Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » pn sty 14, 2013 22:17

Witam. Mam problem z ogrzewaniem postojowym w golfie mk IV z 1998 r. Webasto Thermo Top T lub jak kto woli BW 50 zostało zamontowane przez serwis Volkswagena w dniu zakupu. Z tego co się dowiedziałem jest to stary model, tzw. webasto przelewowe bez pompki paliwa. Od wczoraj piecyk nie odpala, słychać pompkę wody przez jakąś minute a później następuje przewietrzanie, z rurki spalinowej leci zimne powietrze. Po 2 włączeniu zaczyna kapać benzyna. Bezpieczniki 3A, 15A, 25 A. Wczoraj udałem się do punktu gdzie naprawiają ogrzewania postojowe. Podłączyli pod kompa jednak nie chciał im się połączyć. Powiedzieli ze pewnie sterownik do wymiany i ze trzeba zostawić to wymontują i sprawdzą. Taka impreza bez części 200 zł :/.
Mam wrażenie że chcą mnie naciągnąć
Sam posiadam kabel VAG KKL od viakena.
Obrazek
Przy przekaźniku i kostce bezpieczników znajduje się źółty kabelek który służy z tego co wyczytałem do diagnozy. Ściągnąłem tez oprogramowanie Thermo Test Software - V2.14
Czy da się w ten sposób jakoś połączyć z webasto i odczytać błędy? Jeżeli tak to jak to zrobić?
Bardzo proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » sob sty 19, 2013 19:03

masz dojście do pieca? jak tak rozepnij - zdejmij osłonę tam gdzie są przewody (widać 2 wtyczki) pod osłoną zobaczysz następne 2 wtyczki - znajdź 2 najgrubsze i sprawdź poprzez ,miernik lub podpięci epod aku czy pobiera prąd - jest to sztyft grzejny - coś w rodzaju świecy żarowej - na 99% upaliły się na nim przewody - koszt wymiany max 50zł


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » sob sty 19, 2013 19:32

Właśnie jeszcze nie zdejmowałem zderzaka, teraz za późno troche a jutro niedziela to szarpał się z tym nie będe. Ale dzięki za wskazówkę na pewno sprawdzę. Ale ta diagnoza Vagiem spokoju mi nie daje :/ Kolego a Ty wiesz może jak to podłączyć? Łopatologicznie najlepiej. Nie chce nic skopcić...



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » ndz sty 20, 2013 11:17

VAGiem się nie połączysz - jest do tego odpowiedni program. Z tym że nie mam pewności czy BW50 się komunikuje - nie pamietam po prostu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » pn sty 21, 2013 15:21

Witam, właśnie połączyłem się z webasto kablem VAG wyprowadzając z niego 3 kable:
z pinu 7 do zółtego kabelka diagnostycznego webasto
z pinu 4 i 5 do masy
z pinu 16 do plusa akumlatora
Użyłem programu Webasto Thermo Test 2002 V1.19 łącząc się z protokołem diagnostycznym Webasto Top 98.
Tak więc Panowie jest to możliwe. :okej:

Tyle pokazał mi program:
-zaraz po załączeniu webasto
Obrazek

- po ok niecałej minucie- przewietrzenie
Obrazek

- błąd - pompa obiegowa ma zwarcie do masy lub przeciążenia
Obrazek

Czym może to być spowodowane? Czy trzeba wymienić pompe ? Warto się samemu z tym bawić czy oddać do specjalisty? Ewentualnie jeżeli ktoś się orientuje to jaki przybliżony koszt naprawy?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » pn sty 21, 2013 17:27

kamil0741 pisze:Czym może to być spowodowane? Czy trzeba wymienić pompe ?
nie używaniem w lato - pomp aobiegu wody jest przykręcona do pieca (skoro masz bw50) - odpenij osłonę - zobaczysz wtyczkę z kablem idące do pompy wody - pompa wody to ten walec poniżej pojemnika na paliwo - po odpięciu możesz sprawdzić podając 12 V czy chodzi - - jak nie chodzi to możesz zrobić 3 rzeczy - poszukać pompy i wymienić w piecu lub dać dodatkową pompę wody nie wyjmując obecnej na wężach a ją podpiać zamiast obecnej. lub też podpiąć żaróeczkę zamiast pompy wody a webasto uruchamiać tylko wtedy jak chodzi silnik


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » pn sty 21, 2013 20:10

Zawsze myślałem że to co słychać zaraz po naciśnięciu płomyka na zegarze to właśnie pompa wody...
Tak pracuje właśnie moje nieszczęsne webasto
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » pn sty 21, 2013 22:12

po naciśnięciu słuchać pompę powietrza - wentylator. Zresztą - rozbierz osłonę to sprawdzić na wtyczkach co nie pracuje :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » wt sty 22, 2013 18:08

Odkręciem zderzak jednak nie mogę odkręcić tych śrubek - rozjechały się główki - będę musiał rozwiercać juto :/
Kable idące do pompy wody są pewnie pod osłoną którą oznaczyłem jako 2?
Obrazek
Przypuszczam że ujrzę pod nią taki widok ( zdj. znalazłem w necie)
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2013 18:11 przez kamil0741, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » wt sty 22, 2013 23:02

tak fotka którą dałeś to bw50
ja do takich wkrętów używam wkrętaka udarowego koszt jakieś 35zł


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
kamil0741
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 21, 2011 17:51
Lokalizacja: Pajęczno

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: kamil0741 » śr sty 23, 2013 15:49

Zrobiłem Thermo Testem test podzespołów.
Jedynie pompa wody nie ruszyła. Podłączyłem ją również na krótko podając plus z aku na 1 kabel i mase na 2-gi i również nic się nie dzieje. Więc chyba umarła.
Obrazek

Powiem szczerze że jeżeli to możliwe to wolałbym nie rozbierać pieca i zamontować dodatkową pompę bez ruszania zepsutej - wbudowanej, tak jak poradził Kolega grg474 bo rozumiem taka niedziałająca wbudowana pompa nie będzie blokować przepływu płynu przez piec?
Czy taka operacja ograniczałaby się do podpięcia nowej pompy pod kable od zepsutej i zamontowania węży prowadzące płyn chłodniczy do nowej pompy?
Tak jak "narysowałem" na załączonym zdjęciu?
Obrazek

Jaka pompa byłaby odpowiednia? Na allegro są różne... Może jakaś propozycja?
Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » czw sty 24, 2013 11:24

kamil0741 pisze:Czy taka operacja ograniczałaby się do podpięcia nowej pompy pod kable od zepsutej i zamontowania węży prowadzące płyn chłodniczy do nowej pompy?
tak - ja tak w swoim poprzednim golfie zrobiłem, tym że ja nie montowałem pompy obok pieca a zaraz za wyjsciem z silnika w kierunku pieca - tą pompę zamontowałem obok puduszki skrzyni biegów masz silnik 1,4 to tam akurat jest piękne puste miejsce gdzie ta pompa ładnie się ułoży - tj miedzy poduszką a kielichem od amortyzatora, na podłużnicy jest takie fajne miejsce gdzie ta pompka idealnie pasuje


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Marek_S
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 28, 2013 18:15

Re: Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: Marek_S » pn sty 28, 2013 19:03

Mam podobne webasto tyle ze z pompą paliwa , oznaczenie S . Nie znalazłem u siebie żółtego przewodu czy ktoś wie który to pin ? Webasto słabo grzeje tzn . jak jest około -5 st zaczyna prace i zapala , przyspiesza i słychać jak płomień gaśnie i obroty maleją i tak aż się trochę zagrzeje z 15 min albo więcej . Tylko że ja mam sterownik z kwadratowymi pinami jak na poprzednim zdjęciu.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Webasto BW 50 diagnoza VAG - piec nie startuje

Post autor: grg474 » pn sty 28, 2013 23:43

Marek_S pisze:Nie znalazłem u siebie żółtego przewodu czy ktoś wie który to pin ?
2
Marek_S pisze:jak jest około -5 st zaczyna prace i zapala , przyspiesza i słychać jak płomień gaśnie i obroty maleją i tak aż się trochę zagrzeje z 15 min albo więcej
czujnik temperatury pieca? czujnik płomienia?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości