Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Koledzy dzisiaj wracałem z Krakowa i wyskoczyl mi alarm ABgas Warkstat o co chodzi
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
BERU też dobrapitus85 pisze: Może znasz jakąs lepszą firme niż NGK?
przede wszystkim musi być dobrze dobrana świeca - ilość elektrod i wartość cieplna
no na moją znajomość niemieckiego to będzie komunikat o niedobrym składzie spalin (abgas). Z wolnym tłumaczeniu można napisać tak: masz złe spaliny, jedź do warsztatu (Werkstatt).pitus85 pisze:Koledzy dzisiaj wracałem z Krakowa i wyskoczyl mi alarm ABgas Warkstat o co chodzi
Coś jest kolego nie tak z zapłonem - co za tym idzie: niewłaściwe spalanie mieszanki paliwowej.
Z tymże zapłon rozumiem tu bardzo ogólnie - czyli zgranie się wtrysku paliwa z iskrą
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Ogólnie jak kupiłem auto w lipcu na wolnych obrotach chodziło super przerywało na 4 biegu jak dodawałem gazu więc dałem auto do mechanika który wymienił świece wyczyścił przepustnicę filtry oleje i ogólne oględziny. Problem szarpania na 4 biegu znikł ale pojawił się właśnie problem drgania na wolnych obrotach więc oddałem auto do bardzo dobrego elektro- mechanika który sprawdził wszystko sondy, zapłon łącznie z podmianą cewki wymienił wtedy kable WN na kable z Beru na koniec vag ale świec nie ruszał. Stwierdził że od strony elektrycznej auto jest OK. Pojechałem więc znów do mechanika jadnego, drugiego, trzeciego i nic. Może rzeczywiście to te świece. Więc jakie świece kupić do 2.0i?
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Jeszcze w międzyczasie była wymiana wydechu ale to nic nie zmieniło
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
do silnika AQY katalog volkswagena podaje właśnie świece NGK.pitus85 pisze:Więc jakie świece kupić do 2.0i?
Katalog NGK podaje, że konkretnie takie świece: BKUR6ET-10 (V‑Line 24)
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Kolego regulator ciśnienia paliwa czy sprawny i czy przewód podciśnieniowy regulatora nie dziurawy lub odpiety.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
zdziwiłbym się jakby to było przyczyną. Zbyt mała ilość wtrysku paliwa może się objawiać trzęsieniem na biegu jałowym ale jakby regulator dawał za małe ciśnienie, to by auto nie miało mocy w czasie jazdy. Poza tym nawet z odpiętym przewodem podciśnieniowym auto nie będzie się trząść i w miarę normalnie jeździć - sprawdzałem kiedyś u siebie.Jacek75 pisze:Kolego regulator ciśnienia paliwa czy sprawny i czy przewód podciśnieniowy regulatora nie dziurawy lub odpiety
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Popatrz a u mnie jak zwierzatko zjadło rurke od podciśnienia to też trzepal rozgrzany i strzelal po przygazie.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
aha sorry, widać jednak zależy od silnikaJacek75 pisze:Popatrz a u mnie jak zwierzatko zjadło rurke od podciśnienia to też trzepal rozgrzany i strzelal po przygazie.
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Panowie panowie bestia się ujawniła. Jak pisałem już wcześniej wracałem z Krakowa i wywalił mi alarm ABGAS Warkstat dziś rano podpiołem vag-a i jest alarm 16556. PO172 mieszanka za bogata rząd cylindrów 1. O co chodzi???
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Czy powodem może być sonda lambda? Tylko która ta na kolektorze czy za katem? Jak przywiozłem auto z Niemiec i podłączyłem vag-a to był alarm od sondy ale skasowałem go i więcej się nie pokazał.
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
moim zdaniem raczej nie - generalnie sonda steruje składem mieszanki ale: problemy ci się zaczeły zanim wyskoczyl blad o lambdzie.pitus85 pisze:Czy powodem może być sonda lambda? Tylko która ta na kolektorze czy za katem? Jak przywiozłem auto z Niemiec i podłączyłem vag-a to był alarm od sondy ale skasowałem go i więcej się nie pokazał.
Masz zły zapłon - mieszanka w cylindrach się nie spala właściwie. Stąd trzęsienie.
Nie wiem co oznacza "rząd cylindrów 1" - może to oznacza, że na pierwszym cylindrze jest ten problem - nie pali ci na ten gar. Sprawdz tam iskrę, podmień tam świecę.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Lekko szarpie silnikiem na wolnych obrotach
Ej, ej fachowcy. W serwisówce stoi jak wół 1 przyczyna: walnięty regulator.... sonda jest na szarym końcu, to nie jest błąd zapłonu, brak iskry. Na podstawie wskazań sondy komputer wie ze leje mu sie wiecej paliwa niz on kaze.
Rząd cylindrów ma znaczenie przy silnikach o wiekszej ilosci cylidrów i sond na poszczegolne sekcje.
Cytuję serwisówkę:
P0172 16556 Rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, system „za bogaty”.
– sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane
ciśnienie paliwa,
– sprawdzić wtryskiwacze,
– sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika
węgla aktywnego,
– sprawdzić sondę lambda i układ regulacji lambda
przed katalizatorem,
– sprawdzić sondę lambda i układ regulacji lambda
za katalizatorem,
Rząd cylindrów ma znaczenie przy silnikach o wiekszej ilosci cylidrów i sond na poszczegolne sekcje.
Cytuję serwisówkę:
P0172 16556 Rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa, system „za bogaty”.
– sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane
ciśnienie paliwa,
– sprawdzić wtryskiwacze,
– sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika
węgla aktywnego,
– sprawdzić sondę lambda i układ regulacji lambda
przed katalizatorem,
– sprawdzić sondę lambda i układ regulacji lambda
za katalizatorem,
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości