Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Witam. Mój pierwszy post na tym świetnym forum. Posiadam od niedawna Golfika 1.6 16V AZD. Przy czyszczeniu przepustnicy zauważyłem, że przy jednym z wlotów jest duży luz przy łączeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu na czerwono. Przy tym łączeniu nie powinno być żadnej gumowej uszczelki ?
Drugie pytanko. Dzięki Waszemu opisowi udało mi się przeprowadzić adaptację lecz nie wiem gdzie mogę sprawdzić odczyty czujników temp. Znalazłem informację o kanale 007 ale gdzie wpisać ten kanał w VAG-COMie ? Wchodziłem w Silnik , Nastawy 08 i wpisałem 007 i nic. Może odczytu trzeba dokonać na uruchomionym silniku. Wolę zapytać zanim coś uszkodzę.
Drugie pytanko. Dzięki Waszemu opisowi udało mi się przeprowadzić adaptację lecz nie wiem gdzie mogę sprawdzić odczyty czujników temp. Znalazłem informację o kanale 007 ale gdzie wpisać ten kanał w VAG-COMie ? Wchodziłem w Silnik , Nastawy 08 i wpisałem 007 i nic. Może odczytu trzeba dokonać na uruchomionym silniku. Wolę zapytać zanim coś uszkodzę.
- macabra_
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2126
- Rejestracja: ndz mar 29, 2009 22:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Przy tych "wlotach" uszczelka nie jest potrzebna Ba, da się jeździć nawet bez tego węża. Kiedy silnik jest zimny termostat powietrza przy filtrze jest otwarty i trafia ono do silnika tym wężem z okolic kolektora wydechowego gdzie jest cieplej dzięki czemu silnik szybciej się nagrzewa, po nagrzaniu ten kanał się zamyka i powietrze trafia już normalnie.
Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Co do odczytu czujników temp. założyć nowy temat czy mogę liczyć na odpowiedź w obecnym ?
Re: Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Zgadza się pod warunkiem, że termostat wewnatrz działa prawidłowo. Niestety juz sporo osób narzeka na to rozwiązanie bo ta klapka nie otwiera sie w pełni. Sam tak miałem i musiałem to przerobić.macabra_ pisze:po nagrzaniu ten kanał się zamyka i powietrze trafia już normalnie.
Jak poszukasz na forum to znajdziesz.abc-cpu pisze:Co do odczytu czujników temp. założyć nowy temat czy mogę liczyć na odpowiedź w obecnym
W grupie bodajże 003 znajdziesz odczyt temp silnika oraz temp powietrza w kolektorze ssącym. Ogólnie możesz sprawdzić sobie grupy 001 - 006. Zarówno na silniku pracującym jak i zimnym.
Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
jak przerobiles? Wiesz moze jak sprawdzic ten termostacik? Mam w nim dwa wloty jesten jakby mosiezny a 2 plsatikowy ktory to wlo a ktory wylot? silnik 2E
Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
Dorobiłem sobie dżwignię troszke dłuższą niż oryginał tak, ze klapkę mam w połowie otwartą na zimnym silniku a jak sie nagrzeje to sie otwiera do końca - co nie następowało nawet w upalne dni. Jak sprawdzić- nie wiem jak w twoim aucie ale w moim jest tak, że przy temp powietrza zasysanego mniejszej niż 10 st klapka musi blokowac dopływ zimnego powietrza a przy temp powyżej 25 st musi blokować dopływ ciepłego a odblokowac całkowicie dopływ zimnego.
Re: Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?
uwazajcie na ta niezamykajaca sie klapke termostatu w komorze regulacj jak tu koledzy opisuja... u mnie bylo tak ze ona byla caly czas otwarta i do silnika dostawalo sie tylko gorace powietrze przez co na rozgrzanym silniku byl MUŁ, 2 lata tak jezdzilem bo myslalem ze tak ma byc...
teraz mam caly ten badziew zdemontowany i zalozony stozek, jest nieziemska poprawa kiedy auto sie nagrzeje, zadnych spadkow mocy
teraz mam caly ten badziew zdemontowany i zalozony stozek, jest nieziemska poprawa kiedy auto sie nagrzeje, zadnych spadkow mocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości