SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » śr lis 21, 2012 20:05

Witam, z racji tego iż mój 1.4AKQ jest już jedna nogą po drugiej stronie zwracam się z prośbą o pomoc. Nie chciałbym drugi raz wchodzić do tej samej rzeki o nazwie AKQ. Podobnież jest możliwy i bezinwazyjny SWAP na silnik 1.6AUS. Cena silnika jest oczywiście podobna na AKQ a mam nadzieję iż żywotność i przyjemność z jazdy - większa.

Kto z Was dokonał już takiej podmiany i sobie chwali takie rozwiązanie ?
- czy rzeczywiście tak jak wyczytałem swap jest prawie bez inwazyjny i komputer oraz wiązka pozostają, jakie są ew. różnice ?

Z góry wielkie dzięki za pomoc :) Jeśli ktoś chętny i obeznany w temacie to chętnie zlecę taką podmianę - jestem z Wrocławia ale mogę podjechać w granicach rozsądku.

pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: stonefree » śr lis 21, 2012 23:24

ice4 pisze:mam nadzieję iż żywotność i przyjemność z jazdy - większa
Marzenia. To prawie dokładnie taki sam silnik.
ice4 pisze:komputer oraz wiązka pozostają
Wydaje mi się, że AUS ma już np. 2 sondy lambda
A tak wogóle co się dzieje z tym AKQ? mój ma 210 tysięcy i co by nie mówić to bezawaryjny silnik.



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » czw lis 22, 2012 08:42

litr oleju na 300km to już troszkę powyżej normy. Zapewne do remontu pierścienie - sama wymiana pierścieni pomoże raczej na krótko więc trzeba remontować cały silnik.
Przy obecnych cenach silników używanych gra nie warta świeczki...byle trafić na dobry egzemplarz


Silnik ma przejechane 205tys. od 50tys. trzęsie nim jak galareta - żaden mechanik nie pomógł a finansowo starczyło by już na co najmniej dwa nowe silniki. Może to kwestia zagazowania go 5 lat temu :?

Są posty na forum o takie właśnie zamianie 1.4AKQ na 1.6AUS - gdzie nie trzeba było się natrudzić zbytnio. Więc prośba do tych co najbardziej w temacie - poradźcie jak przez to przejść szybko i sprawnie

dzięki :kufel:



Awatar użytkownika
czester1251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pn sie 06, 2012 17:44
Lokalizacja: stalowa wola

Re: SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: czester1251 » czw lis 22, 2012 10:39

Ja osobiście widziałem golfa po swampie z 1.4 16v na 1.6 16v AUS, gdyż tylko taki silnik wchodzi w grę bez większych komplikacji. Znam chłopaka ktory zrobił to w swoim aucie i jeździ nim już 2 lata bez żadnych komplikacji. Sam również robi na zamówienie coś takiego w kwocie ok 300 zł. Warunek konieczny znaleźc dobrą jednostke 1.6 16v aus. Silnik żeliwny nie aluminiowy jak 1.4 16v. Awaryjnośc podobna. Zdarzają się awarie jak w każdym. Różnicę czuc dopiero przy wiekszych obrotach powyżej 4300. Dwie sondy lambda. Po zmamianie jedyne co trzeba zrobic to zatkac zawór EGR. Komputer, skrzynia, wszystko pozostałe zostaje. W razie potrzeby mogę dac namiary na tego gościa. Sam jestem przed swampem. Tylko mój 1.4 jest w idealnym stanie i na razie jeszcze chce niż troche pojedzic bo rozrzad zrobiłem i mały przebieg był.
Ostatnio zmieniony sob lis 24, 2012 10:39 przez czester1251, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Mój golf: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477023" onclick="window.open(this.href);return false;

ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » czw lis 22, 2012 11:17

Hej, rozmawiałem dzisiaj rano już z jegomościem :)
Niestety z Wrocławia troszkę za daleko by się dowlec do niego :( i zrobić sprawę jak należy. Podobnież oprócz zatkania EGR trzeba też troszkę pobawić się przy kolektorze - nie pasuje jedno z mocowań.

Klamka chyba już zapadła i pozostaje znaleźć dobrego 1.6 AUS - tylko jak go sprawdzić jeśli to blok silnika wymontowany z auta.. podobnież są gwarancje rozruchowe.

Znalazłem na alledrogo silniczek 1.6 AUS po 120tys. z tym że z anglika .. nie będzie z tym problemów ? Czy lepiej szukać z europejczyka ?

Może znacie dobrego fachmena we Wrocławiu który podejmie się podmianki - zapłacę i zostawię stary silnik :)

dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: Fafik258 » czw lis 22, 2012 11:37

Trzymam kciuki za to żebyś znalazł silniki nie biorący olej.
Tym bardziej, że będzie to tylko słowo sprzedającego. Wymienisz silnik poniesiesz koszta i nawet jak będzie gwarancja rozruchowa i nie daj bóg będzie tak jak w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=484225 i co wtedy?
Znowu będziesz wyciągał silnik na swój koszt żeby go zwrócić?

Przemyśl sprawę:
najtańszy silnik z allegro bez osprzętu 1499 zł
przesyłka 144 zł
montaż nowego silnika pewnie z 400 zł
nowy rozrząd pewnie z 600 zł
Filtr oleju, powietrza, olej i nie wiadomo co tam jeszcze wyskoczy 200 zł
Suma 2800 zł (Nie bierz tego dosłownie tak sobie strzelam z tymi cenami)
I się okaże że dawca bierze olej... i jesteśmy w czarnej dupie
Demontaż i wysyłka 544 zł
Czyli 2800 +544 - 1499(tyle dostaniesz od sprzedawcy o ile uzna gwarancję)= 1845 <- tyle wydasz i nadal nie będziesz miał auta na chodzie. Ale to jest wariant pesymistyczny. Za tą cenę 1845 ogarniesz swojego i jeszcze zostaną drobne na kratę piwa i nie tylko



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » czw lis 22, 2012 13:00

3 mechaniorów uznało iż remont będzie nieopłacalny. Pierścienie+tłoki+głowica+szlify cylindrów - ok 2500-3000zl.

Zawsze są za i przeciw ... Też chciałbym go wyremontować - ale czy to także będzie 100% pewne tego nie wie nikt



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: Fafik258 » czw lis 22, 2012 13:21

Na Twoim miejscu (a nie masz nic do stracenia) jak bym miał miejsce i czas sam bym go rozebrał... znając akq wymiana tłoków i szlif cylindrów będzie zbędny. Głowice oddałbyś do zakładu a resztę ogarnąłbyś sam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: marcin7x5 » czw lis 22, 2012 16:00

A nie myslałeś czasem o swapie na silnik od polo 6n2 gti. Jest to tez 1,6 16V ale moc jego to 125KM. I chyba będzie mniej roboty niz z AUS-em



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » czw lis 22, 2012 16:49

Nie chodzi mi by wycisnąć z tego auta jeszcze dodatkowych koników. Chodzi raczej by mechanik miał jak najmniej powodów do narzekania.
a wiadomo narzekania tanie nie są...

jeśli AUS wchodzi zamiast AKQ bez większych problemów - to po co mi dalej kombinować.

Stary silnik przejdzie remont i pójdzie pod młotek ... jeśli będzie jeszcze coś wart



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » czw lis 22, 2012 18:55

znacie dobrego mechanika we Wrocławiu którry zobi przekładkę plus uzbrojenie silnika za mniej niż 700zł. :)

Piszcie



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: marcin7x5 » pt lis 23, 2012 08:40

a w swoim obecnie jaką masz przepustnice - na linkę czy elektroniczną? Bo jak na linkę to podmiana nie będzie taka prosta.



ice4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lip 17, 2009 20:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: ice4 » pt lis 23, 2012 11:14

przepustnica jest elektroniczna - powinno być łatwiej.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

SWAP 1.4AKQ na 1.6AUS

Post autor: marcin7x5 » pt lis 23, 2012 14:59

To jeszcze wazne czy masz kable zapłonowe czy juz cewki na swiecach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości