Strona 1 z 4

Problem z wysokim spalaniem

: pn sty 27, 2014 16:39
autor: oras
Witam, od paru dni towarzyszy mojemu gofrowi (2.0 8v 2e +sekwencja) problem wysokiego spalania. Co prawda nie przetestowałem jeszcze kwestii ile pali realnie ale komputer nagle zaczął pokazywać kosmiczne wartości podczas jazdy w granicach 20-30l. a w czasie przyspieszania nawet do 99.9 L/100km odczuwam także jakby stal się bardziej mulowaty- na wyzszych biegach nie przyspiesza jak wczesniej..

podlaczylem pod vaga lecz ten nie pokazal zadnych bledow..

odpinalem kostke od przeplywomierza - silnik zareagowal przygasaniem
odpinalem rowniez kostke od czujnika temperatury - lecz nic sie nie dzialo silnik pracowal rowno ku mojemu zdziwieniu...

aaa i wlasnie zapomnial bym dodac ze sprawdzalem rowniez ustawienie rozrzadu i gorny walkiem ladnie sie pokrywa O.T z nacieciem na kole pasowym i strzalka na obudowie.

co waszym zdaniem moze byc przyczyna takiego zachowania?

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 01:18
autor: oras
?????????????????????????/ :rozpacz:

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 16:31
autor: rysiektr
Czujnik temp, sprawdź miernikiem

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 20:41
autor: oras
moglbys napisac jak moge go sprawdzic ? opisac procedure.

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 22:34
autor: rysiektr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=457989" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=209545" onclick="window.open(this.href);return false;

Ogólnie pod hasłem "czujnik temperatury cieczy" na forum kryje się cała masa tematów

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 23:21
autor: oras
ok czyli rozumiem ze sprawny czujnik musi sie miescic w takich rezystancjach jak pokazuje tabelka..
innego sposobu nie ma by sprawdzic konkretnie czy czujnik jest sprawny czy najade sie na smietknik?

Problem z wysokim spalaniem

: śr sty 29, 2014 23:47
autor: rysiektr
oras pisze:ok czyli rozumiem ze sprawny czujnik musi sie miescic w takich rezystancjach jak pokazuje tabelka..
dokładnie tak, dla temp. ujemnych należy proporcjonalnie przyjąć rezystancje, nie wiem czy w 2E komputer tzw. VAG pokaże temp.
oras pisze:innego sposobu nie ma by sprawdzic konkretnie czy czujnik jest sprawny czy najade sie na smietknik?
na pewno najszybsza i praktycznie bez kosztowa, najtańszy miernik to ~20zł

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 03:22
autor: oras
jezeli ktos podejrzewa cos innego niz czujnik temp. bedacy odpowiedzialy za taka sytuacje jaka opisałem to prosze pisac!

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 10:40
autor: Gesiu_15
podepnij pod vaga zobacz co pokaże . Ja bym sprawdził jeszcze raz zapłom i rozrząd czy napewno jest dobrze ustawiony . Możliwe też że sonda lambda siadła , samochód weszedł w tryb awaryjny , więcej pali i słabo jedzie :-)

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 12:05
autor: oras
100% rozrzad sie pokrywa idealnie - sprawdzone zaplon rowniez...
z vagiem jest ten problem ze gdy podpinalem sie kilka razy nie pokazal nic

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 12:11
autor: Gesiu_15
mi się wydaje że to sonda lambda .

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 13:04
autor: oras
zastanawiajace jest to dlaczego nawet vag nic nie pokazuje bo w obu przypadkach blad powinien wyskoczyc czy to sonda czy czujnik temp.

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 13:55
autor: rysiektr
oras, niestety nie pokaze chyba ze bedzie przerwa w obwodzie albo skopany na maxa, 2e w dodatku ma okrojona samodiagnoze i vagiem za wiele nie sprawdzisz. Pozostaje Ci miernik i sprawdzanie wszystkiego po kolei.

Problem z wysokim spalaniem

: pt sty 31, 2014 13:59
autor: Gesiu_15
możesz mieć gdzieś kable przeciente , posprawdzaj sobie instalacje , miernik i wszystkie czujniki po kolei sprawdzaj . :-)