1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
Witam, Panowie mam problem z golfem. Kupiony został w zeszłym tygodniu a że o histori auta wiem niewiele więc zostawiłem go u mechanika na wymianę rozrządu + pompa wody i przy okazji olej, filtry i płyn chłodniczy. Odbierając go prowadziła siostra i jaj jej na początku szarpało to nie skojarzyłem że to wina auta a nie jej, ale następnego dnia jak go odpaliłem to do wyjazdu z bramy jakieś 5 metrów wolniutko dojeżdżam więc wszystko było ok, ale dalej wyjazd na ulicę mam pod górke i wciskam gaz a on nic tylko sie toczy i więcej ja 1200 obr/min nie da rady... Więc wyrzuciłem na luz i chciałem go przegazowac, no i obroty podskoczyły do 4500 po czym opadły ( przy wciśniętym pedale gazu do końca ), po ponownym naciśnięciu juz tylko 4000, ale wystarczyło że odczekałem jakieś 30 sekund i już obroty poszły do końca i po wbiciu biegu samochód jedzie normalnie... Wtedy też wydaje mi się że juz zaczyna łapać temperaturę koło 30 stopni...
Po wymianie jak go odbierałem mechanik mówił że chyba był robiony w autoryzowanym serwisie bo pompa była oryginalna VW, dodatkowo mówił ze oleju nie powinno sie mieć więcej jak połowy i na bagnecie mam tak pomiędzy dolnym wgłębieniem a kreskami...
Mógłby ktoś z Panów podpowiedzieć czego to może być wina? Przed wymianą wszystko było ok i żadnych problemów nie było. Czy to wina wymienionej pompy z ori na RUVILLE? Czy to może mało tego oleju? Albo zbieg okoliczności i padło coś innego?
Filtry założone z FILTRONA, olej Castrol MAGNATEC 10W-40, silnik AKL
Z górry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Po wymianie jak go odbierałem mechanik mówił że chyba był robiony w autoryzowanym serwisie bo pompa była oryginalna VW, dodatkowo mówił ze oleju nie powinno sie mieć więcej jak połowy i na bagnecie mam tak pomiędzy dolnym wgłębieniem a kreskami...
Mógłby ktoś z Panów podpowiedzieć czego to może być wina? Przed wymianą wszystko było ok i żadnych problemów nie było. Czy to wina wymienionej pompy z ori na RUVILLE? Czy to może mało tego oleju? Albo zbieg okoliczności i padło coś innego?
Filtry założone z FILTRONA, olej Castrol MAGNATEC 10W-40, silnik AKL
Z górry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
filtr , olej i pompa wody nie ma nic do tego , najpierw sprawdź czy mechanik nie zapomniał podpiąć jakiejś wtyczki np. od czujnika temperatury , albo coś innego , bo tak się nieraz zdarza że zapominają coś podpiąć albo dokręcić
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
@volver3 przed wymianą nic takiego się nie działo a teraz tylko jeśli silnik ma temperaturę otoczenia czyli okolice 0 i tylko dopóki się nie rozgrzeje, nie chce wejść na obroty i jak na luzie kręci normalnie tak przy wbitym biegu 1500 maks
@miś fazi masz może jakąś foto poradę gdzie tego szukać niedopiętej wtyczki lub nawet odpiąć i wpiąć ją na nowo pryskając styki? To może być tylko czujnik temperatury czy coś jeszcze?
@miś fazi masz może jakąś foto poradę gdzie tego szukać niedopiętej wtyczki lub nawet odpiąć i wpiąć ją na nowo pryskając styki? To może być tylko czujnik temperatury czy coś jeszcze?
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
NA twoim miejscu pojechałbym do majstra niech patrzy co z partolił bo jeśli przed wymianą było dobrze to po wymianie tym bardziej powinno być ok, za coś kase wział ,może zle rozrząd ustawił a i nie gazuj go tak na zimnym pod 4500 obr bo długo sie nim nie na cieszysz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
Dziś jest gdzie indziej na wymianie tulei bo jedna jest pęknięta, jutro mam zamiar podjechać do niego tylko myślałem że może faktycznie ten czujnik temperatury, a przegazowanie było pojedyncze w celu sprawdzenia czy normalnie się wkręca... A kolego czy niski poziom oleju nie mógłby się w ten sposób objawiać? Mechanik wlał tyle że jest powyżej dolnego zagięcia ale poniżej radełkowanej części, która to gdzieś znalazłem że wyznacza minimum. Podczas pracy wiadomo olej się rozgrzewa i zwiększa swoją objętość więc może być ok a jak ma temperaturę otoczenia to głupieje silnik przy obciążeniu. Dobry tok rozumowania?
Jutro przy odbiorze z wymiany tulei mam zamiar kupić litr i dolać po trochu żeby przekroczyło radełkowaną część i myślałem że to może rozwiąże problem
Jutro przy odbiorze z wymiany tulei mam zamiar kupić litr i dolać po trochu żeby przekroczyło radełkowaną część i myślałem że to może rozwiąże problem
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
krzychu155 oleju powinno być miedzy max a minimum tak w polowie tego pola na bagnecie no i najlepiej mierzyc poziom oleju na zimnym silniku ,nie wiem kolego co tak udałeś sie z tą temp otoczenia moj golfer stoi pod chmurą i przy -15 pali bez problemu
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
no i ten przed wymianami też tak miał a teraz tylko po nocy lub bardzo długiej przerwie jak jest całkiem zimny
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
1.6 SR problemy po wymianie rozrządu
Po znalezieniu kabla, wyskoczył błąd przepływomierza i czujnika temperatury powietrza wlotowego. Koleś po wymianie rozrządu nie dopiął kostki od przepływomierza tak żeby zaskoczyła, teraz VAG nie wyrzuca żadnych błędów i problem chyba będzie rozwiązany. Jutro sprawdze jeszcze rano ale póki co temat chyba do zamknięcia
Edit:
Można zamknąć, przyczyna wariacji auta: nie podłączenie do końca wtyczki przepływomierza.
Edit:
Można zamknąć, przyczyna wariacji auta: nie podłączenie do końca wtyczki przepływomierza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości