1.8T dymienie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

turbodymoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31

1.8T dymienie

Post autor: turbodymoman » wt cze 07, 2011 06:53

Witam serdecznie,
Od niedawna w moim Golfie IV 1.8T AGU pojawił się problem. Mianowicie zaczął kopcić z tłumika. Pierwsze co przychodzi na myśl to TURBINA.
Przeszukałem forum na ten temat jednak nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, że to właśnie problem leży po jej stronie. Już przedstawiam sytuację.
Po odpaleniu na zimnym silniku jest OK na wolnych obrotach, jak go przegazuję 4-5tys obr. (na zimnym silniku) tak jakby pluje z tłumika (chyba olejem). Gdy silnik całkowicie zostanie nagrzany 90st. i dodatkowo (chociaż niekoniecznie) dosyć mocno przegoniony, po zatrzymaniu (w czasie jazdy nie widzę) strasznie kopci, pozostaje chmura, która zakrywa całe auto. Kolor dymu? hmm mieszanka między białym a niebieskim, choć czuć przepalony olej. Dążę do sedna. Silnik ma przebieg ok. 250tyś km, sprawdziłem kompresje 8bar na każdym garze. W tym silniku nominał 10-13, minimalnie 7. Oleju ubywa, płynu chłodniczego nie, nie ma również oczek oleju w zbiorniczku. Świece były okopcone. Turbinę daje 0,6-0,7 bara.
Chciałem zaczerpnąć Waszej rady, czy wymiana turbiny pomoże? A może szykować się bardziej na remont silnik (pierścienie, uszczelniacze)?
Nie chciałbym kupować nowej turbiny, a później remontować silnik lub odwrotnie, gdy okaże się, że to nie to.

Każdą poradę chętnie wysłucham. Może jak wykluczyć poszczególne rzeczy?



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

1.8T dymienie

Post autor: PinguVanEx » wt cze 07, 2011 13:21

Mozliwe ze uszczelka pod glowica i pierscienie.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

turbodymoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31

Re: 1.8T dymienie

Post autor: turbodymoman » wt cze 07, 2011 14:04

O to właśnie chodzi: "Może uszczelka pod głowicą, może pierścienie, może turbina, może uszczelniacze". Wymieniać wszystkie te elementy na chybił trafił ? Nie uśmiecha mi się, bo to duże koszta.

Jest jakiś sposób, by po kolei eliminować problemy? ( Co sprawdzić, jak sprawdzić, itp ? )



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8T dymienie

Post autor: marcin7x5 » wt cze 07, 2011 14:31

turbodymoman pisze:sprawdziłem kompresje 8bar na każdym garze. W tym silniku nominał 10-13, minimalnie 7.
Właśnie w tym upatrywałbym przyczyny. Zrób tzw próbę olejową i będzie wiadomo czy to układ tłokowo-korbowy nie trzyma kompresji czy tez zawory.
turbodymoman pisze:czuć przepalony olej
Sam widzisz, że auto spala olej.



Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

Re: 1.8T dymienie

Post autor: VWaldini81 » wt cze 07, 2011 14:52

turbodymoman pisze:jak go przegazuję 4-5tys obr. (na zimnym silniku)
Kto katuje silnik i turbinę na zimno?. To pierwsze moje spostrzeżenie.
A co do kopcenia to jak ja kupiłem mojego golfika i robiłem te 4-5tys. obrotów(na ciepłym silniku :D ) to wylatywał siwy dym z tłumika.
Za czołem szukać przyczyny i były podejrzenia uszczelka pod głowicą, turbina, ale przy wymianie rozrządu miałem wyjętą rurę dolną do intercolera i zauważyłem że na dnie jego nazbierał się olej i tak 100-150 ml wyciągnąłem z dna chłodnicy. Po roku nie zauważyłem by się zbierał olej ale może dla tego że nie przeciągam go na wysokich obrotach.


Obrazek

turbodymoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31

Re: 1.8T dymienie

Post autor: turbodymoman » wt cze 07, 2011 18:00

Wiedziałem, że prędzej czy później ktoś mnie zbeszta za katowanie turbiny na zimnym :) Ale nie ma obaw to tylko dla testu, na codzień wiem jak się obchodzić z uturbionym silnikiem.

Odpinałem wąż od IC - było troszkę świeżego oleju, ale tak mało że dosłownie przetarcie palcem i już czysto. Więc turbinka może puszczać, ale minimalnie. Czy ze względu na to można ją wykluczyć ?? Chyba, ze więcej puszcza po stronie ciepłej? Bo jak zaznaczyłem dym nie jest do końca niebieski. Tak pośrednio.
marcin7x5 pisze: Sam widzisz, że auto spala olej.
Olej również może dostawać się do komory spalania wraz z powietrzem dostarczanym przez turbinę, która przepuszcza olej.

Zaczynam się przekonywać, że to jednak pierścienie / uszczelniacze. Bo uszczelkę pod głowicą można byłoby wykluczyć - czysty płyn.

Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje/ pomysły/ porady?? Może w czymś się mylę??



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

1.8T dymienie

Post autor: ssarna1 » śr cze 08, 2011 13:20

Możesz rozkręcić wydech przed i po turbinie i obejrzeć gdzie jest olej. A tak to chyba nic cię nie uratuje przed remontowaniem na ślepo


MK3 ADZ->AGU

turbodymoman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31

Re: 1.8T dymienie

Post autor: turbodymoman » śr cze 08, 2011 13:45

ssarna1 pisze:Możesz rozkręcić wydech przed i po turbinie i obejrzeć gdzie jest olej. A tak to chyba nic cię nie uratuje przed remontowaniem na ślepo
No tak, chyba najlepszym rozwiązaniem by wykluczyć turbinę jest po prostu jej wyciągnięcie i wtedy powinno się coś wyjaśnić.

Powie mi ktoś jak wyciągnąć turbinę? Oglądałem od spodu, jest ciasno - czy trzeba odkręcać półośkę, żeby wyjąć? Górą chyba nie przejdzie?



Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

1.8T dymienie

Post autor: wojti2001 » pt cze 10, 2011 11:02

od gory rozkrecasz turbne od kolektora, potem kolektor sciagasz. Dwa przewody od gory odkrecasz, potem boczny od wody. Tak samo z downpipe, tam sa 4xM10. Pod turbina jest M8 do uchwytu i na samym koncu splyw oleju. I turbina Twoja


MK IV AJM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości