Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

abc-cpu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 29, 2011 00:09
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: abc-cpu » wt paź 18, 2011 16:01

Witam. Mój pierwszy post na tym świetnym forum. Posiadam od niedawna Golfika 1.6 16V AZD. Przy czyszczeniu przepustnicy zauważyłem, że przy jednym z wlotów jest duży luz przy łączeniu. Zaznaczyłem na zdjęciu na czerwono. Przy tym łączeniu nie powinno być żadnej gumowej uszczelki ?

Drugie pytanko. Dzięki Waszemu opisowi udało mi się przeprowadzić adaptację lecz nie wiem gdzie mogę sprawdzić odczyty czujników temp. Znalazłem informację o kanale 007 ale gdzie wpisać ten kanał w VAG-COMie ? Wchodziłem w Silnik , Nastawy 08 i wpisałem 007 i nic. Może odczytu trzeba dokonać na uruchomionym silniku. Wolę zapytać zanim coś uszkodzę.

Obrazek



Awatar użytkownika
macabra_
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2126
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 22:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: macabra_ » wt paź 18, 2011 18:52

Przy tych "wlotach" uszczelka nie jest potrzebna ;) Ba, da się jeździć nawet bez tego węża. Kiedy silnik jest zimny termostat powietrza przy filtrze jest otwarty i trafia ono do silnika tym wężem z okolic kolektora wydechowego gdzie jest cieplej dzięki czemu silnik szybciej się nagrzewa, po nagrzaniu ten kanał się zamyka i powietrze trafia już normalnie.



abc-cpu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 29, 2011 00:09
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: abc-cpu » śr paź 19, 2011 15:47

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Co do odczytu czujników temp. założyć nowy temat czy mogę liczyć na odpowiedź w obecnym ? :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: marcin7x5 » czw paź 20, 2011 14:09

macabra_ pisze:po nagrzaniu ten kanał się zamyka i powietrze trafia już normalnie.
Zgadza się pod warunkiem, że termostat wewnatrz działa prawidłowo. Niestety juz sporo osób narzeka na to rozwiązanie bo ta klapka nie otwiera sie w pełni. Sam tak miałem i musiałem to przerobić.
abc-cpu pisze:Co do odczytu czujników temp. założyć nowy temat czy mogę liczyć na odpowiedź w obecnym
Jak poszukasz na forum to znajdziesz.

W grupie bodajże 003 znajdziesz odczyt temp silnika oraz temp powietrza w kolektorze ssącym. Ogólnie możesz sprawdzić sobie grupy 001 - 006. Zarówno na silniku pracującym jak i zimnym.



atari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr sie 18, 2010 22:09

Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: atari » wt lis 29, 2011 20:04

jak przerobiles? Wiesz moze jak sprawdzic ten termostacik? Mam w nim dwa wloty jesten jakby mosiezny a 2 plsatikowy ktory to wlo a ktory wylot? silnik 2E



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8882
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: marcin7x5 » śr lis 30, 2011 11:23

Dorobiłem sobie dżwignię troszke dłuższą niż oryginał tak, ze klapkę mam w połowie otwartą na zimnym silniku a jak sie nagrzeje to sie otwiera do końca - co nie następowało nawet w upalne dni. Jak sprawdzić- nie wiem jak w twoim aucie ale w moim jest tak, że przy temp powietrza zasysanego mniejszej niż 10 st klapka musi blokowac dopływ zimnego powietrza a przy temp powyżej 25 st musi blokować dopływ ciepłego a odblokowac całkowicie dopływ zimnego.



Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Re: Wlot powietrza czy potrzebna uszczelka ?

Post autor: Lu4Ke » sob gru 03, 2011 11:59

uwazajcie na ta niezamykajaca sie klapke termostatu w komorze regulacj jak tu koledzy opisuja... u mnie bylo tak ze ona byla caly czas otwarta i do silnika dostawalo sie tylko gorace powietrze przez co na rozgrzanym silniku byl MUŁ, 2 lata tak jezdzilem bo myslalem ze tak ma byc...

teraz mam caly ten badziew zdemontowany i zalozony stozek, jest nieziemska poprawa kiedy auto sie nagrzeje, zadnych spadkow mocy :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości