Strona 1 z 5

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: wt lis 24, 2015 22:59
autor: NotMe
Witam. Mam problemy z moją trójką z silnikiem 2.0 ADY i zamontowaną instalacją gazową Landi Renzo.

Przy odpalaniu trzeba go trochę pokręcić i dać gazu żeby odpalił, jak już załapie trzeba trzymać gaz żeby nie zgasł (tak przez chwilę, później już obroty trzyma na granicy 900-950). Silnik tak kiepsko odpala nie zależnie od tego czy zimny czy ciepły, ale mam wrażenie, że na benzynie odpala lepiej.

Jadąc na benzynie i wciskając gaz do oporu auto przyśpiesza, później lekko przestaje ciągnąć, a później ciągnie dalej, na gazie przyspiesza cały czas tak samo. Jak na 115 koni rewelacji w mocy nie ma, ale myślę, że to przez użytkowanie go przez 10lat na gazie, jeśli nie, to proszę o jakieś wskazówki jak to naprawić.

Zauważyłem też, że na włączonym zapłonie cyka przepustnica. Cyka tak cały czas i nie ma zamiaru przestać, po wyłączeniu zapłonu cyka dalej przez chwilę i przestaje.
Przepustnicę czyściłem, ale jeszcze nie adaptowałem. Wstawiam zdjęcia wyczyszczonej przepustnicy, niech ktoś rzuci fachowym okiem czy tak może być czy raczej jest to czyszczenie do poprawki:
Obrazek
Obrazek

Jeszcze mam jeden problem, polegający na tym, że są momenty po przełączeniu na gaz, że strasznie nierówno chodzi na gazie, szarpie, na wolnych obrotach gaśnie, przy przyśpieszaniu jest taki jakby efekt 'kangura'.
Co kilka włączeń mi się właśnie tak dzieje, a czasami jest ok.

Proszę Was o pomoc :c

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: śr lis 25, 2015 21:29
autor: rysiektr
Standarowo, do sprawdzenia czujnik temperatury, przepływka do wyczyszczenia.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: czw lis 26, 2015 13:06
autor: NotMe
czujnik temperatury rozumiem ten, który podaje sygnał do komputera? bo są dwa z tego co czytałem. A przepływomierz wyczyszczony na błysk :)

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: czw lis 26, 2015 17:38
autor: rysiektr
NotMe pisze:czujnik temperatury rozumiem ten, który podaje sygnał do komputera? bo są dwa z tego co czytałem.
Czujnik temperatury w silniku ADY/AGG jest 1 ale 4 pinowy, sprawdzasz go za pomocą miernika lub co pewniejsze, VAGiem - opisów w necie jest od ... i jeszcze trochę. Jeśli Twój okaże się trafiony wymieniaj na oryginał, bo zamienniki nawet nowe często przekłamują. Sprawdź jeszcze przekaźnik nr. 30 w skrzynce bezpieczników, wyjmij go, rozbierz i przelutuj wszystkie styki - czasami zdarza się, że robią się zimne luty a, że jest to przekaźnik od sterowania ECU to samochód może przerywać itd.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: pt lis 27, 2015 16:40
autor: NotMe
Przekaźnik przelutowałem i zero zmian, ale teraz z ciekawości przejechałem się na odłączonym przepływomierzu i co prawda na luzie rzucało lekko silnikiem, ale obroty spadły mniej więcej do swojego prawidłowego zakresu, wydaje mi się, że jeździło się ogólnie też lepiej, tylko w dolnym zakresie obrotów szarpało. Czyżby coś z przepływką było nie halo?

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: pt lis 27, 2015 17:26
autor: rysiektr
A czujnik temperatury sprawdziłeś?
NotMe pisze:Czyżby coś z przepływką było nie halo?
Nie da się jej sprawdzić domowymi metodami, więc w grę wchodzi tylko wymiana na inną sprawną jeśli już.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: pt lis 27, 2015 23:42
autor: NotMe
Jutro podepnę się pod VAG'a i zdam relację

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: sob lis 28, 2015 14:02
autor: NotMe
Podpiąłem dzisiaj gofra pod VAG'a i oto co mi wyszło:

Ten pomiar był robiony na zimnym, nieodpalanym silniku dzisiaj rano (zimno było jak cholera):
Obrazek

Ten natomiast był robiony po chwili pracy silnika (coś koło minuty):
Obrazek

Pomiary robiłem wchodząc w 01-Engine --> 08-Meas. Blocks i grupy widać na zdjęciach.
Czytałem też, że można zrobić pomiary wchodząc w 17-Instruments --> 08-Meas. Blocks i grupa 003, ale żaden program nie mógł połączyć się z blokiem nr 17 :/

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: sob lis 28, 2015 17:11
autor: rysiektr
NotMe pisze:Czytałem też, że można zrobić pomiary wchodząc w 17-Instruments --> 08-Meas. Blocks i grupa 003, ale żaden program nie mógł połączyć się z blokiem nr 17
Zgadza się ale nie w golfie III. W mk4 i wyżej tak.

Sądząc po 1szym bloku to masz rozrząd albo zapłon przestawiony albo czujnik położenia wału coś przekłamuje, bo w 1szym okienku w bloku 007 masz w 2 grupie wartość 61, co jest mega złą wartością.
W 2 okienku w bloku 007 grupa 1 i 2 jest już ok - nie wiem o co chodzi, warto sprawdzić dlaczego się tak dzieje - kable nie łączą? Możliwe, ze coś z czujnikiem halla jest nie tak.

Czujnik temperatury wygląda ok.

Blok 003, wartości w okienku nr 3 zmieniają się płynnie wraz z dodawaniem gazu?

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: ndz lis 29, 2015 02:15
autor: NotMe
rysiektr pisze:Blok 003, wartości w okienku nr 3 zmieniają się płynnie wraz z dodawaniem gazu?
Nie zwróciłem na to uwagi, ale przepustnica będzie raczej do wymiany bo czytałem, że po wystrzale gazu z kolektora przepustnice siadają, a podobno takowy miał miejsce w moim golfie z tego co mi poprzedni właściciel mówił :/
Rozrząd i tak mam do wymiany, więc to zrobię na pewno.
Tak w ogóle to po tej chwili kręcenia rozrusznikiem, jak już odpali to czuć zapach benzyny albo gazu - zależy na czym odpalam. Zalewa go? Może to ma jakieś znaczenie.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: ndz lis 29, 2015 02:53
autor: rysiektr
Te przepustnice nie siadały po strzale LPG - chyba, że aż ośkę wykrzywiło (ale to musiało dobrze pie..nąć :helm: ) i coś połamało w środku, zdarzało się, że elektronika w nich siadała, ale bardzo rzadko, nie mniej jednak sam kiedyś jedną wymieniałem.
Zobacz czy jak dodajesz gazu, to czy zmienia się płynnie ta wartość o której pisałem wcześniej, jest to wartość kata otwarcia przepustnicy. Może być na zgaszonym silniku.
Sprawdź też na zimnym - nie odpalanym, wartość czujnika temp cieczy, blok 001 grupa 2.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: ndz lis 29, 2015 10:25
autor: NotMe
Ok, w poniedziałek sprawdzę bo dopiero wtedy spotkam się z kumplem, od którego pożyczam interfejs. A co to może być z tą przepustnicą, że tak cyka? Źle ją wyczyściłem czy jaki czort? Czytałem, że można wyczyścić coś w środku w elektronice, ale zdjąłem tą pokrywkę z boku i nie miałem zielonego pojęcia co tam można przeczyścić :otepienie:
Patrząc na zdjęcia w pierwszym moim poście myślisz, że dobrze ją wyczyściłem? Czy może zabrać się za to jeszcze raz? Tylko, że tyle, ile dałem rady wyczyścić benzyną ekstrakcyjną to wyczyściłem, a tą resztę mogę przelecieć np. wełną stalową? Bo niby nie można dziabać w niej różnego rodzaju papierami ściernymi, ale wełna jest moim zdaniem o wiele mniej inwazyjna.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: ndz lis 29, 2015 12:19
autor: rysiektr
Dobrze wyczyściłeś. Jesli cos cyka, to znaczy ze silniczek krokowy nie może spozycjonować przepustnicy. Może cos po tym wybuchu gazu faktycznie zostało rozwalone, ale o tym sie przekonasz jedynie wymieniają przepustnice na inna-sprawna.

Problem z silnikiem 2.0 ADY

: ndz lis 29, 2015 13:41
autor: NotMe
Zaadaptować też jej nie mogłem, albo nie robiłem tego tak, jak sztuka nakazuje, nie wiem.
Robiłem to według tej instrukcji:
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.
tyle, że podczas tej operacji nie widziałem żadnego napisu informującego o trwaniu adaptacji, ani też nie słyszałem żeby przepustnica jakoś pracowała, oczywiście poza nieustającym cykaniem...
Robiłem coś źle? Jest jakaś inna procedura adaptacji?