AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » czw sty 06, 2011 15:58

Chciałbym się podzielić metodologią szukania i postępowania w następującym przypadku:

Golf IV 1998, silnik AKL1.6, przebieg 138tyś, pochodzenie auta włoskie.

objawy: na zimnym (zwlaszcza przy temp. otoczenia <0 st) szarpie, potrafi zgasnąć, po nagrzaniu chodzi równo, błąd sporadyczny 00537 przekroczona wartość górna
szczegółowe objawy:
1) start, 2-4s równa praca, szarpanie jakby nie palił na wszystkie gary, gaśniecie
2a) przekrecenie kluczyka, slychac dłużej niz zwykle podawanie paliwa (4-5s), start, szarpie, pali jakby na 3 gary, po 3 minutach dochodzi do siebie
2b) start, pochodzi 40s, gaszę, odpalam po 3 -4 minutach (zdąże oskrobać szyby) i juz jest dobrze.
3) na rozgrzanym delikatne falowanie jałowych obrotów.

dałem do mechanika, a ten wymienil cewke, swiece i kable WN - oczywiscie nie pomogło (cale szczescie dostalem zwrot kosztów), dlatego postanowilem zdiagnozować sam.

zrobilem logi grupy zero + interpretacja (otworzyc excelem, pozwolic na uzycie makro)

to na zimno
http://cra3y.3210.pl/forum/z-grupy000-zimny-dead.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

to, kiedy udalo sie ustabilizowac + dojazd do pracy. lambda była gotowa mniej wiecej w 60s jazdy (silnik mial 22 C temp) ECU zaczął z niej korzystac, kiedy temp silnika przekroczyla 40st (188s jazdy), po czym po 8s odczytach, ze jest ubogo ECU zdecydowal sie nie brac lambdy pod uwage, stwierdzajac, ze to niemozliwe, zeby caly czas byla uboga mieszanka i ponownie przelaczyl sie na mapy (jednoczesnie wbijajac błąd 00537 wartosc gorna) ang. 00537 Lambda(oxygen sensor) regulation 18-10 upper limit - intermittent
http://cra3y.3210.pl/forum/z-grupy000-miasto.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

tutaj po dojechaniu, skasowaniu bledu - jest ok (blad sie nie pojawia)
http://cra3y.3210.pl/forum/z-grupy000-cieply.xls" onclick="window.open(this.href);return false;

dodatkowo przy pracującym sprawdzilem grupy 014 015 i 016 zaplony nie wypadaly.

ewidentnie logi wskazuja na to, ze dostaje albo za malo paliwa, albo za duzo powietrza i tutaj sie zaczyna. ułożyłem następującą instrukcję i dałem mechanikowi (zawarłem tez opis, co w ogole po zakupie auta zostalo wymienione, tak, zeby np. ponownie nie wymienial czujnika temp. skoro ten pracuje dobrze - widac to w logach, jak silnik sie nagrzewa z -7st. C)

Kod: Zaznacz cały

Objawy (warunek: temperatura ujemna):
- odpalony na zimno, gaśnie po 12s, ponowne odpalenie, 40-60s pracy, zgaszenie, odpalenie po 3 minutach chodzi dobrze
- odpalony na zimno, gaśnie po 12s, ponowne odpalenie, grzanie przed 3 minuty, objawy przechodzą.
- podczas pierwszych 3 minut próba utrzymania obrotów na 1200 powoduje mocne falowanie (dlawi się)
- podczas tego czasu przy przygazowaniu i odpuszczeniu trzyma chwile obroty
- sama reakcja na przygazowanie jest zwłoczna (1-1.5s)
- wypala bardziej drugą świecę od rozrządu.

Co jest wymienione:
- świece, cewka zapłonowa, kable, czujnik temperatury chłodziwa, pompa (używana), sonda lambda (ona nie ma wpływu na prace na zimnym silniku, ale można zrobić test odpalając przy odłączonej lambdzie)

Możliwe przyczyny:
1) rozszczelnienie któregoś cylindra na zimno, po rozgrzaniu łapie kompresję
2) lewe powietrze na kolektorze dolotowym (zmurszała uszczelka kolektorze) lub na którymś podciśnieniu do kolektora (np. serwa hamulców)
3) przycinające się wtryski/nie otwierające się do końca
4) uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu (na zimno daje słabe impulsy)
5) uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, który po rozgrzaniu wraca do pracy
6) uszkodzenie regulatora paliwa i/lub pompy, przez co na zimno ciśnienie jest niewłaściwe
7) uszkodzenie przepływomierza powietrza
8) uszkodzenie czujnika temperatury

Co chcę żeby było zrobione i dopiero jak nie pomoże, to chciałbym, żeby poszukano przyczyny:
1) proszę o ściągniecie kolektora dolotowego, wyczyszczenie kolektora, sprawdzenie na nieszczelność, ściągniecie wtrysków, wyczyszczenie wtrysków, podłączenie wtrysków do listwy (bez wkręcania w kolektor) i sprawdzenie, jak rozpylaja mieszanke. przy tej operacji proszę wymienić uszczelki na kolektorze oraz o sprawdzenie podciśnień (na ewentualność lewego powietrza)
2) przy operacji nr 1 proszę o ściągnięcie świec i sprawdzenie kompresji na cylindrach  na zimnym silniku
3) sprawdzenie na zimnym silniku czy objawy minęły (koniecznie temp silnika musi spaść <0)
4) proszę o przejrzenie elektryki od pompy do przekaźnika pompy oraz stanu przekaźnika (być może jest zaśniedziały)
5) proszę o wpięcie manometru w szereg instalacji paliwowej i obserwowanie ciśnienia przy pracy na zimnym silniku (wtedy, kiedy występuje problem)
6) jeżeli po wyżej wymienionych metodach dalej na zimno po odpaleniu (po 5-10s) gaśnie lub pali nierówno to poproszę o podania źródła ciepła (suszarka) na czujni położenia wałka rozrządu – nagrzania go i spróbowania ponownie odpalić (konieczne, żeby silnik był zimny, a okolice czujnika rozgrzane)
7) jak wyżej ale czujnik położenia wału korbowego.
8) podmiana przepływomierza i test na zimnym silniku
9) wymiana czujnika temp. chłodziwa i test na zimnym silniku

Przy wszystkich próbach proszę o monitorowanie napięcia na akumulatorze (miernikiem lub oscyloskopem), ponieważ mam podejrzenie, że spada znacznie.
przyczyna okazalo sie lewe powietrze na kolektorze dolotowym (zmurszale uszczelki) oraz dziura w rurze miedzy przeplywka a przepustnica w tak paskudnym miejscu, ze test wody dopiero pokazal, gdzie ona jest (byla w niewidocznym miejscu na ugięciu), przy okazji dowiedzialem sie, ze kompresje na cylindrach mam równą, wtryski podają równo i sie nie zacinają i to, że pompe i regulator są sprawne. nowe świece sobie zostawiłem.

po uszczelnieniu zniklo takze falowanie (nieznaczne) jałowych obrotów na rozgrzanym silniku.

zdecydowalem sie opisac moja sytuacje, poniewaz identycznych przypadków naliczylem pięć, ale w zadnym z tych wątków nie było rozwiązania. proszę tez nie wciskać ludziom, ze jak na zimnym silniku cos sie dzieje i jest błąd lambdy to lambde trzeba wymienic - to jest kompletna bzdura (zimny silnik nie korzysta z sondy, a sama sonda potrzebuje troche czasu zanim bedzie zdatna do uzycia). co innego, gdyby klopoty zaczely wystepować po rozgrzaniu silnika (w przypadku AKL przekroczeniu 40st silnika i wynikajace z logów i bledów problemów z lambdą)

mam nadzieje, ze mój opis sie komuś przyda

PS: jak ktos sobie vag 3.11 zrobi logi grupy 000, to moze wrzucic do arkusza (Dane) i arkusz to przeliczy - ten arkusz wspolpracuje tylko z simos dla AKL 1.6 (napisalem go w oparciu o dane znalezione w internecie i opisane w plikach .lbl vaga)
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2013 11:08 przez cra3y, łącznie zmieniany 3 razy.


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

pelson15211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lip 07, 2010 13:49
Lokalizacja: inowroclaw

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: pelson15211 » pt sty 07, 2011 18:33

witam mam ten sam problem z autem tylko u mnie jak skasuje błąd 537 po zgaśnięciu auta zaraz wywala błąd na nowo. po dłuższym postoju auto tak wariuje, tylko co mnie dziwi jak piszesz ze przyczyna okazalo sie lewe powietrze na kolektorze dolotowym (zmurszale uszczelki) czemu jak auto się rozgrzeje to odpala idealnie i pracuje równo, dlaczego nie łapie lewego powietrza. jutro pójdę zobaczyć jak pod spodem wygląda może faktycznie



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » pt sty 07, 2011 19:38

00537 ale jaki dokladny opis bledu? (przekroczona wartosc gorna/dolna, cos innego?)

u mnie na cieplym silniku blad nie powracal (przy zgaszeniu i odpaleniu)

ogladalem te zuzyte uszczelki i plastik kolektora, sadze, ze przy znacznym spadku temperatur na skutek kurczenia uszczelek i plastiku musialy tworzyc sie wieksze szpary (wystarczy kilka mm2 i bedzie jazda, zwlaszcza, ze zimne suche powietrze bogate jest w tlen)

sprawdz tez szczelnosc odmy oraz glownej rury - u mnie tam tez byla nieszczelnosc.


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

pelson15211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lip 07, 2010 13:49
Lokalizacja: inowroclaw

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: pelson15211 » pt sty 07, 2011 23:15

przekroczona wartość górna,auto gasnie zaraz po odpaleniu tak ze 3 razy zgaśnie, później dostanie wysokich obrotów spadnie na 800 auto drży jak by nie palil na jeden gar jak jadę to szarpie a jak sie rozgrzeje to chodzi dobrze i dobrze odpala.



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » sob sty 08, 2011 22:07

przed rozbieraniem kolektora sprawdz cisnienie paliwa na regulatorze (w szereg manometr) u mnie utrzymuje sie 2.5-2.6 bar - jak regulator puszcza lub pompa niedomaga, to bedziesz mial objaw podobny. jak cisnienie bedzie ok, to szukaj nieszczelnosci (u mnie bylo to, co napisalem), dodatkowo na zimnym (najlepiej wieczorem) zobacz na kable, czy nie iskrzy (mozliwe, ze nie pali Ci na ktorys gar przez to) - polecam sprawdzenie grupy 14 15 i 16 (na pracujacym zobaczysz czy wypadaja zaplony - u mnie nie wypadaly), a najlepiej, zebys zrobil logi z cyklu calej pracy (az do 80 st. silnika)

potwierdz, ze blad przekroczona wartosc gorna nie powraca na rozgrzanym silniku (czyli jak masz rozgrzany, kasujesz bledy, odpalasz, pracuje, gasisz i bledu nie ma?)


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

pelson15211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lip 07, 2010 13:49
Lokalizacja: inowroclaw

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: pelson15211 » ndz sty 09, 2011 00:24

kasuje błąd, zagrzeje auto pojadę na miasto na test gdzieś przy redukcji biegów auto potrafi zgasnąć podłączam kompa błąd na nowo. wydaje mi się ze przyczyna leży po stronie świec ponieważ zaczęło mi się to dziać jak założyłem nowe tylko ze wcześniej były trzy elektrodowe a teraz mam jedno niby lepsze nie wiem czy tu może być przyczyna i co mnie dziwi ze a jak sie rozgrzeje to chodzi dobrze i dobrze odpala i nie szarpie całą buda jakby miał się rozlecieć



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » ndz sty 09, 2011 01:31

no to juz wiesz co sprawdzac - daj znac co bylo


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: lon3201 » ndz sty 09, 2011 16:55

Ja mam panowie ten sam problem dzieje mi sie to samo wymieniałem juz kopułke palec kable swiece silniczek krokowy przepływke i zastanawiałem sie jeszcze nad czujnikiem położenia przepustnicy ostatnio pare razy sie zdarzyło ze sie zwiesił jak by linka od gazu ponizej 2 tys nie spadał przez jakis moment pare min linka była ok myslicie ze wymiana uszczelek powinna załatwic sprawe te co łącza kolektor z głowica mam wymienione wiec pozostały na kolektorze przelot z przepływki do kolektora wyglada ok odnme w miare czysciłem i wyglada na szczelona



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » ndz sty 09, 2011 18:01

jak wymieniales kopulke i palec, to nie ten silnik.


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

lon3201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr gru 16, 2009 21:26
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: lon3201 » ndz sty 09, 2011 21:02

czemu nie mam na pełnym wtrysku



Majsterek 19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 02, 2011 17:40

Re: AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: Majsterek 19 » ndz sty 09, 2011 22:21

Witam mam golfa 3 1.6 101km od pewnogo czasu autko potrafi zgasnac podczas jazdy i trzeba go wtedy krecic ze 2 min nie wiem co jes kopulka, palec ,kable ,cewka ,swiece ,wymienione na nowe co to moze byc?



Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » ndz sty 09, 2011 23:39

w tym watku jest mowa o mk4 AKL 1.6, prosze zalozcie watek o mk3, poniewaz pewnie rozwiazanie bedzie ciut inne lub totalnie inne niz to, co dzialo sie w AKLu


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Re: AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: k-meal » śr mar 09, 2011 17:33

Mógłbys podrzucic opis kolumn w grupie 0?
Po czym poznajesz czy brany jest pod uwage sygnal lambdy, czy jest gotowa itd. ? Po "lambda bit"?

Kolega ma podobny problem i chcialbym mu sprawdzic.

Pozdrawiam.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
cra3y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 22, 2010 22:23
Lokalizacja: Zielona Góra

AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537

Post autor: cra3y » śr mar 09, 2011 23:16

hej, opis masz w plikach excela, co jest co, ale moge wkleic:

Operating condition of Lambda,0xxx011x

; 1--xxxxx - Malfunction recorded during diagnoses
; x--1xxxx - Restricted operating mode
; x--x1xxx - Lambda control at stop limit
; x--xx1xx - Lambda control switched on
; x--xxx1x - Lambda probe functioning
; x--xxxx1 - Mixture status (1 = rich mixture/0 = lean mixture)

jak obejrzysz plik miasto, to zobaczysz, kiedy lambda dochodzi do siebie (spada napiecie z 1.5 na wlasciwe, bity ustawiaja sie, ze "Lambda probe functioning" i po chwili "Lambda control switched on", czyli wykorzystywanie odczytu lambdy, po czym probuje kluczyc, ale poniewaz lewe powietrze przeszkadza, to wbija bład i wylacza czytanie z lambdy, mimo, ze ta podaje ciagle napiecie w zakrecie 0.05 do 0.95)

w pliku "cieply" bedziesz widzial prawidlowy start i wykorzystywanie lambdy, mimo usterki, poniewaz cieply silnik nie byl az tak podatny na lewe powietrze a po drugie nieszczelnosci nieco sie zeszly po nagrzaniu materiałow)


pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości