Strona 1 z 1

za niska temperatura cieczy 1.8 90KM ABS + LPG

: pt wrz 12, 2014 15:31
autor: twi5ter666
Witam,
Panowie piszę do Was ponieważ nie mam już pomysłów co może być z moim golfem. Na początku roku z racji za niskiej temperatury cieczy oraz długiego nagrzewania wymieniłem termostat na oryginalny. Przez niecałe pół roku było w miarę ok, trzymał na trasie temperaturę rzędu 80 stopni, w warszawskich korkach dochodził do 90 stopni. W czerwcu niestety musiałem się z golfem rozstać z racji grubszej usterki i samochód nie jeździł około 1,5 miesiąca (stał u rodziców pod chmurką już po naprawie). Negatywnym zaskoczeniem po pierwszej jeździe była bardzo niska temperatura cieczy (w korkach i na trasie dochodziła ledwo do 70 stopni, za to temperatura oleju raczej w normie - komputer pokazywał 90-110 stopni).
Pytanie: czy termostat mógł się zepsuć, zawiesić czy jeszcze coś innego ?
Dodam, że czujnik temperatury działa, jak go zdjąłem na chwilę silnik zaczął nierówno pracować i podskoczyły obroty.
Piszę tutaj, ponieważ nie mam już z nim siły ... jak go kupiłem 2 lata temu od tego czasu temperatura cieczy rzadko kiedy przekroczyła 90 stopni. Bym tak zostawił, ale mam wrażenie że mi pali więcej gazu.
pozdrawiam
Mateusz

za niska temperatura cieczy 1.8 90KM ABS + LPG

: pt wrz 12, 2014 16:08
autor: hak64
twi5ter666 pisze:czy termostat mógł się zepsuć, zawiesić czy jeszcze coś innego
Jak najbardziej, mógł. Termostat, nawet oryginalny i nowy, zabudowany w starym samochodzie może takie cuda wyczyniać. Jeśli któryś z poprzednich właścicieli jeździł jakiś czas na wodzie, albo jakimś badziewnym płynie, to cały układ może być zasyfiony (osady szlamu, kamienia). Cały ten syf dostał się pewnie do twojego nowego termostatu i powoduje takie niespodzianki.

za niska temperatura cieczy 1.8 90KM ABS + LPG

: pt wrz 12, 2014 18:22
autor: twi5ter666
OK, czyli kolego radzisz płukanie całego układu + czyszczenie termostatu ?
pzdr
Mat

za niska temperatura cieczy 1.8 90KM ABS + LPG

: pt wrz 12, 2014 20:46
autor: Paweł Marek
możesz jeszcze podejrzewać zepsuty czujnik temperatury, on jest podwójny, jedna składowa odpowiada za sterowanie dawką paliwa i to sprawdziłeś że działa wypinając , a druga część za wskazania licznika. Ale najbardziej prawdopodobny jest termostat, ciężko dobry jakościowo dostać, ostatnio Wahler jest do kitu znacznie lepsze są Vernet, a płukanie wątpliwe że cokolwiek pomoże objawem zasyfionego układu chłodzenia jest za wysoka a nie za niska temperatura.

za niska temperatura cieczy 1.8 90KM ABS + LPG

: pt wrz 12, 2014 23:50
autor: mka 3
twi5ter666, zmierz rezystencje czujnika na pinie 2 i 4 jeśli będzie w granicy 120 om to silnik ma 90 stopni i oszukuje licznik a jeśli będzie wieksza rezystencja to termostat do wymiany ewentualnie czunjnik zepsuty