Golf MK III B+G Dziwne zachowanie na benzynie
: sob mar 19, 2016 11:08
Witam,
Niedawno nabyłem Golfa 3 1.6 1993r. (prawdopodobnie ABU) z najprostszą instalacją LPG i problem polega na tym że dziwnie zachowuję się na benzynie. Na gazie chodzi dobrze a na benzynie działa tylko czasami.
Główne objawy to:
- Dodając gaz, łapie dopiero jakoś od połowy skoku pedała także jest nagłe szarpnięcie a nie łagodne przyśpieszenie.
- Po wciśnięciu sprzęgła w czasie zmiany biegu gaśnie lub trochę pofalują obroty i stanie na 1000
Na postoju jak zdemontowałem osłonę monowtrysku zauważyłem że ok. przy 1500 obrotów odcina mu paliwo i chce zgasnąć dopiero po większym wciśnięciu pedału gazu wkręca się na coraz wyższe obroty. Praktycznie nie idzie utrzymać stałych obrotów.
Raz na jakiś czas potrafi działać ale nie mogę wyczuć tego momentu.
Wymienione zostały świece, kable, kopułka, czujnik halla, czujnik temp cieczy(ten od wskazówek)
Co dziwne auto posiada wtyczkę pod sondę lambdę lecz ani sondy a nawet miejsca w wydechu na nią niema. Mechanik powiedział że to jednak nie powinno być przyczyną, bynajmniej nie aż w takim stopniu bo komputer powinien podawać "uniwersalną" dawkę. Pompę paliwa raczej odpada bo po dodaniu gazu by go muliło a na obroty wkręca się fajnie.
Niedawno nabyłem Golfa 3 1.6 1993r. (prawdopodobnie ABU) z najprostszą instalacją LPG i problem polega na tym że dziwnie zachowuję się na benzynie. Na gazie chodzi dobrze a na benzynie działa tylko czasami.
Główne objawy to:
- Dodając gaz, łapie dopiero jakoś od połowy skoku pedała także jest nagłe szarpnięcie a nie łagodne przyśpieszenie.
- Po wciśnięciu sprzęgła w czasie zmiany biegu gaśnie lub trochę pofalują obroty i stanie na 1000
Na postoju jak zdemontowałem osłonę monowtrysku zauważyłem że ok. przy 1500 obrotów odcina mu paliwo i chce zgasnąć dopiero po większym wciśnięciu pedału gazu wkręca się na coraz wyższe obroty. Praktycznie nie idzie utrzymać stałych obrotów.
Raz na jakiś czas potrafi działać ale nie mogę wyczuć tego momentu.
Wymienione zostały świece, kable, kopułka, czujnik halla, czujnik temp cieczy(ten od wskazówek)
Co dziwne auto posiada wtyczkę pod sondę lambdę lecz ani sondy a nawet miejsca w wydechu na nią niema. Mechanik powiedział że to jednak nie powinno być przyczyną, bynajmniej nie aż w takim stopniu bo komputer powinien podawać "uniwersalną" dawkę. Pompę paliwa raczej odpada bo po dodaniu gazu by go muliło a na obroty wkręca się fajnie.