coś grubszego...a jak nie to remontować swój. Wyremontujesz i wiesz, że o nic nie musisz się martwić...a niewiele mniejszym kosztem wstawisz 1.8 i nie wiesz czy za pół roku nie będzie remont potrzebny.



juroglo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r.
Silnik: AKL

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: juroglo » czw mar 28, 2013 16:23

Dzięki za radę odnośnie 1.8
Jednak wyremontuje swój stary

Dokładnie to nie wiem co padło w środku ale powiem tak
Ciśnienie na tłokach 9 - 9 - 10 - 11 patrząc od przodu
Po za tym czarne świece, kisiel pod korkiem, no i oczywiście ubytek oleju. Przy spokojnej jeździe to jakiś litr na 200 km a przy takiej ze 120km/h to i litr na 150 km
Generalnie i tak ciągle coś bolało ten silnik
A to słaby, nie wkręca się na obroty, a to przy jeździe po mieście na 4-biegu 50km/h nie może się później dźwignąć powyżej 2500obr/min
A to ciągły problem z sondą - niby nowa sprawna a ciągle pokazuje błąd i napięcie 1.5V, a nawet potrafił strzelać w kolektor i to na benzynie!!!
Brak już pomysłów

Pozdro



Awatar użytkownika
Elasto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw gru 27, 2012 12:34
Lokalizacja: Libiąż

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: Elasto » czw mar 28, 2013 22:44

juroglo. U mnie był podobny problem, kisiel, ubytek oleju 1l/200km słaby itd.. Sonda była wymieniana 2 razy, teraz jest z Bosha i narazie nie ma problemu :bigok: No a u mnie były siadnięte pierścienie. Mechanik wymienił pierścienie, bo źle zbierały, później spalał olej, na domiar złego chodził na 3 gary jak świeca zalana olejem. Wymiana pierścieni,wszystkich uszczelek, doszedł jeszcze rozrząd i wsadziłem 1400zł, ale teraqz już od 1,5roku jeżdże i żadnych problemów, teraz tylko biore auto na warsztat i wymieniam tarcze i klocki.. A jaki masz może przebieg? Bo niektórzy mówią że nieraz może sie lekko skrzywic głowica, trzeba planować, lub pęknie i puszcza olej. :foch:


Obrazek

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1201
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: mariusz33 » czw mar 28, 2013 23:14

Zrob glowice i pierscienie ,ostatnio to przerabialem.


Mariusz

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: Qto » czw mar 28, 2013 23:29

mariusz33 pisze:Zrob glowice i pierscienie
:bigok:



Awatar użytkownika
Elasto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw gru 27, 2012 12:34
Lokalizacja: Libiąż

Re: Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: Elasto » pt mar 29, 2013 10:45

mariusz33 pisze:Zrob glowice i pierscienie ,ostatnio to przerabialem.
Jak 1/3 posiadaczy 1.6 SR . Zrób to co powiedział Mariusz i będzie OK! :bigok:


Obrazek

juroglo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt lip 31, 2012 11:33
Auto: VW Golf IV, 1.6 SR lpg, 1998r.
Renault Laguna 2, 2.0T lpg, 2005r.
Silnik: AKL

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: juroglo » sob mar 30, 2013 09:15

Dzięki
Mam przebieg ok 219000 km
I tak zrobię choć jak się go otworzy to dopiero będzie widać co jest nie tak

Mam nadzieje ze bez rozrządu zmieszczę się w 1000 - 1200

Teraz inne pytanie
Tak sobie myślałem że skoro będę miał już samochód rozebrany to i więcej przy nim porobię. Chodzi mi mianowicie o amortyzatory przód, łączniki i nie wiem czy końcówki wahaczy
Czy ktoś może mi polecić jakiej firmy i skąd?
Poprzednio jak byłem członkiem forum opla vectry to był tam taki koleś który prowadził sklep z dobrymi częściami do opla i klubowiczom sprzedawał po rozsądnej cenie.
Czy na tym forum też jest ktoś taki?

I jeszcze jedno.
Mam poprute przednie siedzenia i za wymianę obicia tapicer chce ok 180-200 zł.
A może ktoś ma na sprzedaż w bardzo dobrym stanie i niedrogo komplet siedzeń, czyli fotele i tylną kanapę
Zależało by mi również na tym aby były poduszki sprawne i działało również podgrzewanie siedzeń.

Pozdro



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zamian z 1.6 SR na 1.8

Post autor: marcin7x5 » pt kwie 05, 2013 12:42

Są chłopaki na forum co mają swoje sklepy. Jest od tego odpowiedni dział.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości