problem z ciśnieniem oleju...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem z ciśnieniem oleju...

Post autor: marcin7x5 » wt paź 30, 2012 15:42

Podejrzewam, że czujniki te róznią się tylko długościa przewodu. Wazne aby był to czujnik Bosch-a. Inne mogą byc kłopotliwe.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

problem z ciśnieniem oleju...

Post autor: ulan23 » wt paź 30, 2012 16:41

ten z inter carsu to czujnik Boscha :)
mam nadzieje ze maja go dobrze opisanego i faktycznie pasuje do silnika AZD

znalazłem coś takiego w necie: http://uk-mkivs.net/forums/t/458828.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; ale nie do końca rozumiem o co chodzi....



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju...

Post autor: Fafik258 » wt paź 30, 2012 17:56

czerwone okręgi - śruby mocujące kolektor ssący (konieczny demontaż przepustnicy, aby uzyskać dostęp do jednej śruby)
zielony kwadrat - w tym miejscu znajduje złączka od czujnika położenia wału
żółte kółka - 4 śruby od przepustnicy. Demontujesz przepustnice, aby uzyskać dostęp do jednej z śrub mocujących kolektor ssący.
niebieskie kwadraty - 4 złącza wtryskiwacza, odłącz je.
pomarańczowy kwadrat - przybliżone położenie gdzie znajduje się czujnik położenia wału pod kolektorem ssącym.
okrąg niebieski - czujnik położenia wałka rozrządu, rozłączyć.

Zasadniczo chodzi o to, aby usunąć śruby mocujące kolektor ssący, a następnie odłącz wszystkie przewody podłączone do kolektora. Potem delikatnie popchnął kolektor w stronę ściany grodziowej (potrzebna druga osoba do przytrzymania go w pozycji odepchniętej w stronę ściany grodziowej). Gdy spojrzysz w dół w można łatwo zobaczyć, dwa kable. Jednym z nich jest czujnik spalania stukowego, natomiast drugi jest od czujnika położenia wału korbowego.
Złap w dłoń kabel od czujnika położenia wału. Przesuwaj po nim dłoń w dół (cały czas trzymając kabel) aż poczujesz gumową zatyczkę, zdjąć zatyczkę i powinieneś poczuć czujnik znajdujący się pod zatyczką. Czujnik przykręcony jest na imbus. Odkręcasz go, wypinasz z wtyczki przy bagnecie. Uważaj żeby nie zgubić śrubki. Jeżeli podejrzewasz, że czujnik jest uszkodzony na YouTube są filmiki jak go przetestować.
Przepraszamy za niechlujny przewodnik ale miejmy nadzieję,że komuś pomoże!

Czytała Krystyna Czubówna



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

problem z ciśnieniem oleju...

Post autor: ulan23 » wt paź 30, 2012 20:54

wielkie dzięki za tłumaczenie :)
jutro D-day oby to było to :)
czujnik już mam, boscha

zgodnie z ta instrukcja odkereciłem śruby mocujace kolwektor ssaćy ale za cholere nie moge go odciagnac takk jak mówią w tej intrukcji tak jakby byla jeszcze jedna gdzieś śruba, albo jest zapieczony styk kolektora z blokiem silnika i nie wiem czy to trzeba siłowo odczepić, w tyej instrukcji brak informacji iole jest śrub mocujacych kolektor ssacy do bloku ja odkreciłem 5



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości