nierowna praca silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krisCy 6391
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 15:51

nierowna praca silnika

Post autor: krisCy 6391 » sob paź 23, 2010 21:34

Witam wszystkich moj problem to nierowna praca silnika i telepanie silnikiem na zimnym.PO uzyskaniu temperatury wszystko wraca do normy.Byłem już u kilku elektromechaników ,wymienione trzy sondy ,przewody napieciowe,świece ,czujnik temperatury,czyszczone wtryskii przepustnica i dalej nie ma diagnozy. Podłączenia do VAGA brak błędów Mechanicy mówią że być może to wina zaworów,być może któryś się zawiesza,albo uszczelka pod głowicą.Może ktoś miał podobny problem i go potrafił rozwiązać . MójGolfik iv 1.6SR AKL



Awatar użytkownika
rezystor22
VWieśniak
VWieśniak
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 18:20
Lokalizacja: Kalish
Kontakt:

nierowna praca silnika

Post autor: rezystor22 » ndz paź 24, 2010 13:48

Kolego ja mam identyczny problem jak ty czyli : ' nierówna praca silnika i telepanie silnikiem na zimnym.PO uzyskaniu temperatury wszystko wraca do normy '. Widzę że już trochę kasy włożyłeś w 'naprawę' i dalej nic a to zły znak. Ja jak narazie wymieniłem czujnik temp. i przepustnice wyczyściłem, oczywiście to nie pomogło w żadnym stopniu. Dolewam do benzynki też środek do czyszczenia wtrysków...

Kiedyś gdzieś wyczytałem (może nawet na tym forum) że pomaga dopiero szlif gniazd zaworów ale to inwestycja raczej nie dla mnie :kac: .

Jedynie co zauważyłem to że teraz jak temperatury spadły z rana (ok 1-6 stopni) to trzęsie o wiele mniej jak go odpalę....może mu ogólnie przechodzi :hmm:

A właśnie tobie trzęsie tylko w granicy niskich obrotów czy wszystkich? bo mi trzęsie/przerywa tak do ok 1800 obrotów; im więcej daje gazu to chodzi płynnie i tylko jakieś pojedyńcze 'przerwy' ma...
silnik mam zagazowany


Pająk - najlepszy przyjaciel elektronika.

krisCy 6391
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 15:51

nierowna praca silnika

Post autor: krisCy 6391 » ndz paź 24, 2010 19:42

Witam ponownie.Właśnie włożyłem już trochę kasy i brak efektów ale to także świadczy o naszych mechanikach i ich wiedzy. Radą otrzymaną od nich jest teoria prób i błędów.Oczywiście można wymieniać wszystko po koleji tylko ten koszt.Mój Golfik jest takze zagazowany,tylko na gazie jeżdzi bez problemu.Próbowałem zapalić go awaryjnie na gazie i muszę przyznać jakby lepiej pracowal silnik.Na benzynie obroty na zimnym spadają nawet na chwile do zera i gaśnie ,a gdy dodam gazu potrafi nawet jakby strzelić.Przeglądalem także różne fora ale do tej pory nie ma jakiegoś rozwiązania.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

nierowna praca silnika

Post autor: feniks » pn paź 25, 2010 13:40

krisCy 6391, sprawdź regulator ciśnienia paliwa(na lewo od wtrysków), ewentualnie niech sprawdzą pomkę paliwa i filtr
(u mnie walczyłem z gaśnięciem na zimnym ale miałem błąd bogatej mieszanki i winny był reg.)


Obrazek

miroslaw45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr paź 06, 2010 18:27

nierowna praca silnika

Post autor: miroslaw45 » pn paź 25, 2010 15:49

ja miałem podobny problem i mechanik wymienił silnik krokowy i jest ok



krisCy 6391
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 15:51

nierowna praca silnika

Post autor: krisCy 6391 » wt paź 26, 2010 16:33

Witam,regulator ćiśnienia paliwa chyba był podmieniany(przynajmniej tak slyszałem)była jakaś chwilowa poprawa.U mnie mieszanka paliwowa ,jest w normie,tylko ubogo na gazie,o silniku krokowym nie słyszałem,może to będzie rozwiązanie do sprawdzenia.



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Re: nierowna praca silnika

Post autor: Jazz_Blue » wt paź 26, 2010 18:07

miroslaw45 pisze:ja miałem podobny problem i mechanik wymienił silnik krokowy i jest ok
W jakim samochodzie? W tym co masz podany w profilu czy mk4 AKL'u? U nas silniczek krokowy jest przy przepustnicy i jeszcze się z tym nie spotkałem, żeby go ktoś wymieniał, jeśli już to całą przepustnicę, oddali Ci ten stary silniczek? Ile chcieli za niego i jakiej firmy?



Awatar użytkownika
wafloo_23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt paź 21, 2008 20:44
Lokalizacja: warszawa (L)

Re: nierowna praca silnika

Post autor: wafloo_23 » śr paź 27, 2010 09:40

witam, mam ten sam problem. tarpanie wystepuje praktycznie na całym zakresie silnika od około 1500 obr do nawet 3500 obr i to na każdym biegu, na 4 przy predkości około 60-70 mam wrarzenie jakby silnik chciał wyskoczyc a samochodem nie da sie wogóle jezdzić, dodatkowo o mocy i jakim kolwiek przyspieszeniu to wogule można zapomnieć, pomocy co to może byc za przypadłość?


waf(L)oo_23

dirtyharry
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 17:09
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: nierowna praca silnika

Post autor: dirtyharry » pn lis 01, 2010 13:40

Ja mam podobny problem z silnikiem APF. Wymieniałem komplet uszczelek wraz z uszczelka pod glowica. od tego czasu zapalil mi sie żółta kontrolka z trojkatem i strzalka i na wolnych obrotach nierówno pracuje przy czym delikatnie trzesie silnikiem.



krisCy 6391
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 15:51

nierowna praca silnika

Post autor: krisCy 6391 » sob lis 06, 2010 20:14

Witam ponownie, zastanawia mnie że tyle jest podobnych tematów na forum a nikomu nie udałó się do końca rozwiązać swojego problemu.Po sprawdzeniu prawie wszystkiego dla mnie pozostaje już tylko głowica albo uszczelka pod nią.Jak wymienię dam znać o efekcie,a propos może ktoś by polecił mi jakiś konkretny warsztat,który nie zdarłby ze mnie skóry,bo ja mam nieciekawe zdanie o mechanikach w Białymstoku



kosyv40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 16, 2013 09:37

Re: nierowna praca silnika

Post autor: kosyv40 » czw maja 16, 2013 09:51

Do wszystkich którzy maja problem z nierówną pracą silnika na zimnym , winne sa uszczelki na nkolektorze ssącym , są to 4 uszczelki okrągłe z twardej gumy , kyore mozna tylko raz dokręcic , pózniej juz sie odkształcają i silnik lapie lewe powietrze np. po wymianie swiec gdy zdejmujesz kolektor zeby dostac sie do 2i3 swiecy koniecznie muszisz wymienic uszczelki .koszt orginałow to 80 zł, mialem podobny problem w 99 % jest to wina własnie tych uszczelek ,



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości