Nie chce odpalać
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie chce odpalać
Witam wszystkich
Raz na kilka dni - niestety coraz częściej mam problem z odpaleniem mojego golfa (MK4 1,8 AGN+LPG).
Rozrusznik kręci bardzo dobrze wszystkie kontrolki się świecą.
Zdarza się że za 20-30 razem w końcu odpali. Jeśli nie pozostaje popych (wiem że nie wolno ale zdarzyło się parę razy na strasznym odludziu).
Występuje na zimnym i ciepłym silniku (bez różnicy).
Wymieniłem dla pewności przekaźnik pompy paliwa.
Przeczyściłem przepustnicę chociaż obroty nie falowały(na forum wiele osób to sugerowało) teraz trochę falują
Auto w czasie jazdy nie przerywa -więc pompa OK - słychać przy zapłonie.
Auto nie gaśnie
Podczas jazdy wszytko OK
jak już dopali to potem bez najmniejszego problemu odpala -x razy aż się znowu sypnie
z objawów jakie jeszcze pamiętam to, że na początku jak występował problem podczas pracy rozrusznika było słychać tykanie tak jakby od licznika.
teraz jak nie odpala to już tego nie słychać po prostu mogę kręcić do śmierci
Byłem już u dwóch mechaników którzy odsyłali mnie do dwóch elektryków i wszyscy mówią mi to samo -"przyjedź jak auto nie będzie działać"
czyli mam wg nich chyba wziąć lawetę. Już bym nawet tak zrobił ale boję się że akurat u niego odpali i d.. , albo po prostu powie nie wiem i tyle.
Zainwestowałem w kabelek bo bez tego nikt mi pewnie nic nie powie
lista błędów jest długa, ale część jest chyba spowodowana moimi nieudolnymi naprawami.
Pytania
Czy nastawnik wałka rozrządu to jest ten słynny czujnik położenia wałka korbowego? czy to jest samo co czujnik halla? czy wystarczy go przeczyścić?
co to takiego nastawnik węgla aktywnego N80 i czy może od powodować brak odpalania?
Bardzo proszę o pomoc - jeżdżę codziennie z wielkim strachem
Jestem laikiem więc jak coś poplątałem to przepraszam
Raz na kilka dni - niestety coraz częściej mam problem z odpaleniem mojego golfa (MK4 1,8 AGN+LPG).
Rozrusznik kręci bardzo dobrze wszystkie kontrolki się świecą.
Zdarza się że za 20-30 razem w końcu odpali. Jeśli nie pozostaje popych (wiem że nie wolno ale zdarzyło się parę razy na strasznym odludziu).
Występuje na zimnym i ciepłym silniku (bez różnicy).
Wymieniłem dla pewności przekaźnik pompy paliwa.
Przeczyściłem przepustnicę chociaż obroty nie falowały(na forum wiele osób to sugerowało) teraz trochę falują
Auto w czasie jazdy nie przerywa -więc pompa OK - słychać przy zapłonie.
Auto nie gaśnie
Podczas jazdy wszytko OK
jak już dopali to potem bez najmniejszego problemu odpala -x razy aż się znowu sypnie
z objawów jakie jeszcze pamiętam to, że na początku jak występował problem podczas pracy rozrusznika było słychać tykanie tak jakby od licznika.
teraz jak nie odpala to już tego nie słychać po prostu mogę kręcić do śmierci
Byłem już u dwóch mechaników którzy odsyłali mnie do dwóch elektryków i wszyscy mówią mi to samo -"przyjedź jak auto nie będzie działać"
czyli mam wg nich chyba wziąć lawetę. Już bym nawet tak zrobił ale boję się że akurat u niego odpali i d.. , albo po prostu powie nie wiem i tyle.
Zainwestowałem w kabelek bo bez tego nikt mi pewnie nic nie powie
lista błędów jest długa, ale część jest chyba spowodowana moimi nieudolnymi naprawami.
Pytania
Czy nastawnik wałka rozrządu to jest ten słynny czujnik położenia wałka korbowego? czy to jest samo co czujnik halla? czy wystarczy go przeczyścić?
co to takiego nastawnik węgla aktywnego N80 i czy może od powodować brak odpalania?
Bardzo proszę o pomoc - jeżdżę codziennie z wielkim strachem
Jestem laikiem więc jak coś poplątałem to przepraszam
Nie chce odpalać
Skoro listę błędów masz długą to trzeba posprawdzać przyczyne powstania każdego z błędów. Czujnik położenia wału nie jest tym samym co czujnik położenia wałka rozrządu. Prawdopodobnie masz do wymiany własnie czujnik położenia wału korbowego (G28). Od tego bym zaczął. Może być tez tak że instalacja gazowa płata jakies figle.
Re: Nie chce odpalać
Tak też zamierzam zrobić - iść z tą listą do elektryka.
Błędy skasowałem i dziś sprawdziłem jeszcze po przejechaniu ok 10 km - żaden nie wyskoczył ponownie.
Dlaczego zacząłbyś od czujnika wału korbowego skoro wyskoczył nastawnik wałka rozrządu ? A sam mówisz , że to co innego?
Czy miałeś podobne objawy u siebie?
Błędy skasowałem i dziś sprawdziłem jeszcze po przejechaniu ok 10 km - żaden nie wyskoczył ponownie.
Dlaczego zacząłbyś od czujnika wału korbowego skoro wyskoczył nastawnik wałka rozrządu ? A sam mówisz , że to co innego?
Czy miałeś podobne objawy u siebie?
Nie chce odpalać
Dlaczego zacząłbym od niego - ano dlatego, że brak sygnału z tego czujnika unieruchamia auto na dobre. Sygnał z czujnika Halla (G40) służy do rozpoznania przez moduł sterujący numeru cylindra. Przy braku sygnału moduł sterujący korzysta z sygnałów nadawanych przez czujnik prêdkooeci obrotowej G 28.
Nie chce odpalać
bez czujnika wałka rozrządu (halla) auto będzie palic,tylko brak mocy.Podejrzewam problem zasilania skoro coś pstryka za licznikiem.Prawdopodobnie przekaźniki .
Nie chce odpalać
Wszystkie te błędy myślę że można olać, chyba że masz stado szczurów pod maską (a i takie rzeczy się widziało)
Czujnik położenia wału jakby padł to trwale unieruchomiłby auto - nie ma mowy żeby odpalił, bądź mu przeszło.
Coś mi to wygląda na awarię kostki w stacyjce, spróbuj następnym razem jak nie zechce odpalić złapać kluczyk dwoma palcami za brzegi, albo poruszaj nim w stacyjce w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Wykasuj adaptacje, albo jeździj parę dni tylko na benzynie zobaczysz czy problem wróci.
Jeśli masz masywny pęk kluczy dyndający na stacyjce to myślę że możesz ją w ciemno wymieniać.
Czujnik położenia wału jakby padł to trwale unieruchomiłby auto - nie ma mowy żeby odpalił, bądź mu przeszło.
Coś mi to wygląda na awarię kostki w stacyjce, spróbuj następnym razem jak nie zechce odpalić złapać kluczyk dwoma palcami za brzegi, albo poruszaj nim w stacyjce w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Wykasuj adaptacje, albo jeździj parę dni tylko na benzynie zobaczysz czy problem wróci.
Jeśli masz masywny pęk kluczy dyndający na stacyjce to myślę że możesz ją w ciemno wymieniać.
Nie chce odpalać
Byłem u elektryka i dalej nie chcą tego naprawić
Elektryka polecił mi mój mechanik (który też się tego nie chce tknąć) oraz był polecany na forum -P.Mucha ze Szwajcarskiej.
Kazał jeździć i czekać aż błąd znowu wystąpi.
No i w końcu wystąpił- patrz załącznik
16706 czujnik obrotów silnika - na necie znalazłem że jest ten czujnik położenia wału korbowego czyli marcin7x5 ma rację
Znalazłem ten nieszczęsny czujnik na allegro.
Pytania
1. Czy z passata B5 lub A4 będzie pasował do mojego skoro ten sam silnik?
sprzedawca na allegro nie powie tylko chce numer orginału z golfa - czy ktoś może podać ?
2. gdzie on się znajduje ? sam czujnik wchodzi pewnie gdzieś nisko ale dokąd wtyknąć tą wtyczkę? czy to włazi tam pod przepustnicę?
3.czy ktoś zna elektryka/mechanika z Wrocławia który nie będzie marudził że się nie zna tylko zrobi i nie zedrze?
Elektryka polecił mi mój mechanik (który też się tego nie chce tknąć) oraz był polecany na forum -P.Mucha ze Szwajcarskiej.
Kazał jeździć i czekać aż błąd znowu wystąpi.
No i w końcu wystąpił- patrz załącznik
16706 czujnik obrotów silnika - na necie znalazłem że jest ten czujnik położenia wału korbowego czyli marcin7x5 ma rację
Znalazłem ten nieszczęsny czujnik na allegro.
Pytania
1. Czy z passata B5 lub A4 będzie pasował do mojego skoro ten sam silnik?
sprzedawca na allegro nie powie tylko chce numer orginału z golfa - czy ktoś może podać ?
2. gdzie on się znajduje ? sam czujnik wchodzi pewnie gdzieś nisko ale dokąd wtyknąć tą wtyczkę? czy to włazi tam pod przepustnicę?
3.czy ktoś zna elektryka/mechanika z Wrocławia który nie będzie marudził że się nie zna tylko zrobi i nie zedrze?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie chce odpalać
06A 906 433 C - numer częścismolasty pisze:1. Czy z passata B5 lub A4 będzie pasował do mojego skoro ten sam silnik?
sprzedawca na allegro nie powie tylko chce numer orginału z golfa - czy ktoś może podać ?
Występował w New Beetle, Bora, Golf, Passat, Polo, Sharan...A3, A4, A6, A8, TT...Octavia, Superb...Alhambra, Cordoba, Ibiza, Leon, Toledo...i to nie w jednym silniku - w Golfie minimum w ośmiu różnych - także nie powinno być problemu z dostępnością
Nr 16 z obrazka to czujnik...19 wtyczka koloru szaregosmolasty pisze:2. gdzie on się znajduje ? sam czujnik wchodzi pewnie gdzieś nisko ale dokąd wtyknąć tą wtyczkę? czy to włazi tam pod przepustnicę?
Nie chce odpalać
Zacznij od obejrzenia kabla i wtyczki, jeśli następnym razem będziesz miał problem z uruchomieniem silnika podłącz kompa i sprawdź, czy w blokach pomiarowych masz odczyt prędkości obrotowej silnika. Powinno być ok. 250-350 obr/min na rozruszniku.
Jeśli jest sygnał obrotów, a auto nie odpala to możesz wykluczyć czujnik obrotów wału.
Jeśli jest sygnał obrotów, a auto nie odpala to możesz wykluczyć czujnik obrotów wału.
Nie chce odpalać
czujnik obrotów wału,bardzo realne, jak czysto we wtyczce to go wymieniaj,ale orginał,żadnych zamienników.
Nie chce odpalać
Przydałby się oscyloskop, bo czasami zdarza się, że rozrusznik może mieć zwarcie, i wtedy czujnik położenia wału pokazuje krzaki podczas odpalania.
Re: Nie chce odpalać
u mnie ta szara wtyczka jest jakaś inna owalna
a wszystkie na allegro są prostokątne
http://moto.allegro.pl/czujnik-polozeni ... 83405.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik tak jakbym wyczuł bo zobaczyć go nie sposób ale przewód od niego idzie jakby za te 3 wtyczki chyba że to nie był te czujnik
zdołałem odpiąć tylko tą brązową wtyczkę a tej szarej już nie
bardzo proszę o namiar na kogoś we Wrocławiu kto się na tym zna - dziś znowu nie odpalił i znowu popych
a wszystkie na allegro są prostokątne
http://moto.allegro.pl/czujnik-polozeni ... 83405.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik tak jakbym wyczuł bo zobaczyć go nie sposób ale przewód od niego idzie jakby za te 3 wtyczki chyba że to nie był te czujnik
zdołałem odpiąć tylko tą brązową wtyczkę a tej szarej już nie
bardzo proszę o namiar na kogoś we Wrocławiu kto się na tym zna - dziś znowu nie odpalił i znowu popych
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie chce odpalać
Fresz pisze:W akcie desperacji spróbowałem z popychu
G28 masz zaznaczony na rysunku wyżej, u Ciebie będzie tak samo
Nie chce odpalać
Sprawdzcie co się pokazuje w blokach pomiarowych podczas kręcenia rozrusznikiem, albo podłącz oscyloskop i sprawdź prebieg - powinna być prostokątna fala.
Jak się wam chce to możecie na pałę wyjąć rozrusznik i go obadać - czy nie ma dużych luzów na tulejkach, czy wirnik nie jest poobcierany i czy magnesy nie są połamane.
Jak się wam chce to możecie na pałę wyjąć rozrusznik i go obadać - czy nie ma dużych luzów na tulejkach, czy wirnik nie jest poobcierany i czy magnesy nie są połamane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości