Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

norm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 20:23

Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Post autor: norm » ndz cze 05, 2016 20:33

Cześć!

Kupiłem niedawno Golfa 3 i powoli staram się go doprowadzić do stanu w jakim bezstresowo będę mógł go użytkować....

W tej chwili borykam się z problemem gaśnięcia i mocnego opadania obrotów gdy silnik się nagrzeje. Wygląda to tak że gdy auto jest nagrzane i dojeżdżając np. do świateł wcisnę sprzęgło obroty spadają poniżej 600-550, tak że go dławi i nieraz zgaśnie, a nieraz podniesie sobie obroty i jakoś to ustabilizuję. Do tej pory wymieniłem świece, kopułkę, palec, czujnik temperatury cieczy w korpusie termostatu i przeczyściłem przepustnicę ( bez adaptacji ). Wszystkie filtry nowe.

Ma ktoś pomysł co to może być? Czujnik halla może albo cewka? Mi już brak pomysłów.... :/



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Post autor: grandi » pn cze 06, 2016 01:52

Ja bym obstawiał cewke na dzien dobry wymien caluy termostat bo te silniki maja wade konsytukcyjna a w zime sie nie dogrzewaja trzeba jezdzic z dykta pozdro


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Post autor: jameess » pn cze 06, 2016 13:31

Dokładnie taki sam silnik i takie same objawy u koleżanki, wymieniłem przepustnice + adaptacja i jak ręka odjął, Przepustnica ze szrotu za 120 zł.
Gdybyś nie mógł zrobić adaptacji kompem, to po podłączeniu przepustnicy odłącz na chwile aku i po kilku km tez się zadoptuje.



norm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 20:23

Re: Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzani

Post autor: norm » pn cze 06, 2016 17:40

grandi pisze:Ja bym obstawiał cewke na dzien dobry wymien caluy termostat bo te silniki maja wade konsytukcyjna a w zime sie nie dogrzewaja trzeba jezdzic z dykta pozdro
jakby cewka była padnięta to chyba na zimnych też by niedomagał mi się wydaję, ale sprawdzę ją. termostat właśnie wczoraj zamówiłem bo zauważyłem że jak było chłodniej to mu bardzo ciężko 90 stopni było osiągnąć...


jameess pisze:Dokładnie taki sam silnik i takie same objawy u koleżanki, wymieniłem przepustnice + adaptacja i jak ręka odjął, Przepustnica ze szrotu za 120 zł.
Gdybyś nie mógł zrobić adaptacji kompem, to po podłączeniu przepustnicy odłącz na chwile aku i po kilku km tez się zadoptuje.
po przeczytaniu ogromnej ilości postów na różnych forach też obstawiam że to chyba to. Spróbuje jeszcze zaraz zrobić adaptacje bo pozyczylem kabel od kolegi i zobaczymy co wtedy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Post autor: grandi » pn cze 06, 2016 21:59

kup tez obudowe termostatu


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

norm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 20:23

Silnik 1,4 AEX, opadanie obrotów i gaśnięcie po nagrzaniu

Post autor: norm » pn cze 06, 2016 22:49

czemu kupować nową ? fabryczna jest w idealnym stanie, co da wymiana ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości