Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Pytanie do właścicieli MKIV 1,4 16V

Post autor: Seba51a » czw cze 17, 2010 09:44

Koledzy jak to wygląda u Was, bo ja oceniam, że w moim przypadku zbyt długo działa ssanie? Poniżej zdjęcie na którym jeszcze działa ssanie. Obrazek

a tu jest fotka kiedy dokładnie ssanie przestaje działać (widać to ładnie też na obrotach). Obrazek



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw cze 17, 2010 09:58

Seba51a, temperatura jest za wysoka jak na podwyższone obroty.

Wpierw VAG!

Stawiam na to co zawsze w naszych grupowych VaGach - przepustnica. Jeżeli jest rozregulowana to do ponownej odaptacji i koniecznie do czyszczenia.

Pewno pali jak piec w elektrowni...


Dziki

Awatar użytkownika
cens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 11, 2008 11:46
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: cens » czw cze 17, 2010 20:57

Wszyscy byście chcieli tylko VAGiem skanować...


I'll be back...

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw cze 17, 2010 21:29

a czym może młotkiem ??


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw cze 17, 2010 22:02

cens pisze:Wszyscy byście chcieli tylko VAGiem skanować...
nie no lepiej wymienić kilka/kilkanaście części za kilka/kilkanaście tysiaków i wtedy czuć, że zauszczędziliśmy 30 pln na podłączeniu do VAGa

Można jeszcze spróbować u wróżki za 50 dych nawet powie w jakim stanie jest olej w silniku...


Dziki

greg

Post autor: greg » czw cze 17, 2010 22:04

cens pisze:Wszyscy byście chcieli tylko VAGiem skanować...
do lekarza idziesz żeby cię osłuchał czy telefonicznie ustalasz co ci jest?

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 10:07 pm ]
podpięcie VAG - spowoduje że jeżeli wyskoczą błędy łatwiej ustalić przyczynę usterki - jeśli nie wyskoczą to też wskażą kierunek poszukiwań - bo brak błędów na vag i prawidłowa temperatura na sterowniku silnika da inną przyczynę niż np błąd przepustnicy czy błąd czujnika temp



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw cze 17, 2010 22:39

możliwe ze tylko czujnik temperatury jest ebe

ale niech właściciel auta powie jak długo trwa nim ssanie na postoju się wyłączy

ni i oczywiscie vag powie jak temperatura ma się do wskaźnika


bo czujnik to 70zł a diagnoza wag 30 zł


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » pt cze 18, 2010 09:35

Panowie dopowiem tylko, że zaobserwowałem następujące zjawisko. W momencie kiedy ssanie przestaje działać (temp. około 70 stopni) to przewody w kierunku chłodnicy robią się ciepłe. Z tego co czytałem to termostat powinien otworzyć się przy 102 stopniach, a nie 70-ciu. Pytanie czy może być to jego wina?

[ Dodano: 18 Cze 2010 09:39 ]
ale niech właściciel auta powie jak długo trwa nim ssanie na postoju się wyłączy


Od momentu odpalenia auta i wyłączenia się ssania to czas około 3 może 5 min. W moim odczuciu jest normalnie.

Na podłączenie do kompa jestem umówiony w okolicach wtorku (22.IV).

[ Dodano: 18 Cze 2010 09:45 ]
Pewno pali jak piec w elektrowni...
- powiem tak, jeśli po odpaleniu auta jadę od razu to na stałym odcinku drogi 10km (tryb mieszany) pokazuje nawet 9l, ale jak odczekam do wyłączenia się ssania to na tym samym odcinku wskazuje od 7,5-8l. Oczywiście wg wskazań kompa.
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 09:50 przez Seba51a, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » pt cze 18, 2010 14:02

Seba51a pisze:Z tego co czytałem to termostat powinien otworzyć się przy 102 stopniach, a nie 70-ciu.
powinien przy 70 zacząć się otwierać



Awatar użytkownika
cens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 11, 2008 11:46
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: cens » sob cze 19, 2010 11:01

greg pisze:
cens pisze:Wszyscy byście chcieli tylko VAGiem skanować...
do lekarza idziesz żeby cię osłuchał czy telefonicznie ustalasz co ci jest?
Prawda jest taka, że jak VAG wykaże błąd to wystarczy go odczytać; tylko że z reguły gdy VAG nie wykaże żadnych błędów to jesteście bezradni i nic nie pomożecie czego ja jestem najlepszym przykładem...

A pozatym przeciętny użytkownik samochodu najczęściej nie ma możliwości bezpłatnego skanu.
Ostatnio zmieniony sob cze 19, 2010 11:03 przez cens, łącznie zmieniany 1 raz.


I'll be back...

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » sob cze 19, 2010 11:32

cens pisze:gdy VAG nie wykaże żadnych błędów to jesteście bezradni i nic nie pomożecie czego ja jestem najlepszym przykładem...
no ale wyobraź sobie jakby to wyglądało na forum?
Ile jest tematów pt "coś mi puka w zawieszeniu" wiadomo VAG nic nie wykaże a i połowa z nas nie raz przechodziła przez taki ból i wiadomo, że bez zejścia pod autko nic nie powiesz.

Masz racje, że VAG to nie wszystko ale bez niego błądzenie jest o tyle utrudnione, że oprócz ciemności mamy również mgłę..

A u kolegi nawet bez VAGa widać gdzie błędu szukać...

pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » sob cze 19, 2010 19:06

Prawie na pewno czujnik temperatury będzie do wymiany. To przecież na podstawie jego odczytów ecu podciąga obroty tzw ssanie. W ciemno nie ma co zmieniać dlatego vag, rzut okiem na wskazania temperatury i mamy wszystko jasne :bigok:



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: mirek99mtg » sob cze 19, 2010 21:24

Witam, mam to samo i po pierwsze vag nie pokazuje żadnych błędów, po drugie czujnik temperatury cieczy wymieniałem w tzw międzyczasie bo padł i nic się nie zmieniło odnośnie ssania. Wybieram się na czyszczenie przepustnicy chociaż obroty nie falują, pali od kopa w każdych warunkach i w ogóle silniczek chodzi cycuś. Podejrzewam jeszcze czujnik przy filtrze powietrza od ciśnienia i temperatury zasysanego powietrza. Jak po czyszczeniu przepustnicy się nie poprawi to trzeba go będzie wymienić.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » sob cze 19, 2010 22:41

A u mnie dziś niespodzianka - odpalił i kiedy wskazówka temperatury cieczy weszła na pierwszą białą kreskę ssanie się wyłączyło. Jakby nigdy nic. W wtorek jadę na VAG i stawiam na czujnik. Może w moim przypadku wystarczy wyczyścić styki na czujniku?

[ Dodano: 24 Cze 2010 14:01 ]
Wpierw VAG!
Witam - błędy jakie mi wyskoczyły to:
1- wypadnie zapłonu
2- wypadnie zaplonu na II cylindrze
3 - błąd sterownika

Znajomy błędy wykasował, i nic więcej się nie pokazywało. Kazał pojeździć i obserwować ssanie. On liczy, że to te błędy mogły coś mieszać. Mam zrobić 50-100 km i wrócić czy coś pokarze.

Muszę zaznaczyć, że gdzieś w okolicach marca tego roku faktycznie auto raz odpaliło na 3 cylindrach. Był to jeden jedyny raz (Po myciu auta dzień wcześniej) - autko chodzi bez zarzutów nie odczuwam żadnego spadku mocy czy coś w tym stylu... Proszę o sugestie/uwagi w mojej sprawie.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 18:14 przez Seba51a, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości