Strona 1 z 2

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw lut 20, 2014 21:48
autor: twi5ter666
Witam forumowiczów,

Mam problem z moim mk3 1.8 ABS 90km, silnik pracuje nierówno, drgania silnika są przenoszone na karoserię, obroty w normie - równo 900. Od dwóch dni problem się nasilił, jak go kupiłem w grudniu 2012 też nierówno chodził, ale nie aż tak jak teraz. Problem występuję na gazie i benzynie.
Do tej pory wymienione:
- świece NGK (dzisiaj, jakby trochę lepiej po wymianie, ale tylko trochę)
- nowa kopułka i rozdzielacz (miesiąc temu)
- przewody WN mechanik twierdzi, że są w porządku
Kupiłem podstawę wtrysku firmy BERU, ale jeszcze jej nie wymieniłem z braku czasu.
Proszę o jakieś porady co to może być bo już nie mam siły, golfem jeździ mi się bardzo dobrze i na razie nie chce się go pozbywać (przez ostatni rok zrobiłem 30 tys km)
pozdrawiam
Mateusz
Link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=I2zmuDHT ... e=youtu.be
P.S wiem, że tłumik do wymiany bo nieźle "pierdzi" ;)

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: pt lut 21, 2014 09:21
autor: centek1991
U kolegi nierówno pracował silnik podobnie jak u Ciebie, i też miał nieszczelny układ wydechowy. Wymienił całkowicie układ wydechody i wszystko sie unormowało. Taka moja sugestia :bigok:

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: pt lut 21, 2014 12:51
autor: twi5ter666
Dzięki za odpowiedź :)
a czy Rura + tłumik środkowy + końcowy jest to pełen komplet do mojego golfa ? czy może bliżej silnika są jakieś elementy układu wydechowego ? pytam bo słychać w okolicach lewarka zmiany biegów, że jest jakaś dziura

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: pt lut 21, 2014 15:59
autor: mariusz33
W dziale FAQ masz schematy ukladow wydechowych.

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: sob lut 22, 2014 15:41
autor: lelekvw
KOLEGO SPRAWDŹ CZY MASZ SZCZELNY WAŻ OD SERWA, CZY CZASEN NIE JEST PRZETARTY, TEN GUMOWY BLIŻEJ SILNIKA

Re: mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: sob lut 22, 2014 18:24
autor: twi5ter666
centek1991 pisze:U kolegi nierówno pracował silnik podobnie jak u Ciebie, i też miał nieszczelny układ wydechowy. Wymienił całkowicie układ wydechody i wszystko sie unormowało. Taka moja sugestia :bigok:
ok, zacznę od wymiany kompletu tłumików, dodatkowo w połowie marca wymienię podstawę wtrysku
lelekvw pisze:KOLEGO SPRAWDŹ CZY MASZ SZCZELNY WAŻ OD SERWA, CZY CZASEN NIE JEST PRZETARTY, TEN GUMOWY BLIŻEJ SILNIKA
wąż jest ok, przynajmniej żadnych przedmuchów tam nie wyczuwam

ogólnie silnik pracuje najgorzej w niskim zakresie obrotów. powyżej 2 tys. jest lepiej, jakby równiej spalał

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: pt mar 07, 2014 22:12
autor: twi5ter666
Panowie, wymieniłem dzisiaj podstawę wtrysku, na benzynie chodzi bez problemu ale po przełączeniu na gaz gaśnie. Co może być przyczyną ?

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: sob mar 08, 2014 01:00
autor: centek1991
tak gaśnie całkowicie? Sprawdz czy wszytkie przewody podłączyłeś przy elektrozaworach przy parowniku lub przeczyść styki :bajer:

Re: mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: sob mar 08, 2014 12:31
autor: twi5ter666
centek1991 pisze:tak gaśnie całkowicie? Sprawdz czy wszytkie przewody podłączyłeś przy elektrozaworach przy parowniku lub przeczyść styki :bajer:
wczoraj wieczorem gasł na zimnym chociaż nigdy się tak nie działo. Dzisiaj się przejechałem do rozgrzania na benzynie, przerzuciłem na gaz i 2 km przejechał na gazie po czym nagle stało się tak samo. Zachowuje się tak jakby nie miał gazu w butli (zatankowałem dzisiaj do pełna), po przełączeniu słychać cyknięcie elektrozaworu w butli, kontrolka przełącznika gazu zmienia się na zielono, ale gdy naciskam na gaz to zwalnia zamiast przyśpieszać :/ wczoraj przy wymianie podstawy wtrysku nic nie grzebałem przy krokowcu, parowniku , zdejmowany był tylko mikser od gazu i wyczyszczony (miał trochę czarnego osadu). Mogę porobić zdjęcia albo nakrecic filmik jak to wyglada

co do układu wydechowego: była niezła dziura w rurze kolektorowej, reszta tłumików ok ;)

Re: mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: sob mar 08, 2014 20:47
autor: XV2
twi5ter666 pisze: przerzuciłem na gaz i 2 km przejechał na gazie po czym nagle stało się tak samo. Zachowuje się tak jakby nie miał gazu w butli (zatankowałem dzisiaj do pełna)
Pewnie padło ci to ( zaciera się miałem tak samo )

http://allegro.pl/zawor-z-filtrem-cewka ... 44389.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: ndz mar 09, 2014 12:40
autor: twi5ter666
XV2 pisze:
twi5ter666 pisze: przerzuciłem na gaz i 2 km przejechał na gazie po czym nagle stało się tak samo. Zachowuje się tak jakby nie miał gazu w butli (zatankowałem dzisiaj do pełna)
Pewnie padło ci to ( zaciera się miałem tak samo )

http://allegro.pl/zawor-z-filtrem-cewka ... 44389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a mogło paść tak nagle akurat po wymianie podstawy wtrysku ? godzinę wcześniej zrobiłem trasę 300 km na gazie i wszystko było ok

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: ndz mar 09, 2014 16:26
autor: XV2
Ciężko jest powiedzieć . U mnie objawiało się problemem z odpalaniem a później już tylko czyszczenie-wymiana

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: ndz mar 09, 2014 18:55
autor: twi5ter666
Pokręciłem śrubą przy krokowcu od gazu i na wolnych obrotach pracuje OK :) nie gaśnie itp. jak dodaje gazu na postojuto tak jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa, dusi się. Podczas jazdy jeszcze nie sprawdzałem. Jak wymieniałem podstawę to przy okazji wyczyściłem z nagaru mikser i te kolanko łączące mikser z rurą od krokowca. Myślicie, że teraz to kwestia regulacji u gazownika ? Nie wiem jak wyregulować bo nigdy tego nie robiłem...

mk3 nierówna praca silnika 1.8 ABS - wideo

: czw mar 13, 2014 00:02
autor: alex_7692
Widocznie pod wtryskiem brał Ci lewe powietrze albo coś skoro jak zmieniłeś podstawę, jest już szczelna to automatycznie dostaje mniej powietrza.. Znam takie przypadki że ludzie po uszcelnieniu dolotu i wszystkich dziur gdzie samochód łapał fałszywe powietrze stwierdzali że "coś sie popsulo". Moje zdanie jest takie: zrób wszystko na tip top, jak wszystko będzie szczelne, filtr powietrza zmieniony i dolot szczelny to udałbym się na regulację i tyle :bajer: