odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » wt wrz 11, 2012 23:54

witam. na wstepie szukałem na forum/forach tego problemu, ale zadnej konkretnej odpowiedzi.

a wiec silnik 2.3 V5 AGZ

nie działa gruszka podciśnienia od zmiennych długości kolektora. wcześniej działała jak należy po gwałtownym dodaniu gazu otwierała się itp, teraz nic się nie dzieje, i czuć ze auto straciło trochę mocy.

co zostało sprawdzone:

- vag - nic nie mówi, zero błędów
- 2 czujniki odpowiadające za przełączanie ciśnień sprawdzone na krótko do akumulatora, wyraźnie słychać ze się otwierają i zamykają(N156)
- sprawdzenie szczelności wszystkich przewodów od odmy, od A do Z, sa ok,
- podłączenie z powrotem całego układu wężyków wg. etki http://img.saleepc.ru/etka/VW/194/194133650.png" onclick="window.open(this.href);return false;
- sprawdzenie samej gruszki przy kolektorze, szczelna i lekko pracuje bez oporow.
- napięcie na kostkach od czujników (N156) przed odpaleniem -5V po odpaleniu 8V, napięcie nie zmienia się po dodaniu gazu, ( nie wiem jak powinno byc)

i nie wiem co dalej ... Trosze o konkretne wypowiedzi i propozycje co mozna jeszcze zbadac, bez lajkowania czy głupich sugestii, pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » śr wrz 12, 2012 08:13

Mam podobny problem, tyle że u mnie raz działa raz nie. Czy zawór zwrotny, taki biało-czarny zalożyłeś w dobrą stronę? Możesz spróbować go podmienić z innego auta i sprawdzić czy zadziała, chyba we wszystkich silnikach VW występuje taki zaworek.



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » śr wrz 12, 2012 10:25

sprawdzę i dam znać .. :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » śr wrz 12, 2012 11:20

robertt_1987, Miałbym do Ciebie prośbę, mógłbyś zrobić mi jakieś zdjęcia jak u Ciebie wygląda podłączenie węży podciśnienia do gruszki i do N156? Bo u mnie mam wrażenie, że ktoś przy tym już mocno rzeźbił i nie pracuje to jak trzeba, a w ETCE to też inaczej wygląda niż u mnie.



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » śr wrz 12, 2012 11:24

MaciekV5 spróbuje ale jest tam cholernie mało miejsca, ewentualnie Ci rozrysuje jak mi się nie uda :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » śr wrz 12, 2012 11:49

robertt_1987, Jak możesz to tylko ściągnij osłonkę silnika co zasłania gruchę i zrób zdjęcie od góry, zastanawia mnie gdzie powinien być ten bialo-czarny zawór zwrotny, bo u mnie jest inaczej niż w ETKA. W sumie na tym mi zależy więc nie rób sobie z tym kłopotu :pub:



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » śr wrz 12, 2012 17:42

Mozę prymitywne ale może ktoś sie połapie :P:P

Obrazek

MaciekV5

[img]htthttp://imageshack.us/photo/my-images/253/a023.jpg/p://imageshack.us/photo/my-images/402/20120912168.jpg/[/img]


http://img253.imageshack.us/img253/1176/a023.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img402.imageshack.us/img402/3264/20120912168.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » śr wrz 12, 2012 20:03

a sprawdzanie tego zaworka zwrotnego coś dało? Dzięki wielkie za przesłane fotki :bigok: u mnie to wszystko jest inaczej wpięte, mam między trójnikiem a gruszką wpięty ten zawór więc spróbuję zrobić to wg Twojego schematu opierając się jeszcze na ETCE. Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » śr wrz 12, 2012 21:56

sprawdziłem zawór, dziala tylko na 90% jestem pewny ze jest w dobra stronę zamontowany, ale to juz szczegół, nawet jak go zamontuje odwrotnie i tak sie nic nie dzieje, daj znać jak cos zdziałasz.

no i czekamy na dalsze propozycje :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » czw wrz 13, 2012 21:36

Wymieniłem węże gumowe od podciśnienia, podłączyłem wszystko wg schematów i zdjęć. Niby działa. Tylko nie jestem do końca przekonany, że to tak ma być, po odpaleniu i wejściu na obroty zasysa gruszkę, tyle że potem ona od razu nie odbija w wyjściową pozycję. To tak ma być? Podczas jazdy pod obciążeniem będzie inaczej się zachowywała?
robertt_1987, udało Ci się coś wywalczyć z Twoim problemem? Jak ściągniesz zawór zwrotny i przyłożysz palec do przewodu to czujesz zasysane powietrze?



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » czw wrz 13, 2012 21:56

nic nie wywalczyłem, nie mam żadnej reakcji, Tobie chociaż grucha sie ruszy u mnie nic ... hmm, a jak ściągnę zawór tak czuje jak powietrze zasysa, ale nie w stronę czujników tylko do góry w stronę głowicy juz, ale tak powinno byc , a po zejsciu gruchy w dół powinna całkowicie sie zamknac, wiem ze na ssaniu, była otwarta zawsze zanim ssanie sie nie wyłączyło,



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » czw wrz 13, 2012 22:26

Nie znam się na elektryce ale przeczytałem jeszcze raz to co pisałeś o elektrozaworach (N156). Jeśli zawór przy określonej prędkości obrotowej silnika ma się zamknąć/otworzyć to chyba wartość napięcia powinna się zmienić? Jak masz kogoś znajomego z jakimś VW albo Audi to może podmień zawór i zobacz czy to coś zmieni. Numer wg ETKI to 191 906 283 A.



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » pn wrz 17, 2012 16:10

będę pytał i próbował, mi sie tez tak wydaje, szkoda ze nie ma nikogo tutaj co by znał odpowiedzi na te pytania :)



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » śr wrz 26, 2012 20:23

Dla uzupełnienia, dzis podmieniłem zawór EGR który również łączy sie z czujnikami itp, i dalej bez zmian, nic sie nie poprawiło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości