Silnik dziwnie się zachowuje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik dziwnie się zachowuje
Witam
Mam problem z moim Golfem 1.6 benz + LPG, 2000r 16V
Otóż od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd EPC i napis "Motorstorg Wekrstatt". Jak odpalę autko to jest ok, dopiero po chwili gdy chcę przycisnąć to wywala ten błąd i silnik nie ma mocy. Czasami to nie wyskakuje, zależy jaki ma dzień.. To prawdopodobnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale do tego mam chyba termostat do wymiany bo silnik mi się nie dogrzewa. Dochodzi do ostatniej kreski przed 90 a gdy włączę ogrzewanie na maxa to spada do drugiej kreski przed 90. Ogólnie dziwnie się zachowuje bo jak go odpalę to obroty falują na zimnym silniku na 1000 obrotach, po chwili się uspokaja. Czasami jak go zgaszę i odpalę później to znów faluje i nie reaguje na pedał gazu. Muszę go znowu zgasić i wtedy w większości wypadków jest ok, mogę normalnie jechać (tylko że wywala błąd EPC i ten napis..).Mam też wrażenie, że sinik się delikatnie dławi podczas jazdy, nie ma płynnego przyspieszenia tylko można wyczuć delikatne dławienie silnika. Czyto mróz wpływa na to? Też jest dziwne to, że jak nie mogę wyjechać (w końcu mamy zimę ) i tak piłuję żeby ruszyć to czuję momentalnie spaleniznę.. To sprzęgło się przyjarało? Powiedzcie co mu dolega.. Szukałem już wiele informacji na ten temat ale chcę wiedzieć jak to jest konkretnie do mojego modelu.
Mam problem z moim Golfem 1.6 benz + LPG, 2000r 16V
Otóż od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd EPC i napis "Motorstorg Wekrstatt". Jak odpalę autko to jest ok, dopiero po chwili gdy chcę przycisnąć to wywala ten błąd i silnik nie ma mocy. Czasami to nie wyskakuje, zależy jaki ma dzień.. To prawdopodobnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale do tego mam chyba termostat do wymiany bo silnik mi się nie dogrzewa. Dochodzi do ostatniej kreski przed 90 a gdy włączę ogrzewanie na maxa to spada do drugiej kreski przed 90. Ogólnie dziwnie się zachowuje bo jak go odpalę to obroty falują na zimnym silniku na 1000 obrotach, po chwili się uspokaja. Czasami jak go zgaszę i odpalę później to znów faluje i nie reaguje na pedał gazu. Muszę go znowu zgasić i wtedy w większości wypadków jest ok, mogę normalnie jechać (tylko że wywala błąd EPC i ten napis..).Mam też wrażenie, że sinik się delikatnie dławi podczas jazdy, nie ma płynnego przyspieszenia tylko można wyczuć delikatne dławienie silnika. Czyto mróz wpływa na to? Też jest dziwne to, że jak nie mogę wyjechać (w końcu mamy zimę ) i tak piłuję żeby ruszyć to czuję momentalnie spaleniznę.. To sprzęgło się przyjarało? Powiedzcie co mu dolega.. Szukałem już wiele informacji na ten temat ale chcę wiedzieć jak to jest konkretnie do mojego modelu.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Silnik dziwnie się zachowuje
A może by tak na VAG skoro błąd wyskakuje? Termostat błedu chyba nie usunie....
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Silnik dziwnie się zachowuje
A gdzie się znajduje termostat w silniku ATN? Nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat..
Silnik dziwnie się zachowuje
Powiem wam tak, wymieniłem termostat i niby wszystko ok ale to się jeszcze okaże. Po niecałej godzinie jazdy samochód ogrzewa się do połowy pola między 90st a pierwszą kreską po jej lewej. Powinno być równe 90st ale to, że ma zewnątrz mamy -12st pewnie wpływa na temperaturę silnika.
A co do termostatu- stary wrzuciłem do szklanki i zalałem wrzątkiem. Elegancko się wysunął ale co? Zacinał się i nie chował do końca. To był ten problem! Jak na razie nie wyskoczył mi błąd EPC i niby wszystko gra ale pożyjemy, zobaczymy. Termostat wymieniłem na zwykły za 35 zeta, zobaczymy jak długo pożyje.
A co do termostatu- stary wrzuciłem do szklanki i zalałem wrzątkiem. Elegancko się wysunął ale co? Zacinał się i nie chował do końca. To był ten problem! Jak na razie nie wyskoczył mi błąd EPC i niby wszystko gra ale pożyjemy, zobaczymy. Termostat wymieniłem na zwykły za 35 zeta, zobaczymy jak długo pożyje.
Silnik dziwnie się zachowuje
to coś nie teges masz dalej, u mnie po 4km przy -18'C równo 90' trzymaDan0031 pisze:Po niecałej godzinie jazdy samochód ogrzewa się do połowy pola między 90st a pierwszą kreską po jej lewej
sprawdź czujnik temp vagiem czy czasem już też nie umiera, ewentualnie kupiłeś termostat który za szybko się otwiera
Silnik dziwnie się zachowuje
Dziś kolejna niespodzianka. Silnik po odpaleniu pokazuje EPC i w ogóle nie reaguje na pedał gazu. Zupełnie nic, tylko troche falował na obrotach ok 1100 obr/min. Zauważyłem, że jeśli przełączę go na gaz to obroty bardziej falują a na benzynie są bardziej stałe. A jak chciałem ruszyć to gasł. Jakoś powoli dało się jechać ale bez gaz, tylko na obrotach jakie dawał silnik..
A powiedzcie mi- czy jeśli samochód był odłączony od klemy akumulatora przez jakiś czas ale nie długi (nie musiałem kodować radia) i po podpięciu od razu ruszyłem w trasę to to coś robi?
A powiedzcie mi- czy jeśli samochód był odłączony od klemy akumulatora przez jakiś czas ale nie długi (nie musiałem kodować radia) i po podpięciu od razu ruszyłem w trasę to to coś robi?
Silnik dziwnie się zachowuje
Ludzie pomocy.. Auto w ogóle nie reaguje ma pedał gazu, nic nie mogę zrobić.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Silnik dziwnie się zachowuje
A nie mówiłem? PODPIĄĆ DO VAGA!
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Silnik dziwnie się zachowuje
Ja miałem identyczne problemy z kontrolką EPC i tak samo pedał gazu nie reagował,okazało się ,że oryginalny akumulator po 8 latach z dnia na dzień odmówił posłuszeństwa chociaż w ten dzień samochód ledwo ale jeszcze odpalił.Ładowanie akumulatora nic już nie dało,ale po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
Silnik dziwnie się zachowuje
A u mnie było tak- okazało się, że przepustnica się zacinała. Po odkręceniu filtra powietrza prysnąłem środek do czyszczenia przepustnic przy jednoczesnym gazowaniu i co? Teraz wszystko OK EPC juz nie wyskakuje
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Silnik dziwnie się zachowuje
Zobaczymy kiedy sie pojawi nastepny post...
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Silnik dziwnie się zachowuje
Będę na bieżąco mówił co się dzieje u mnie w golfiaku
Tak jak wspomniałem- autko nie dogrzewa mi się nadal w 100%, osiąga temp nie do końca 90st. tylko o pół pola miej. Wiem, że jak montowałem termostat to przyłożyłem go mocno do krućca wodnego i dmuchnąłem w otwór krućca. Powietrze z oporem przelatywało a nie powinno.. Dla porównania docisnąłem stary termostat tak samo i powietrze nie puszczało. Myślałem, że pewnie po czasie termostat się ugnieździ w krućcu ale widocznie tak się nie stało..
Myślicie, że montaż nowego krućca coś pomoże? Czy ta uszczelka w jego srodku może się zużyć?
Tak jak wspomniałem- autko nie dogrzewa mi się nadal w 100%, osiąga temp nie do końca 90st. tylko o pół pola miej. Wiem, że jak montowałem termostat to przyłożyłem go mocno do krućca wodnego i dmuchnąłem w otwór krućca. Powietrze z oporem przelatywało a nie powinno.. Dla porównania docisnąłem stary termostat tak samo i powietrze nie puszczało. Myślałem, że pewnie po czasie termostat się ugnieździ w krućcu ale widocznie tak się nie stało..
Myślicie, że montaż nowego krućca coś pomoże? Czy ta uszczelka w jego srodku może się zużyć?
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Silnik dziwnie się zachowuje
uszczelka jest na termostacie nie mylic z uszczelka samego krocca
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości