1.8 AAM "czkawka", nierówna praca silnika
: sob lut 21, 2015 13:13
Witam.
Mam problem z Golfem 1.8 75km AAM. Pojazd wyposażony jest w instalację LPG. Problemem jest nierówna praca silnika zarówno na benzynie jak i na LPG. Objawia się to szarpaniem silnika co pewien okres czasu (2-3 sekundy, nie ma reguły), wygląda to tak, jakby silnik dostawał czkawki, szarpnie przy tym całym motorem. Mechanicy rozkładają ręce, ostatnią diagnozą było zalewanie silnika przez LPG, co nie jest trafne, gdyż silnik źle pracuje również na benzynie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, zawsze objawy są takie same. Gazownik stwierdził, że wszystko jest w porządku, spaliny w normie, spalanie, które wydaje mi się duże (16l w mieście, 11 w trasie) też określił jako normalne. Wymienione w aucie zostały:
- kable WN Beru
- kopłuka + palec Beru
- świece NGK
- podmieniona cewka WN na sprawną, bez efektów
Odłączałem także sondę lambda, wzorując się na temacie nierównej pracy viewtopic.php?f=73&t=500169" onclick="window.open(this.href);return false; , lecz nie przyniosło to pożądanych efektów. Poniżej wrzucam film nierównej pracy, nie jest to dobrze widoczne na wideo (można się lepiej wsłuchać na słuchawkach, od 19 sekundy widać jak szarpie kamerą przy każdym zdławieniu).
[youtube][/youtube]
Samochód szarpie w całym zakresie obrotów, czuć to szczególnie podczas jazdy ze stałą prędkością. Mimo szarpania nie brakuje mu mocy, rozpędza się tak jak wcześniej, autostrada ~150-160 km/h bez większego wysiłku. Szarpanie jest strasznie denerwujące, odbiera całą przyjemność z jazdy. Vag nie pokazuje błędów. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny nierównej pracy?
Mam problem z Golfem 1.8 75km AAM. Pojazd wyposażony jest w instalację LPG. Problemem jest nierówna praca silnika zarówno na benzynie jak i na LPG. Objawia się to szarpaniem silnika co pewien okres czasu (2-3 sekundy, nie ma reguły), wygląda to tak, jakby silnik dostawał czkawki, szarpnie przy tym całym motorem. Mechanicy rozkładają ręce, ostatnią diagnozą było zalewanie silnika przez LPG, co nie jest trafne, gdyż silnik źle pracuje również na benzynie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, zawsze objawy są takie same. Gazownik stwierdził, że wszystko jest w porządku, spaliny w normie, spalanie, które wydaje mi się duże (16l w mieście, 11 w trasie) też określił jako normalne. Wymienione w aucie zostały:
- kable WN Beru
- kopłuka + palec Beru
- świece NGK
- podmieniona cewka WN na sprawną, bez efektów
Odłączałem także sondę lambda, wzorując się na temacie nierównej pracy viewtopic.php?f=73&t=500169" onclick="window.open(this.href);return false; , lecz nie przyniosło to pożądanych efektów. Poniżej wrzucam film nierównej pracy, nie jest to dobrze widoczne na wideo (można się lepiej wsłuchać na słuchawkach, od 19 sekundy widać jak szarpie kamerą przy każdym zdławieniu).
[youtube][/youtube]
Samochód szarpie w całym zakresie obrotów, czuć to szczególnie podczas jazdy ze stałą prędkością. Mimo szarpania nie brakuje mu mocy, rozpędza się tak jak wcześniej, autostrada ~150-160 km/h bez większego wysiłku. Szarpanie jest strasznie denerwujące, odbiera całą przyjemność z jazdy. Vag nie pokazuje błędów. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny nierównej pracy?