Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matt0312
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: czw paź 20, 2011 22:35
Lokalizacja: Gostynin

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: matt0312 » pt sty 25, 2013 20:51

Otóż mój problem polega na tym że jakieś 2 miesiące temu auto stało 2 tygodnie na parkingu przy lotnisku, wróciłem z za granicy, odpalam pojechałem może z 20 km i wywaliło 2 kontrolki a mianowicie kontrolka oleju( zgasła po ponownym odpaleniu- olej nic nie ubył) i kontrolka od płynu chłodniczego więc zatrzymałem auto i patrze a rzeczywiście płynu chłodniczego jest na minimum. Dojechałem dolałem płynu i jeździłem do wczoraj... Tym razem tylko kontrolka płynu i znów to samo, mało płynu, dolałem wczoraj na wieczór i jeżdżę dalej, dzisiaj postawiłem go w ciepłym garażu może mu się odwidzi robić problemy :P

Ale dalej, najlepsze jest to że silnik wcale nie kopci, nagrzewa się bardzo ładnie, wszystko chodzi tak jak powinno, odpala w mrozy bez problemu, oleju nie ubywa, nieszczelności chłodnicy też nie podejrzewam bo nic nie widać, chociaż jutro kupie też ten proszek do uszczelnienia chłodnicy, może problem się rozwiąże, ale podejrzewacie co to może być?

Golf IV 2001r 1.4 16V



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: J.B.S. » pt sty 25, 2013 20:56

Trzeba poszukać dokladniej .Nie syp tego proszku co to za naprawa.
Musi sie gdzieś pocić jeśli nie to może uszczelka delikatnie lub głowica.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: cinek2004 » sob sty 26, 2013 02:38

matt0312, nie syp tego !!! Zmniejszasz tym sprawnosc chlodnicy.
Masz LPG?



Awatar użytkownika
matt0312
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: czw paź 20, 2011 22:35
Lokalizacja: Gostynin

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: matt0312 » sob sty 26, 2013 09:59

LPG brak :)



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: cinek2004 » sob sty 26, 2013 12:42

Otworz maske, zwieksz obroty i obserwuj. Moze na ktoryms laczeniu cieknie.



Awatar użytkownika
sagitar2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 26, 2013 16:04

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: sagitar2 » wt sty 29, 2013 09:33

Miałem podobne przygody z ze znikaniem płynu chłodzącego w moim mk3, auto jeździ codziennie po 40 km a dolewać musiałem co 2 tygodnie, a jak odpalałem zimnego to przez 15 sekund chodził na trzy cylindry, nie kopcił. U mnie przyczyną była uszczelka pod głowicą.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2013 00:10 przez sagitar2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
matt0312
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: czw paź 20, 2011 22:35
Lokalizacja: Gostynin

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: matt0312 » wt sty 29, 2013 23:10

no u mnie raczej to nie jest uszczelka bo płyn zniknął po długim postoju, także raczej gdzieś musi uciekać... a jak nie to wymienie uszczelkę i tyle :D



Awatar użytkownika
sagitar2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 26, 2013 16:04

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: sagitar2 » śr sty 30, 2013 00:03

Witam. Miałem też taki przypadek w moim mk3 że podczas mrozów kapał płyn chłodzący z czujnika temperatury, ale wtedy było - 20 st. Oring na czujniku temperatury wtedy puszczał, nie wiem czy twardniał czy się kurczył. Kapało tylko na zimnym silniku podczas dużych mrozów, czyli rano widziałem plamę na obudowie sprzęgła, za to podczas jazdy wszystko było OK, wiadomo silnik ciepły oring ciepły i szczelny. Mrozy puściły i przestało kapać. Ale w tym przypadku ubytek płynu był naprawdę niewielki. Taką opcję też można wziąć pod uwagę. Pozdro.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2013 00:11 przez sagitar2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagitar2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 26, 2013 16:04

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: sagitar2 » śr sty 30, 2013 00:35

Jeszcze dodam, że w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą płyn właśnie ubywa na postoju, ścieka sobie fajnie przez rozszczelnienie do najbliższego cylindra, sam wymieniałem uszczelkę to widziałem jak płyn fajnie się zebrał na tłoku, w tym zagłębieniu na zawory ( silnik bezkolizyjny 1.6 AEE ). Zanim się zdecydujesz na wymianę uszczelki to najpierw się upewnij czy to napewno to. Sprawdź czy napewno nie ma wycieku, podłóż pod auto jakiś karton na noc. Sprawdź czy w oleju nie robi się emulsja. Pozdro.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2013 00:12 przez sagitar2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
matt0312
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: czw paź 20, 2011 22:35
Lokalizacja: Gostynin

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: matt0312 » śr sty 30, 2013 11:38

dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Napewno skorzystam z tych rad, pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
piotrek.radom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 19:18
Lokalizacja: Radom

Re: Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: piotrek.radom » śr sty 30, 2013 12:49

Sprawdź czy podczas jazdy na długie dystanse ubywa płynu w czasie jazdy czy na postoju. Jeśli nie poci się nigdzie i nie kapie to po zgaszeniu silnika obserwuj jak płyn stygnie i czy nie wywala go powoli przez zbiorniczek wyrównawczy(proces czasochłonny ale warto)A jeśli wywala to wypalona uszczelka pod głowicą w miejscu kanału wodnego.Olej nie koniecznie musi się wtedy mieszać z płynem(ja tak miałem). Warto abyś również sprawdził korek od zbiorniczka wyrównawczego (czasami przepuszczają i nie trzymają ciśnienia w układzie- porada gościa z serwisu vw)



Awatar użytkownika
sagitar2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 26, 2013 16:04

Znika mi płyn chłodniczy ale nie jest to typowy problem

Post autor: sagitar2 » śr sty 30, 2013 23:37

Masz Piotrek Radom rację, że olej nie koniecznie się musi mieszać z plynem, objawy walniętej uszczelki mogą być rózne: masło w silniku, olej w płynie chłodzącym, przedmuch między cylindrami,itp. A koledze płynu ubyło na postoju.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości