Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VWBasic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 03, 2011 23:59

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: VWBasic » pt mar 04, 2011 00:38

Witam
Poszukuję silnika do Golfa IV, AXP 1.4 16V 2000 rok, ale niestety nie mogę nic trafić, może istnieje szansa włożenia o innych parametrach, proszę o wskazówki



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » pt mar 04, 2011 13:28

Poszukaj pod kodem BCA



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: Lukasz_mk2 » pt mar 04, 2011 13:51

napisz może dlaczego chcesz wymienić silnik. Często remont obecnego silnika jest bardziej opłacalny niż kupowanie kota w worku. Kupisz drugi silnik, sprzedający będzie obiecywał, że jest wszystko git, 100% gwarancji, że jak będzie coś nie tak to możesz oddać i takie tam. A teraz pomyśl kupisz trupa wsadzisz go do siebie - zapłacisz kase za włożenie, potem będzie trzeba wyjąć oddać i znowu szukać następnej "igły". Radzę dobrze zdiagnozować usterkę i remontować swój.


Obrazek

VWBasic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 03, 2011 23:59

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: VWBasic » pt mar 04, 2011 22:34

Wow wymianę zaproponował mechanik, niestety zbyt duży koszy naprawy jak wspomniał, jednocześnie wymiana nie daje gwarancji, bo przecież nie wiadomo co mi się trafi....
"Poszukaj pod kodem BCA " czyli jest możliwość, że o tych parametrach jest alternatywa??? No ale to potwierdzone???
Póki co czekam, nie wiem co dalej, czas pokaże:). Ale zawsze dzięki za pomoc.



lukasz74mu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
Lokalizacja: Chełmno

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: lukasz74mu » pt mar 04, 2011 22:53

to włóż lepiej 1.6 sobie :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: grg474 » pt mar 04, 2011 22:55

lukasz74mu pisze:to włóż lepiej 1.6 sobie
ty go chyba nie lubisz - jeśli już to 1,8, 1,8T lub 2,0 :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

lukasz74mu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
Lokalizacja: Chełmno

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: lukasz74mu » pt mar 04, 2011 23:23

jak większe silniki to trzeba wymienić więcej rzeczy... 2.0 podobno w miarę luźno ale 1.8 ciężej a 1.8T podobno się nie da wstawić zamiast 1.4 ewentualnie cały środek pod maską ale to za dużo wyjdzie ;] oczywiście mogę się mylić :)



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: Lukasz_mk2 » pt mar 04, 2011 23:26

a jakie masz w tej chwili objawy, że mechanik mówi że remont jest nieopłacalny.

Ludzie i nie piszcie że lepiej wsadzić silnik o innej pojemność typu 1.8, 1.8T, czy 2.0 bo na takie mody to by trzeba co najmniej z 6tys zł. Zresztą jest pełno tematów o swap'ach i na pewno jest to droga zabawa.


Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: grg474 » sob mar 05, 2011 12:13

Lukasz_mk2 pisze:Ludzie i nie piszcie że lepiej wsadzić silnik o innej pojemność typu 1.8, 1.8T, czy 2.0 bo na takie mody to by trzeba co najmniej z 6tys zł.
chyba liczysz cenę zakupu całego anglika żeby zrobić taki mod i w dodatku nie bitego
Lukasz_mk2 pisze:a jakie masz w tej chwili objawy, że mechanik mówi że remont jest nieopłacalny.
mechanik możliwe że stwierdził:
1. wymiana uszczelniaczy + zaworów (w większości 8 zaworów nie nadaje się już ) + szlifowanie gniazd - koszt ok 500
2. wymiana pierścieni + obróbka cylindrów + możliwa wymiana tłoków ( same pierścienie to 260-300)
3. koszt uszczelki pod głowicę + olej + możliwe ze płyn chłodniczy - to jakieś 250zł
4. Do wymiany pierścieni trzeba zrzucić miskę - no to doliczmy - silikon pod miskę + nowe śruby + panewki bo możliwe że do wymiany
Hipotetycznie - najtańszy koszt takiej roboty (bez wymiany tłoków to 1tys zł) z wymiana tłoków będzie coś koło 3 tys - mechanik go nie oszukał tylko był szczery - że jak się rozbierze to się zobaczy jaki będzie koszt a może być niemały.
Dam przykład - poleciał mi rozrząd - tłoki spotkały się z zaworami - zrzuciłem czapę i oceniłem czy jest sens robić silnik czy robić swap - jeśli by mi przekroczyło 2000zł to bym robił swap - razem z rozrządem zmieściłem się poniżej 1500 (robiłem sam)
Lukasz_mk2 powiem tak - gdyby to miał byc twój silnik czyli ABS to koszty by były mniejsze ale silnik 1,4 to jest jedna jeżdżąca wada konstrukcyjna - zaczynając od ścierających się krótkich tłoków poprzez lipne pierścienie, po zamarzające odmy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: Lukasz_mk2 » sob mar 05, 2011 17:11

niech VWBasic napisze co mu powiedział mechanik, bo jak na mój gust to albo ktoś nie miał głowy ani żadnego rozsądku w jeździe, żeby tak załatwić silnik z '00r. Zwłaszcza że nikt nie kupuje auta z tak małym silnikiem żeby Bóg wie jakie przebiegi robić. Sądzę że taki silnik przy normalnej jeździe powinien z 300tyś zrobić bez tak dużego remontu.


Obrazek

xxxpablo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 28, 2011 12:24

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: xxxpablo » ndz mar 06, 2011 16:32

Mam ten sam problem, więc jestem w temacie. Ciężko znaleźć taki silnik AXP. Moje stuki w silniku kończą się wymianą silnika. Najpierw wymieniłem popychacze i dźwigienki zaworowe. Jedna była strasznie zjechana. Poza tym wałki rozrządu były wygniecione i pełno wżerów.Zrobiłem szlif głowicy i wymieniłem pierścienie, bo jeden był pęknięty. Potem okazało się że panewki na wale są zjechane. Dosłownie jakby brzeszczotem rowy porobić. Pompa oleju z dziurą od wału - wyślizgał dziurę. Wał z wżerami. szlifiarz powiedział, że nie ma ma co regenerować. Nowy wał to kupa kasy, bo cza go szlifnąć, do tego nadwymiarowe panewki główne i dłokowe, dopasowanie bloku itd. Poza tym popychacze znowu poszły więc cały silnik szlak trafił. A najgorsze, że co dzwonie po szrotach to nigdzie nie mają takiego silnika.
Więc jeśli coś zaczyna stukać w silniku to cza się zastanowić czy warto remontować, bo ja wsadziłem w swój 1800zł w ciągu 2 miesięcy a teraz wyszło wielkie g...o i muszę kupić nowy silnik. Mój kod to AXP, więc kolejny problem, bo takich silników nie ma. Może dałoby się wsadzić TDI, bo tego jest od groma i można wybierać. Benzyniaków nie ma wiele, dosłownie jak na lekarstwo.



e46
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:57

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: e46 » pn mar 07, 2011 09:22

a jaki kolego masz przebieg ,że ten silnik taki zniszczony ? 500tys. ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » pn mar 07, 2011 11:44

Dla wszystkich zainteresowanych ew zmianą / wymianą silnika 1,4 16V
AHW - 1.4 16V 75KM 01/00-05/02
APE - 1.4 16V 75KM 11/99-05/00
AXP - 1.4 16V 75KM 06/00-02/02
BCA - 1.4 16V 75KM 02/02-10/05



VWBasic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 03, 2011 23:59

Wymiana silnika VWGolf 1.4 16V

Post autor: VWBasic » pn mar 07, 2011 21:21

Wow niesamowite, nie było mnie przez weekend, a tu w skali 1 do 10 otrzymuję O...
No sorry "Koledzy" niestety macie do czynienia z "babą", a jak to na "babę" przystało wszystko się może zdarzyć
Napiszę tak,jak było niestety niekiedy tak bywa, że zaufasz 2 facetom i zamiast holować auto po prostu jadą jeden za drugim do mechanika, to koniec końców nic dziwnego że elektryk i jego partner zatarli mi silnik. Co miałam zrobić, no nic, oni na pewno tych kosztów nie poniosą. To jeśli macie odrobinę serca piszcie konkretnie i pomóżcie jakbyście chcieli poratować przyjaciela. Myślę, ze to nie będzie dużym wyzwaniem dla Was już tylu osobom pomogliście:).
Zatem co myślicie o tym co napisał Kolega "marcin7x5":
Dla wszystkich zainteresowanych ew zmianą / wymianą silnika 1,4 16V
AHW - 1.4 16V 75KM 01/00-05/02
APE - 1.4 16V 75KM 11/99-05/00
AXP - 1.4 16V 75KM 06/00-02/02
BCA - 1.4 16V 75KM 02/02-10/05



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości