Strona 1 z 2

Problem z odpalaniem

: ndz lut 28, 2016 17:07
autor: Johnas
Witam
od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem III (94r.) 1.4 (60km) na wtrysku jednopunktowym.


Od dłuższego czasu borykam się z szeregiem problemów z mim golfem. Ostatnio całkowicie odmówił mi posłuszeństwa. Można nim kręcić do usranowa i nie chce odpalić. Nawet się nie odezwie. Zdjąłem filtr powietrza i zauważyłem, że wtryskiwacz, przy próbie odpalenia w ogóle nie podaje paliwa (pompka jest sprawna, paliwo do wtrysku dochodzi), więc wymieniłem wtryskiwacz i od razu wyczyściłem dokładnie cały wtrysk. Samochód odpalił od tyku, pochodził z 5min zaczął przerywać i zgasł. I tak jest cały czas, zimny odpala, pochodzi z 5 min góra, gaśnie i już się go nie odpali, chyba ze za parę godzin. Szczerze nie mam pomysłu co może być nie tak.

Problem z odpalaniem

: ndz lut 28, 2016 22:56
autor: bioly05011
czy po zgaśnięciu wtrysk podaję paliwo,iskra jest?

Problem z odpalaniem

: pn lut 29, 2016 00:56
autor: Johnas
Iskra jak sprawdzałem była zawsze. Jak wrócę do domu prawdopodobnie w weekend, bo obecnie studiuję poza domem, jeszcze raz wszystko sprawdzę. Co do wtrysku to przed wyminą wtryskiwacza, który jak się okazało był uszkodzony, nie podawał paliwa. Po wymianie, niestety nie zdążyłem już sprawdzić przed wyjazdem. Jeszcze muszę zajrzeć do sliniczka krokowego, bo niepotrzebnie go rozłożyłem, i chyba spartoliłem, ponieważ wydaje dźwięki, jakby zębatki nie chciały się dobrze zazębić. Ale mimo to jak odpalił trzymał obroty bardzo ładnie, puki nie zgasł...

Problem z odpalaniem

: sob mar 05, 2016 19:19
autor: Johnas
Witam ponownie. Problem z odpalaniem rozwiązany. Winny okazał się czujnik ciśnienia oleju. Po prostu kabelek się uksył. Golf pali od tyku ale ma za małe obroty jałowe, od 450 do 650 obr/min. Trochę przy mało na ten silnik i czasem gaśnie np. po dojechaniu do skrzyżowania, ale jak się nie mylę to kwestia adaptacji przepustnicy bo rozbierałem wtrysk.

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 13:04
autor: Johnas
Witam mam problem z adaptacją przepustnicy. Próbowałem dokonać adaptacji za pomocą interfejsu OBD i programu VAG 208.1 jednak nie czyta mi kodu 098. Dodatkowo wykrywa błędy których nie da się usunąć:

00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor B
00282 Serwomotor pozycji przepustnicy – V60

Jak zdiagnozować co mu dolega?
z błędów wnioskuję, że błąd leży gdzieś w silniczku krokowym i czujniku hala

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 13:46
autor: bioly05011
czujnik położenia wałka zawsze będzie na zgaszonym silniku ale jak juz zapalisz to go wykasujesz,drugi musisz sprawdzić lub wymienić krokowy...

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 20:00
autor: Johnas
Silniczek krokowy mi się nie podoba. W sumie to nic nie robi, nawet nie dotyka do cięgna przepustnicy, i słychać z niego ,,bzyczenie" również przy wyłączonym silniku (włączonym zapłonie) co wcześniej nie miało miejsca, ale obejrzałem go dokładnie i na oko wygląda ok. Kable i kostka cała, nic nie przepalone. Można jakoś sprawdzić ten silniczek krokowy bez kupowania nowego w ciemno?

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 20:56
autor: bioly05011
rozebrać...

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 21:15
autor: Johnas
rozbierałem już dwukrotnie. Nie widzę nic podejrzanego

Problem z odpalaniem

: pt mar 25, 2016 22:09
autor: bioly05011
coś musi być nie tak jak nie dotyka do dźwigienki przepustnicy,sprawdź czy ten trybik na silniku nie wytarty,dodatkowo silnik ilu pinów 4 czy 6?

Problem z odpalaniem

: sob mar 26, 2016 01:26
autor: Johnas
4 piny. trybiki wyglądają ok, nie są wytarte, choć podejrzewam że właśnie te dwie zębatki nie chcą ze sobą współpracować. Jeszcze raz rozbiorę go i zobaczę jak będzie pracował po włączeniu zapłonu.

Problem z odpalaniem

: sob mar 26, 2016 10:33
autor: bioly05011
sprawdź trybik na silniczku na ośce,tam robi się luz...ja to przyklejam na sztywno...

Problem z odpalaniem

: ndz kwie 03, 2016 23:20
autor: Johnas
Trochę pogrzebałem w tym silniczku i wydaje się, że zaczął jakoś funkcjonować. Problem jednak jest w zbyt dużych obrotach jałowych silnika. ok 1100 obr/min i do tego po przegarowaniu czasem obroty lubią sobie skoczyć na chwilę pod dwójkę i powoli schodzą do 1100. Moje pytanie brzmi, jak można ustawić obroty. Myślałem, że po przez adaptacje przepustnicy ale u mnie chyba nie da się tego zrobić (nie wyszukuje kodu 098 w programie vag)

Problem z odpalaniem

: pn kwie 04, 2016 05:03
autor: bioly05011
wskazuje na to jakby czujnik cieczy byl walnięty chyba że nadal problem jest w silniczku...