1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Post autor: Dam » śr cze 27, 2012 11:15

Gdy auto się nagrzeje traci kopa i silnik drży/poszarpuje na biegu jałowym, wskazówka obrotomierza stoi równo. Na zimnym wszystko ok.

Podpialem Vaga:

Pokazuje jeden powracający błąd:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit

Drugie co zauważyłem to że mój nowy oryginalny czujnik temperatury pokazuje nieidentyczne wartości:

Na blat 87stopni Do Ecu 37

Wychodzi na to że sonda stoi na bogato. Zanim ją podmienie chcialbym sie dowiedziec czy za niska temepratura do ecu ma wpływ na sonde? Ewentualnie na prace silnika lub spalanie?



To już któryś czujnik co pokazuje za niską temperature do ecu i w związku z tym mam pytanie takie poza konkursem:

W kostce sa 4 kable jak mniemam, 2 x masa i 2 do pomiaru wartosci...
Czy moznaby polaczyc po dwa kable i zastosowac pojedynczy czujnik by do ecu i na blat szla ta sama temperatura? Wtedy temperatura na blacie byłaby od razu informacja jaka temp idzie do ecu... Eentualnie przelozyc w kostce na probe piny pod ten z blatu?

Z góry dzieki za odp.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Post autor: marcin7x5 » śr cze 27, 2012 11:27

Problem twoim jest nieszczęsny czujnik temp, który podaje do ECU za niską temp a ten wzbogaca mieszankę i stąd utrata mocy.
Dam pisze:To już któryś czujnik co pokazuje za niską temperature do ecu
Pytanie na jakie czujniki wymienialeś dotychczas? Na zamienniki lub niby oryginały z allegro?
Sprawdź kabelki co idą do ECU od tego czujnika czy nie mają gdzieś przetarcia/zwarcia.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: 1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Post autor: Dam » śr cze 27, 2012 11:47

marcin7x5 pisze:Problem twoim jest nieszczęsny czujnik temp, który podaje do ECU za niską temp a ten wzbogaca mieszankę i stąd utrata mocy.
Stąd też błąd sondy lambda?
marcin7x5 pisze:Pytanie na jakie czujniki wymienialeś dotychczas? Na zamienniki lub niby oryginały z allegro?
no nie pomyliłes sie, ori z allegro



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Post autor: marcin7x5 » śr cze 27, 2012 12:56

Dam pisze:Stąd też błąd sondy lambda?
Bardzo prawdopodobne. Zrób najpierw porzadek z czujnikiem temp i ew kabelkami od niego. Niestety tylko ori wchodzi w grę. Koszt ok 90zł w ASO.

Ja osobiście mam juz 3 szt. Tym razem kupiłem ori i jest spokój.



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.

Post autor: Tomek gd » pt sie 03, 2012 21:35

Witam, mam identyczne objawy jak Dam, vag pokazał błedy:


00537 - ragulacja z sondą lambda, kontrola czujnika tlenu - powraca cały czas

00513 - czujnik predkosci silnika G28 - jałowy RMP za wysoki, czujnik predkosci silnika G28 - sygnał usterki (czujnik walu korbowego) -bład po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił

00520 - przepływomierz powietrza G70/G19 czujnik przeplywu poziomu masy - błąd po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił

z tego co wyczytałem wymiana czujnika temp. oraz czyszczenie przepływomierza powinno pomóc ? Proszę o podpowiedzi :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości