Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: Qto » śr sie 25, 2010 11:53

Seba51a pisze:od któregoś rocznika jest już jeden czujnik
jeden ale podwójny, czteropinowy. Podaje temperaturę na zegary i na ECU...jest opcja że na zegarach masz 70stopni a na ECU idzie 30
Seba51a pisze:Przekazali, że teraz na biegu jałowym mogą być podwyższone obroty, ale przepustnica samoczynnie też musi się "spasować" i wszystko wróci do normy.
Ciekawe...ilekroć adaptowałem przepustnicę to od razu obroty były w normie.

Ważne że autko gada :bigok:



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: Seba51a » śr paź 27, 2010 23:50

mirek99mtg, mam nadzieję, że mamy winowajcę naszego problemu. Ja osobiście na samym początku rozpocząłem od wymiany czujnika temperatury oraz termostatu co nie dało oczekiwanego rozwiązania. Następnie autko oddałem do serwisu VW i tam rozpoczęli od czyszczenia przepustnicy bo była zanieczyszczona. Potem jej adaptacji razem z zaworem EGR. Była poprawa, ale jak okazało się przy zamianie pogody (niskie temperatury), autko zaczęło szaleć tzn. - odpalenie autka po nocy bez zastrzeżeń, ale po jego prawie całkowitym schłodzeniu był problem: przy odpaleniu zbyt długa praca silnika na wzbogaconej mieszance. Ponadto zaobserwowałem częste wskazania na liczniku temperatury poniżej 90°C oraz wzrost zużycia paliwa. Po ponownej wizycie na serwisie VW diagnosta na VAG-u zaobserwował zbyt długie otwarcie wtrysku 3 ms (powinno być 1,5ms) oraz włącznie się wentylatora przy 83°C, a powinien przy około 95°C. Diagnosta stawia na czujnik temperatury i umówiliśmy się na termin. Na kolejne nasze spotkanie przywiozłem stary czujnik (nr 1), który wymieniłem na samym początku oraz całkiem nowy (nr3) - zaznaczę, że dwa wspomniane czujniki (nr 1, 3) oraz ten wymieniony (nr 2), który jest w aucie były/są oryginalne z VW/Audi. Przy odbiorze auto dostałem następujące informację. Czujnik wymieniony na samym początku (nr 2) ma złe wskazania: przy temperaturze zewnętrznej 8°C wskazywał -2°C. Stary czujnik (nr 1), który był w aucie od początku przy temperaturze zewnętrznej 8°C wskazywał 15°C. Nowy dostarczony (nr 3) przy temperaturze zewnętrznej 8°C wskazuje 7°C. Ten został uznany za dobry i automatycznie go wymienili. Dodatkowo razem z diagnostą stwierdziliśmy, że przy pierwszej wymianie czujnika na samym początku w lipcu było OK bo i temperatura powietrza była "fajna" :), a teraz przy spadku temperatury do około 6-8°C pokazał się problem. Stawiam na zamknięcie problemu tym bardzie, że wskazania chwilowego spalania i średnia spalania jest OK. Tydzień autko mam testować. Jak będzie źle to mam wrócić. Mam nadzieję, że wrócę ale z dobrą informacją - diagnosta stwierdził, że z takim przypadkiem się jeszcze nie spotkał i czeka na efekt końcowy.



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: mirek99mtg » czw paź 28, 2010 21:19

Seba51a, dzięki za szczegółowe informacje, ja też wymieniłem czujnik na oryginał VW i nie było kompletnie żadnej zmiany więc uznałem, że to coś innego bo nie przypuszczałem że nowy z ASO może być walnięty. Ciekawe producent ich nie sprawdza czy co ??? Mam nadzieję, że problem w końcu rozwiązałeś a ja chyba do sklepu po nowy czujnik :?



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: Seba51a » pt paź 29, 2010 09:32

mirek99mtg, - może najpierw sprawdź sam czujnik przed kupnem nowego oczywiście jak masz Vag-a (a może ktoś z Twoich okolic go ma). Z tego co się orientuję, gość wyciągał z silnika czujnik, który był dalej wpięty w instalacje i wskazania z odczytu na VAG-u porównywał z faktyczną temperaturą powietrza na zewnątrz . Nie jestem pewny za sposób sprawdzenia czujnika, ale tak to wynikało z rozmowy. Pamiętaj, że ja testuję autko.



Awatar użytkownika
rezystor22
VWieśniak
VWieśniak
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
Lokalizacja: Kalish
Kontakt:

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: rezystor22 » pn lis 01, 2010 19:23

Co do czujnika, może się komuś przyda :

Obrazek


Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.

dupcia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:17
Lokalizacja: Psary

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: dupcia » wt sie 21, 2012 21:40

Panowie pomożcie, przepustnica wyczyszczona, adaptowana i wyskauje taki bład czujnik wysokości/czujnik ciśnienie rury ssania, i obroty od 600 do 1000. Auto prawie gasnie , a czasami chodzi na 1200 cały czas. Gdzie ten czujnik jest ? Miał ktos podobny problem?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: waski1 » wt sie 21, 2012 22:11

dupcia pisze:Panowie pomożcie, przepustnica wyczyszczona, adaptowana i wyskauje taki bład czujnik wysokości/czujnik ciśnienie rury ssania, i obroty od 600 do 1000. Auto prawie gasnie , a czasami chodzi na 1200 cały czas. Gdzie ten czujnik jest ? Miał ktos podobny problem?
Mnie się to kojarzy z map sensorem (czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.)
A jest on w kolektorze ssącym jak by pod rurą filtra obok przewodu odmy.
A tak wyglada
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: marcin7x5 » śr sie 22, 2012 10:37

Kolega dobrze radzi. Ja juz wymieniłem 3x ten czujnik. Mozna go wymyc ale są bardzo podatne na usterki po tym zabiegu. Niestety do najtańszych nie nalezy.



dupcia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:17
Lokalizacja: Psary

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: dupcia » śr sie 22, 2012 19:34

Zamówiłem ten czujnik boscha 220zł mam nadzieje ze bedzie spokój na lata

To było to, proponouje podpiąć temat, żeby kazdy posiadacz Golfa po wyskoczeniu takiego błedu wiedział co jest grane :) dziekuje za pomoc pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości