Brak mocy VR6

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FiliPeK88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 08:52
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Brak mocy VR6

Post autor: FiliPeK88 » wt lis 04, 2014 15:58

Witam.
Razem z kolegą pironet kombinowaliśmy nad brakiem mocy w mojej VR'ce. Podłączył pod kompa i oto jakie wyszły błędy:

Obrazek

Ponadto, na benzynie jedzie o niebo lepiej niż na gazie. Odpięliśmy też przepływke i jechał tak samo jak z podpiętą.
Może ktoś coś wie lub zasugeruje gdzie szukać przyczyny. I takie pytanko: Czy to ewidentna wina przepływki czy może być coś innego?
Pozdrawiam i dziękuje


2011: Integracja Racibórz; 2015 VAG Integracja Racibórz

Awatar użytkownika
m4573r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob sie 09, 2014 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Brak mocy VR6

Post autor: m4573r » wt lis 04, 2014 20:06

Silnik AAA?
Nie mam doświadczenia z vr6-tkami, ale spróbuję Ci jakoś pomóc, bo problem raczej typowy.

Jeśli odpiąłeś przepływkę i jest tak samo, to raczej nie tu problem, bo powinno się poprawić.

Wymień sondę lambda. Sprawdź wiązkę czujnika położenia wałka rozrządu i sam czujnik, z naciskiem na wiązkę. Czujnik masz w oryginale czy zamiennik? Niektórzy na naszym forum piszą, że na zamiennikach (hella) bywają problemy, które ustępują po wymianie na oryginał.



Awatar użytkownika
FiliPeK88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 08:52
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Brak mocy VR6

Post autor: FiliPeK88 » śr lis 05, 2014 19:43

m4573r pisze:Silnik AAA?
Nie mam doświadczenia z vr6-tkami, ale spróbuję Ci jakoś pomóc, bo problem raczej typowy.

Jeśli odpiąłeś przepływkę i jest tak samo, to raczej nie tu problem, bo powinno się poprawić.

Wymień sondę lambda. Sprawdź wiązkę czujnika położenia wałka rozrządu i sam czujnik, z naciskiem na wiązkę. Czujnik masz w oryginale czy zamiennik? Niektórzy na naszym forum piszą, że na zamiennikach (hella) bywają problemy, które ustępują po wymianie na oryginał.
Silnik AAA.
A nie powinno się pogorszyć jeżeli odepne przepływke?
Co do czujnika to nie wiem jaki tam siedzi, musiałbym pogrzebać i z tego co wiem to ori czujnik kosztuje dużo :/
A co do wiązki to tak samo musiałbym sprawdzić.


2011: Integracja Racibórz; 2015 VAG Integracja Racibórz

->KoRbA<-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: wt sty 01, 2013 20:05
Lokalizacja: Wadowice

Brak mocy VR6

Post autor: ->KoRbA<- » śr lis 05, 2014 19:51

Co wy macie z tymi przepływkami... Skoro macie VAGa to wejdź w bloki pomiarowe i sprawdź napięcia na sondzie. Jeśli masz opcję wykresu, to obserwuj wskazania na wykresie w zależności od położenia pedału gazu. Jak dasz mu buta, to ma lecieć do 1V a jak nagle odpuścisz spaść do 0 prawie. Możesz zdjąć rurę z dolotu i sprawdzić czy coś to dało, przepływki nie odpinaj. Najpierw ogarnij benzynę a potem LPG :) A na jałowym jak pracuje? Nie zalewa go czasami?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Brak mocy VR6

Post autor: pironet » czw lis 06, 2014 08:25

Przepływka była tylko pierwszym podejrzanym.Na jałowym pracuje ładnie,nie zalewa wręcz odwrotnie,spalanie jest zbyt niskie.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
m4573r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob sie 09, 2014 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak mocy VR6

Post autor: m4573r » czw lis 06, 2014 23:11

FiliPeK88 pisze: Silnik AAA.
A nie powinno się pogorszyć jeżeli odepne przepływke?
Z tego, co ludziska piszą, to jeśli przepływka była winna, to jej odpięcie powinno pomóc. Z drugiej strony ludzie czasem dziwne rzeczy piszą. Nie grzeszyło to zbyt głęboką logiką, ale nie groziło też uszkodzeniami ani wydatkami, więc nie było powodu, żeby nie spróbować.
FiliPeK88 pisze: Co do czujnika to nie wiem jaki tam siedzi, musiałbym pogrzebać i z tego co wiem to ori czujnik kosztuje dużo :/
A co do wiązki to tak samo musiałbym sprawdzić.
No niestety, takie życie. Jak się chce VR6-tkami rozbijać, to czasem trzeba się napracować i przełknąć wydatki :) W przeciwnym razie zostaje wariant tak jak u mnie - mk2 1,6 PN i masz wszystko po kilkanaście złotych, ale za to musisz się przyzwyczaić, że masz dźwięk starego skutera i gorsze przyspieszenie, niż przeciętny rowerzysta :D

Najrozsądniejsze na teraz byłoby sprawdzenie wiązki i samego czujnika. Wiązka ma już swoje lata i nie pracowała w najlżejszych warunkach (drgania, woda, skoki temperatury), więc ma prawo mieć już przetarcia albo spękaną izolację, a wtedy wystarczy trochę wody i problem gotowy. Poza tym przejrzenie wiązki najtańsze.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Brak mocy VR6

Post autor: pironet » pt lis 07, 2014 19:07

m4573r pisze:Z tego, co ludziska piszą, to jeśli przepływka była winna, to jej odpięcie powinno pomóc. Z drugiej strony ludzie czasem dziwne rzeczy piszą. Nie grzeszyło to zbyt głęboką logiką, ale nie groziło też uszkodzeniami ani wydatkami, więc nie było powodu, żeby nie spróbować.
rozwiń swą myśl.Jakie ma objawy uszkodzona przepływka i czym niby grozi jej odłączenie?Przerabiałem w ostatnim roku około 5 przypadków że przepływka zamulała auto a po odpięciu auto ożywało.Ostatnio galaxy 2.0 16v wymieniałem ze trzy szt bo pechowo trafiałem na padnięte.
m4573r pisze:No niestety, takie życie. Jak się chce VR6-tkami rozbijać, to czasem trzeba się napracować i przełknąć wydatki :) W przeciwnym razie zostaje wariant tak jak u mnie - mk2 1,6 PN i masz wszystko po kilkanaście złotych, ale za to musisz się przyzwyczaić, że masz dźwięk starego skutera i gorsze przyspieszenie, niż przeciętny rowerzysta :D
idąc tym tokiem myślenia wszyscy przenieśmy się do mk2 1.6 pn i po problemie,nikt się nie rozbija a jeżdzi czym chce.
m4573r pisze:Najrozsądniejsze na teraz byłoby sprawdzenie wiązki i samego czujnika. Wiązka ma już swoje lata i nie pracowała w najlżejszych warunkach (drgania, woda, skoki temperatury), więc ma prawo mieć już przetarcia albo spękaną izolację, a wtedy wystarczy trochę wody i problem gotowy. Poza tym przejrzenie wiązki najtańsze.
może i się zgodzę ale dziwne jest że nagle oby dwa czujniki i ten sam objaw.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
FiliPeK88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 08:52
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Brak mocy VR6

Post autor: FiliPeK88 » sob lis 15, 2014 14:35

Dzisiaj znalazłem wolną chwilkę to zająłem się kablami z czujnika położenia wałka i samym czujnikiem :)
Czujnik wyglądał tak:

Obrazek

a po wyczyszczeniu wygląda tak :D

Obrazek

różnica w mocy jest odczuwalna ale mam wrażenie jakby to jeszcze nie było to :) przy wyższych obratach tak nie ciągnie :)


2011: Integracja Racibórz; 2015 VAG Integracja Racibórz

Awatar użytkownika
m4573r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob sie 09, 2014 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak mocy VR6

Post autor: m4573r » wt lis 18, 2014 20:25

pironet pisze: rozwiń swą myśl.Jakie ma objawy uszkodzona przepływka i czym niby grozi jej odłączenie?Przerabiałem w ostatnim roku około 5 przypadków że przepływka zamulała auto a po odpięciu auto ożywało.Ostatnio galaxy 2.0 16v wymieniałem ze trzy szt bo pechowo trafiałem na padnięte.
To przecież napisałem, że odpięcie przepływki nie powinno niczego uszkodzić.
pironet pisze: idąc tym tokiem myślenia wszyscy przenieśmy się do mk2 1.6 pn i po problemie,nikt się nie rozbija a jeżdzi czym chce.
Chyba mnie kolego nie zrozumiałeś, a w efekcie i ja nie wiem, o co Tobie chodzi. Mnie chodziło o to, że jak się chce mieć VR6, to trzeba się pogodzić z tym, że w przypadku problemów ma się większe koszty i więcej roboty, a w przypadku 1,6PN mniejsze koszty i mniej roboty, ot co. A każdy sam decyduje, na co się godzi.
pironet pisze: może i się zgodzę ale dziwne jest że nagle oby dwa czujniki i ten sam objaw.
Dziwne, owszem, ale często prawda jest dziwniejsza od fikcji.
FiliPeK88 pisze:Dzisiaj znalazłem wolną chwilkę to zająłem się kablami z czujnika położenia wałka i samym czujnikiem :)
Czujnik wyglądał tak:

Obrazek

a po wyczyszczeniu wygląda tak :D

Obrazek

różnica w mocy jest odczuwalna ale mam wrażenie jakby to jeszcze nie było to :) przy wyższych obratach tak nie ciągnie :)
No to teraz jak nówka :bigok:
Skoro jest wyraźna poprawa, to najwyraźniej syfek był winowajcą. Skoro tam zdążył się nagromadzić, to może z czujnikami spalania stukowego i sondą jest ta sama historia?



Awatar użytkownika
FiliPeK88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 08:52
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Brak mocy VR6

Post autor: FiliPeK88 » czw lis 20, 2014 08:03

m4573r, Była wyraźna poprawa ale tylko na benzynie :D na gazie jest zła dawka ustawiona przez co jest za słaby i wyskakuje błąd sondy. Co do czujników spalania stukowego to musiałbym znaleźć gdzie one się znajdują i zobaczyć jak wyglądają :)


2011: Integracja Racibórz; 2015 VAG Integracja Racibórz

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Brak mocy VR6

Post autor: pironet » czw lis 20, 2014 19:09

najpierw musisz dojść do usterki aby na benzynie śmigał jak trzeba ,gazem potem trzeba sie zająć i tyle.trzeba przejrzeć czujniki stukowe bo sa dwa ,wykasować błedy i sprawdzić co się dalej będzie działo i czy pojawia sie błedy .


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
FiliPeK88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 08:52
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Brak mocy VR6

Post autor: FiliPeK88 » pt lis 21, 2014 19:39

pironet pisze:najpierw musisz dojść do usterki aby na benzynie śmigał jak trzeba ,gazem potem trzeba sie zająć i tyle.trzeba przejrzeć czujniki stukowe bo sa dwa ,wykasować błedy i sprawdzić co się dalej będzie działo i czy pojawia sie błedy .
Problem jest taki, że nie mogę nigdzie znaleźć schematu gdzie te czujniki się znajdują :/


2011: Integracja Racibórz; 2015 VAG Integracja Racibórz

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Brak mocy VR6

Post autor: waski1 » pt lis 21, 2014 19:58

Jeden jest miedzy podstawą filtra olejowego a rurką wodną a drugi w tej samej linii z tyłu silnika.Oczywiście przykręcone są do bloku silnika po stronie dolotowej.
Jak chcesz mogę ci wysłać na e-mail serwis manual jednak nie jest po polsku (jedyne co mi zostało po vr6).



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Brak mocy VR6

Post autor: KEFRZYSKI » pt lis 21, 2014 20:48

Witam. Co do 1 błędu czujnika Halla u mnie pomogla wymiana na inny :) co do sondy hmm ja mam podobny problem do dzis ale ja mam górną granice jedyne co wiem to mi przerywa na którymś garze :/


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości