Strona 1 z 4

[vr6] 12v branie oleju

: ndz paź 26, 2014 11:51
autor: Cezary_x5
Witam przebieg vr6 nie wiadomy obstawiam 250-300+ lancucha nie slychać wcale, bierze mi 200ml na 1000km , robie krótkie odcinki max 20km dziennie raczej to normalne zapotrzebowanie na olej ?dodam że lekkiej nogi na rozgrzanym nie mam.

Problem tkwi też w tym ze przy rannym odpalaniu pyrknie na niebiesko i jest okej. Obstawiam uszczelniacze?
na rozgrzanym silniku to samo postoi na jalowym biegu prze gazuję chmurka jest potem spoko.Przy spuszczaniu z biegów tez przydymi ale przy staej prędkości nie dymi . takie to objawy

dodam tez ze odma nie ciagnie oleju do dolotu

Re: [vr6] 12v branie oleju

: ndz paź 26, 2014 13:10
autor: Dyniek
Sytuacja wygląda tak:
1. Jeżeli niebieski dym pojawi się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów lub tylko zaraz po odpaleniu, wszystko wskazuje na to, że zużyły się uszczelniacze zaworowe. Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju.
2. Jeżeli pojawia się w sytuacji odwrotnej, czyli podczas podkręcania obrotów lub na luzie, wymiany wymagają pierścienie tłokowe i gładź cylindra.

Re: [vr6] 12v branie oleju

: ndz paź 26, 2014 14:32
autor: Cezary_x5
Cezary_x5 pisze:Witam przebieg vr6 nie wiadomy obstawiam 250-300+ lancucha nie slychać wcale, bierze mi 200ml na 1000km , robie krótkie odcinki max 20km dziennie raczej to normalne zapotrzebowanie na olej ?dodam że lekkiej nogi na rozgrzanym nie mam.

Problem tkwi też w tym ze przy rannym odpalaniu pyrknie na niebiesko i jest okej. Obstawiam uszczelniacze?
na rozgrzanym silniku to samo postoi na jalowym biegu prze gazuję chmurka jest potem spoko.Przy spuszczaniu z biegów tez przydymi ale przy staej prędkości nie dymi . takie to objawy

dodam tez ze odma nie ciagnie oleju do dolotu,korkiem nie chlupta bagnetem nie pluje olejem ani powietrzem

[vr6] 12v branie oleju

: śr paź 29, 2014 13:47
autor: KEFRZYSKI
Mam tak samo normalny objaw vr6 w tym wieku i z tym przebiegiem.

[vr6] 12v branie oleju

: śr paź 29, 2014 20:10
autor: zielonyb5
VR'y tak mają ;) kilka już przerabiałem to najlepiej wychodzi remont silnika i głowicy, wtedy jest spokój na jakieś 100tys przy zamiennikowych częsciach :P

Re: [vr6] 12v branie oleju

: śr paź 29, 2014 21:19
autor: KEFRZYSKI
Są i tacy co mówią że po remoncie i tak biorą olej :) taki urok VR6. Ważne by odpalal, krecil sie do konca nie strzelal tylko jechał :)

[vr6] 12v branie oleju

: czw paź 30, 2014 00:17
autor: bingos
Jak robisz krótkie odcinki to może pomyśl nad wlaniem jakiegoś dodatku do oleju? Zmniejszają tarcie więc na krótkich odcinkach powinno być lżej. Zobacz sobie Ceramizer albo Liquid Moly.

Re: [vr6] 12v branie oleju

: czw paź 30, 2014 08:21
autor: KEFRZYSKI
Ten dodatek to dobry pomysł sprawdzony ?? Dużo takich podobnych środków jest np w Tesco chyba 500 ml to wiem ze sam syf w silniku tworzy i nic nie pomaga.

[vr6] 12v branie oleju

: czw paź 30, 2014 10:18
autor: ozzy1979
bingos pisze:pomyśl nad wlaniem jakiegoś dodatku do oleju? Zmniejszają tarcie więc na krótkich odcinkach powinno być lżej. Zobacz sobie Ceramizer albo Liquid Moly.
Po co wypisujesz dyrdymały??? Chcesz zmniejszyć tarcie? To zalej gotowy olej o niskiej lepkości, np. 0W30, 0W40, a nie jakieś gówna w rodzaju ceramizerów. To dobre dla naiwnych, którzy kompletnie nie mają podstaw wiedzy technicznej. Ceramizery takie mają działanie jak magnetyzery i "czip-boxy", choć o ile w przypadku magnetyzera to 100% kit, to w przypadku ceramizerów wlewam jakieś kupa w krwiobieg silnika. A jeśli jednak chcesz porozmawiać merytorycznie o zmniejszaniu tarcia za pomocom "ceramizerów" to poczytaj o nicasilu - http://pl.wikipedia.org/wiki/Nikasil" onclick="window.open(this.href);return false; To jest realne i sprawdzone od wielu dziesięcioleci i to naprawdę działa.
KEFRZYSKI pisze:Ten dodatek to dobry pomysł sprawdzony ??
Jasne - przybywa 30% mocy, 40% momentu, spalanie spada o 50% a przyśpieszenie wzrasta o 35% :rotfl:
KEFRZYSKI pisze:Dużo takich podobnych środków jest np w Tesco chyba 500 ml to wiem ze sam syf w silniku tworzy i nic nie pomaga.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie...
Do wątkotwórcy:
Wymień uszczelniacze, pomierz kompresje i zalej porządny olej i jeździj. A jak nie to pchaj ten wynalazek i powróć do normalnego silnika. Od siebie dodam, że mój amerykan z przebiegiem 220 tyś km, 5,2 l V8 na 5000 km może łyknie ze 100-150 ml oleju. VR6 - ni pies ni wydra i tyle w temacie. Taka hybryda, taki mutant, a życie uczy, że mutanty i hybrydy zazwyczaj to ślepy zaułek. Albo jest układ R, albo V - nie ma pośrednich. No, nie wspominam o specjalistycznych konstrukcjach w rodzaju 6 cylindrów/12 tłoków :hmm:

Re: [vr6] 12v branie oleju

: czw paź 30, 2014 16:16
autor: KEFRZYSKI
Pchać go nie trzeba, zmieniać auta również nie mam zamiaru. Silnik jak silnik wszystkie maja wady i zalety. A VR6 jest bardzo chwalony do dzis za jego oryginalność :) Tylko trzeba troche poczytać o silnikach. Każdy VR bierze olej !!
Ja testowalem jakiś plyn z Tesco, nie wiem jak te markowe dodatki. Ja np. zachwalam plukanki do silników super sprawa przy zmianie oleju.

[vr6] 12v branie oleju

: pt paź 31, 2014 13:26
autor: ozzy1979
KEFRZYSKI pisze:A VR6 jest bardzo chwalony do dzis za jego oryginalność
Co tu oryginalnego? Ściśnięty układ V? Same wady - wady silnika w układzie V i R skomasowane w VR :hmm: . Oryginalność to silnik Junkers Jumo 205 :hmm:
KEFRZYSKI pisze:Każdy VR bierze olej !!
Co właśnie oznacza, że to niewypał.
KEFRZYSKI pisze:zachwalam plukanki do silników super sprawa przy zmianie oleju.
Masz rację, idealne, gdy ktoś jeździ na Selektolu Special... Przy porządnym oleju kompletnie nie ma to sensu, a wręcz więcej szkody robi (skoncentrowane detergenty w takim stężeniu).

Re: [vr6] 12v branie oleju

: pt paź 31, 2014 16:16
autor: KEFRZYSKI
Kolego masz swoje zdanie fajnie :) ale to Polska każdy cieszy sie tym na co go stać.

Problem w temacie dotyczy VRa chcesz pomoc tez fajnie a nie krytukuj tego co maja inni i tego ktos na zawołanie nie sprzeda od tak bo dla Ciebie układ VR jest niewypalem. Jednak silniki maja ponad 20 lat i jeżdżą. Na tamte czasy taka konstrukcja w mk3 byla super bo ani V ani R nie zmiescila by sie pod maske.

[vr6] 12v branie oleju

: sob lis 01, 2014 09:42
autor: ozzy1979
KEFRZYSKI pisze:a nie krytukuj tego co maja inni i tego ktos na zawołanie nie sprzeda od tak bo dla Ciebie układ VR jest niewypalem.
Nie krytykuje nikogo, tylko sam silnik. Dokładnie, dla mnie to niewypał, a co zrobią posiadacze VR jest dla mnie nieistotne.
KEFRZYSKI pisze:Na tamte czasy taka konstrukcja w mk3 byla super bo ani V ani R nie zmiescila by sie pod maske.
Nic tu nie było super. VW miał kaprys zrobić wynalazek i zrobił... Super konstrukcję to miałeś choćby 1,8 16V G60 - to było i jest coś...
Dobra, koniec tematu.

Re: [vr6] 12v branie oleju

: sob lis 01, 2014 11:49
autor: KEFRZYSKI
Nie napisałem ze krytykujesz kogoś tylko to co maja inni.
A widzisz na mnie nie robią wrażenia silniki typu G60.
Ale dokladnie koniec krytykowania.
Ogólnie dużo czytam tygodników, prasy itd. Pobieranie oleju to dla każdego kierowcy udręka od lat. Producenci silników starają sie eliminować takie objawy do zera, lecz silniki starego typu maja nawet prawo pobrać olej ! To nic złego. Sam mialem kiedys 1.6 aft i silnik w bdb stanie i tez brak olej jak go przegonilem.