Strona 1 z 1

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: ndz gru 22, 2013 23:14
autor: PieCyk19
Witam. Mam problem otóż ślizgało się sprzęgło i postanowiłem wymienić je na używane w lepszym stanie. Odkręcając docisk zauważyłem, że niektóre łopatki słoneczka są "wykrzywione" inaczej niż reszta i pewnie to był tego problem no ale już miałem nowy komplet zakupiony sprzęgło+docisk więc wymieniłem. Po wymianie okazało się, że nie ma sprzęgła tzn. jest bardzo luźne i łapie tylko na końcu i nie da rady wbić biegu i linka też nie jest naciągnięta. Dokręcając docisk zauważyłem, że słoneczko jest strasznie dociśnięte tzn. luka między otworem na wałek, a łopatkami wynosi jakieś 0.6cm. Co jest tego powodem? Dodam, że stare sprzęgło i docisk jest firmy Valeo, a nowe Luka. Golf 3kombi 1.4.

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: ndz gru 22, 2013 23:19
autor: muszkatobiasz
tarcz jest za gruba lub koło zamachowe lub docisk ma inna grubość za dużą

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 10:33
autor: PieCyk19
Jak to możliwe jeżeli kupiłem komplet pasujący do tego modelu. Sprzęgło jest tylko troszkę grubsze od tego starego. Jak dokręcałem docisk to było ciężko ponieważ już od początku łopatki zaczęły się prostować. Może coś w tym jest. Co teraz radzisz?

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 13:35
autor: LittleBug
Nie kupuje się używanych sprzęgieł.
Dostałeś prawdopodobnie komplet od innego modelu.
Do 1.4 są 2 rodzaje sprzęgła. To, że pasuje, to nie znaczy, że jest odpowiednie.
Poza tym, to, czy docisk jest zużyty ciężko stwierdzić wizualnie, dopiero po rozpoczęciu jego pracy wiadomo często, czy jest dobry.
Do tego modelu sprzęgło kosztuje 200 - 300 PLN, więc na pewno zrobiłeś interes życia :bigok:

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 14:17
autor: piotrek.radom
Ja w swoim 1.4 abd też wymieniałem sprzęgło. Po wymianie praktycznie nie było różnicy nowe sprzęgło łapało praktycznie przy samej górze( podobnie jak to zużyte). Problemem okazała się linka sprzęgła. Stara była bez samoregulatora. Dopiero jak wymieniłem na linkę z samoregulatorem koszt ok 130zl to sprzęgło zaczęło pracować prawidłowo i łapać już praktycznie przy podłodze. Więc sprawdziłbym dodatkowo linkę sprzęgła.

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 14:33
autor: PieCyk19
Do mojego silnika docisk i sprzęgło powinno mieć jakieś oznaczenie? Czy to się wizualnie odróżnia do jakiego modelu jest sprzęgło? LittleBug, ja mam do jakiego modelu sprzęgło?

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 14:45
autor: piotrek.radom
Napisz jaki masz kod silnika czy ABD czy AEX

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 14:53
autor: piotrek.radom
Do silnika ABD coś dobrego cały komplet firma Sachs nr 3000 158 001 lub tańszy LUK nr 620 1347 00 . A jeśli masz silnik AEX to Sachs nr 3000 810 001 lub tańszy LUK nr 620 2230 09 . Pozdro

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 17:35
autor: PieCyk19
Silnik jest wymieniony z SEATa Cordoby 1.4 i skrzynia tak samo była wymieniona lecz nie wiem z czego. Więc lipa trochę. Są jakieś oznaczenia na skrzyni jaki to model? I w którym miejscu. A możliwe jest aby silnik Abd pasował do skrzyni z aex i na odwrót? Bo nie wiadomo jak u mnie jest teraz.

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 22:24
autor: PieCyk19
Na tabliczce znamionowej pisze ABE chyba jest to model silnika. Silnik z seata był kupowany taki sam jak z golfa bez pompy wody na rozrządzie czy jakoś tak. Sprzedawca silnika z Cordoby pytał się mnie czy mam tą pompę na rozrządzie właśnie. Ten z Cordoby nie miał tej pompy tak samo jak z golfa. Po tym można poznać model silnika?

Brak sprzęgła golf 3 1.4

: pn gru 23, 2013 22:35
autor: PieCyk19
Stara tarcza ma oznaczenie 030 141 032 F 290394 10 valeo na docisku nie ma oznaczenia i też jest valeo. Nowy docisk 4 118 047 11 tarcza 319 0028 16 oba Luk. Znalazłem taki sam docisk valeo jak miałem z golfa 3 1.4 jednopunktowy. Czy ta tarcza Luka będzie pasowała do tego docisku valeo? Dodam, że próbowałem skręcić mój stary docisk valeo i tą tarcze luka i było niby wszystko w miarę ok. Chociaż nie wiem jak to w jeździe będzie się sprawować skoro tarcza z innego modelu silnika.