2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:46
- Lokalizacja: Olsztyn
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z moim Golfem 2.3 V5 170km. Mianowicie:
Na zimnym silniku niesamowicie szarpie, czasem nie można nawet ruszyć. Nawet na ciepłym silniku czuć czasem przy przyspieszaniu jakby przerwy w podawaniu paliwa. Na biegu jałowym czuć, że ciężko chodzi (nierówno jakby na zbyt niskich obrotach). Do tego zapala się kontrolka silnika. Oddałem do mechanika i ten stwierdził, że komputer pokazuje błędy w podawanym powietrzu. Spróbował z nowym przepływomierzem, ale to nic nie zmieniło. Zamontowałem nowe świece, filtry. Po resecie komputera, kontrolka silnika zapala się dopiero po ok 50km. Mechanik oddał samochód, gdyż nie wiedział co z nim zrobić.
Poszperałem po forum, ale nic takiego nie znalazłem. Jeśli źle szukałem, to proszę o skierowanie na odpowiednie tematy.
Może ktoś z Was miał podobną usterkę albo coś doradzi?
Z góry dziękuje za pomoc.
Od pewnego czasu mam problem z moim Golfem 2.3 V5 170km. Mianowicie:
Na zimnym silniku niesamowicie szarpie, czasem nie można nawet ruszyć. Nawet na ciepłym silniku czuć czasem przy przyspieszaniu jakby przerwy w podawaniu paliwa. Na biegu jałowym czuć, że ciężko chodzi (nierówno jakby na zbyt niskich obrotach). Do tego zapala się kontrolka silnika. Oddałem do mechanika i ten stwierdził, że komputer pokazuje błędy w podawanym powietrzu. Spróbował z nowym przepływomierzem, ale to nic nie zmieniło. Zamontowałem nowe świece, filtry. Po resecie komputera, kontrolka silnika zapala się dopiero po ok 50km. Mechanik oddał samochód, gdyż nie wiedział co z nim zrobić.
Poszperałem po forum, ale nic takiego nie znalazłem. Jeśli źle szukałem, to proszę o skierowanie na odpowiednie tematy.
Może ktoś z Was miał podobną usterkę albo coś doradzi?
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2012 10:20 przez bartek9120, łącznie zmieniany 1 raz.
2.3 V5 nietypowe szarpanie
vag w ręce i dokładnie w blokach sprawdzić wszystkie podzespoły silnika
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:46
- Lokalizacja: Olsztyn
2.3 V5 nietypowe szarpanie
Zamówię kabel diagnostyczny, poczytałem na forum o programach na komputer i napiszę co wyczytałem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:46
- Lokalizacja: Olsztyn
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Sprawdziłem u mechanika błędy, które wyświetla komputer. Pokazuje wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Co może być tego przyczyną. Może powodować te szarpanie zły dobór świec? Wyczytałem, że w tym silniku powinny być świece bezelektrodowe, ja zamontowałem NGK V-Line no 1. Mechanik też powiedział, że może łancuch rozrządu się rozciągnął.
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: wt lis 20, 2012 00:40
- Lokalizacja: lodz
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
i jak udalo Ci sie cos zaradzic ??? silnik rowno pracuje?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:46
- Lokalizacja: Olsztyn
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Ogólnie naprawa auta przeciąga się w czasie i póki co wydaję kasę w sumie w błoto.
Najpierw oddałem do jednego mechanika - stwierdził, że to wina przepływomierza. Załatwiłem 2 używane. Jeden zepsuł a drugi stwierdził, że nie działa. Niby założył nowy i tak samo, więc pozostałem przy swoim.
Później zaprowadziłem do Serwisu Boscha. Tam najpierw wymienili mi wszystkie cewki zapłonowe, stwierdzili że jest ok. Pojechałem i oczywiście było tak samo. Później ściągneli pokrywę zaworów i stwierdzili, że jest w silniku dużo nagaru, który powoduje nieprawidłową pracę nastawników wałka rozrządu i te trzeba wymienić (1800zł za sztukę).
Pojechałem do swojego mechanika i stwierdziliśmy, wyczyści silnik. Ściągnął pokrywę zaworów i stwierdził, że więcej wydam na czyszczenie niż za drugi silnik. Wstawiliśmy drugi silnik i dalej to samo.
Na chwilę obecną, mechanik stwierdził, że na czujnikach wałka rozrządu jest nieprawidłowe napięcie, co może sugerować nieprawidłową pracę komputera. Kupiłem drugi, niedroga część więc warto spróbować. Na dniach pownienem wiedzieć czy poskutkowało.
Póki co, wymieniłem sporo części - trochę kasy utopiłem, ale mam nadzieję, że w końcu autko będzie śmigać.
Jeszcze kilka wizyt u mechanika i napiszę książkę na temat budowy silnika V5 :p
Najpierw oddałem do jednego mechanika - stwierdził, że to wina przepływomierza. Załatwiłem 2 używane. Jeden zepsuł a drugi stwierdził, że nie działa. Niby założył nowy i tak samo, więc pozostałem przy swoim.
Później zaprowadziłem do Serwisu Boscha. Tam najpierw wymienili mi wszystkie cewki zapłonowe, stwierdzili że jest ok. Pojechałem i oczywiście było tak samo. Później ściągneli pokrywę zaworów i stwierdzili, że jest w silniku dużo nagaru, który powoduje nieprawidłową pracę nastawników wałka rozrządu i te trzeba wymienić (1800zł za sztukę).
Pojechałem do swojego mechanika i stwierdziliśmy, wyczyści silnik. Ściągnął pokrywę zaworów i stwierdził, że więcej wydam na czyszczenie niż za drugi silnik. Wstawiliśmy drugi silnik i dalej to samo.
Na chwilę obecną, mechanik stwierdził, że na czujnikach wałka rozrządu jest nieprawidłowe napięcie, co może sugerować nieprawidłową pracę komputera. Kupiłem drugi, niedroga część więc warto spróbować. Na dniach pownienem wiedzieć czy poskutkowało.
Póki co, wymieniłem sporo części - trochę kasy utopiłem, ale mam nadzieję, że w końcu autko będzie śmigać.
Jeszcze kilka wizyt u mechanika i napiszę książkę na temat budowy silnika V5 :p
- MBartek
- Mały gagatek
- Posty: 147
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
- Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
- Kontakt:
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
I jak tam po wymianie tego czujnika? Ile kosztował i czy kupowałeś oryginał?
Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:46
- Lokalizacja: Olsztyn
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Ogólnie zaprowadziłem go do serwisu, gdzie stwierdzili, że czujniki są w porządku. Ostatecznie Golf został sprzedany. Kupujący był mechanikiem i stwierdził, że sam podłubie. Z tego co później z nim rozmawiałem to naprawił go i jest bardzo zadowolony z zakupu. Przekonałem się niestety, że ciężko o dobrego mechanika a nie wymieniacza kolejnych części.
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011 17:51
Re: 2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Kolego napisz co byłą przyczyna tego niedomagania takie pisanie nikomu nie ułatwia życia po co to pisać . Powiedz co zrobił ten mechanikbartek9120 pisze:Ogólnie zaprowadziłem go do serwisu, gdzie stwierdzili, że czujniki są w porządku. Ostatecznie Golf został sprzedany. Kupujący był mechanikiem i stwierdził, że sam podłubie. Z tego co później z nim rozmawiałem to naprawił go i jest bardzo zadowolony z zakupu. Przekonałem się niestety, że ciężko o dobrego mechanika a nie wymieniacza kolejnych części.
Każdy jęczy jęczy ale jak naprawi to mam was w dupie takie to korzysci i potem nikt nic nie wie tylko żale abo to abo tamto . Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: wt lip 09, 2013 22:48
- Lokalizacja: Koszalin/Berlin
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Panowie mam pytanie , jest jakaś Historia tego Golfa 4 2.3 V5 ktoś coś wie na temat auta ?
- MBartek
- Mały gagatek
- Posty: 147
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
- Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
- Kontakt:
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Ja pozbyłem się problemu, ale przez radykalne środki, czyli zmiana silnika. Ale przez ten czas napraw się czegoś o v5 nauczyłem. Po pierwsze kable, musza być oryginalne czerwone, bo innych tam się nie da dobrze wsadzić i często mimo tego mają przebicie. Kolejna spawa świece, jak rozebrałem swój stary silnik to się okazało że 2 były zwarte (od "wrzucania" do tych czeluści pomiędzy kolektorem). W V5 lubią padać cewki zapłonowe, należy je sprawdzić. No i dosyć ważna sprawa, silnik ma sporo podciśnień i ważne jest aby wszystkie były podłączone i szczelne. Przy zmianie silnika wszystko sprawdzałem, oglądałem rurki, sprawdzałem czujniki i przewody. Teraz silnik chodzi idealnie. Co do silników, sprawdź czy masz odpowiednią kompresje, zdarzają się przypadki że tuleje w cylindrach tracą owal i nawet wymiana pierścieni nic nie daje. Sprawdź wtryskiwacze, czy gdzieś nie puszczają, albo się nie zacinają, ja miałem w poprzednim Golfie taką sytuacje, że w kompie coś się przepaliło i potrafiło na stałe otworzyć wtrysk, więc i komp może brać odpowiedzialność za te problemy. Powodów jest dużo, raczej nie pchał bym się na początku w wymianę czujników.
Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: wt lip 09, 2013 22:48
- Lokalizacja: Koszalin/Berlin
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Opisywany wyżej golf wylądował w moich rękach , kupiłem go trzeba było zmienić Sonde Lambde było okej , założyłem do Golfa Gaz Nowy BRC , zmieniłem świece na NGK dedykowane do tego motoru . Po przejechaniu na gazie 13 tys km zaczeły się problemy , na biegu jałowym faluje na obrotach nie ciągle ale faluje , cięzko chodzi , jadę np na 4 biegu chcę przyśpieszyć , auto zaczyna szarpać i dopiero zaczyna jechać , dojeżdzam do skrzyżowania , wrzucam luz stoję faluje na obrotach i gaśnie ;( z tego co pisał poprzedni właściciel powyżej , Golf ma nowy Motor , więc nie wiem czy to wina silnika czy gdzie już szukać , często zapala mi się kontrolka EPC wraz z kontrolą trakcji , przejadę np 10 km czasami 20 i gaśnie ....
- MBartek
- Mały gagatek
- Posty: 147
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 06:50
- Lokalizacja: Kraków / Przemyśl
- Kontakt:
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
Posprawdzaj sobie czy te "falowania" masz na biegach 1,3,5 czy tylko na luzie,2,4. Jeśli tak to podpowiem Ci co jest ;P
Octavia 1.8T 309KM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=532276" onclick="window.open(this.href);return false;
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
Bora V5 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520769" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze do sprzedania kilka kompletów kół i jakieś samochody:
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/73l9/" onclick="window.open(this.href);return false;
pisać, że z forum, będą rabaty
-
- Użytkownik
- Posty: 378
- Rejestracja: wt lis 20, 2012 00:40
- Lokalizacja: lodz
2.3 V5 wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach
to jaka powinna być ta prawidłowa kompresja dla V5?MBartek pisze:Co do silników, sprawdź czy masz odpowiednią kompresje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości