Strona 1 z 1

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: sob lis 09, 2013 16:52
autor: paulinakarol
Cześć!

Wbrew tytułowi nie chodzi o to, że ktoś mnie okrada :). Auto ma instalację LPG. Po odpaleniu silnika na benzynie i osiągnięciu 2000 obrotów sterownik STAG2 przełącza się i zaczyna podawać LPG. Z tego co wyczytałem w instrukcji sterownika w tym momencie otwierany jest elektrozawór LPG a zamykany elektrozawór benzyny.

Jak do tej pory było tak, że zasięg mojej golfiny na pełnym baku LPG wynosił ~250km na trasie, tak teraz 250km robię po mieście, a w trasie ~340km. Czary? :bigok: Raczej nie, bo jeżdżąc na LPG ubywa mi paliwa w baku (jakieś 8l/miesiąc). Rownież po przejechaniu owych 340km w trasie zauważam opad wskazówki poziomu paliwa. Zanim odkryłem zwiększony zasięg myślałem, że to jakaś nieszczelność między pompą paliwa a silnikiem, ale zweryfikowałem to przy okazji wymiany oleju i filtra. Układ był szczelny.

Pytanie jest następujące: Co jest, lub może być, tego przyczyną?

EDIT:

Zapomniałem dodać, że wymieniłem sterownik STAG2 na nowy bo myślałem, że to on świruje i przełącza się LPG/Benzyna jak mu się podoba. Bez zmian.

Re: 92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: sob lis 09, 2013 23:54
autor: XV2
paulinakarol pisze: w tym momencie otwierany jest elektrozawór LPG a zamykany elektrozawór benzyny
Prawda a w praktyce oba są otwarte i pali jedno i drugie.

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: ndz lis 10, 2013 11:27
autor: jeryk10
Załóż przekaźnik rozłączający pompę paliwa w trakcie jak chodzi na gazie i problem będzie z głowy .

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: czw lis 14, 2013 19:28
autor: rysiektr
jeryk10 pisze:Załóż przekaźnik rozłączający pompę paliwa w trakcie jak chodzi na gazie i problem będzie z głowy .
tylko jeśli będzie chciał zapalić z benzyny to będzie musiał trochę pokręcić zanim pompa mu "nabije" ciśnienie, a przy przełączaniu w trakcie jazdy z gazu na benzynę będzie solidne szarpnięcie :D
paulinakarol, Ja bym proponował sprawdzić, czy przekaźnik który ma za zadanie odcinać napięcie do wtrysku na pewno je odcina, bo może montażysta gdzieś się je%^ą i stąd takie zachowanie, albo po prostu padł przekaźnik w sensie styki cały czas iskrzą / ewentualne słaba masa przekaźnika

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: pt lis 15, 2013 17:59
autor: Paweł Marek
Odcięcie wtryskiwacza raczej działa bo auto nie szłoby na pełnej dawce obu paliw na raz, mieszanka byłaby za bogata. Szukaj dziury w membranie regulatora ciśnienia paliwa, nie pamiętam czy jest to część wymienna w monowtrysku, chyba tak, albo lejącego wryskiwacza, wówczas niedrogo kupujesz cały sprawny używany zepsół wtryskowy.
Albo jeśli nie zależy ci na idealnej sprawnosci wtrysku bo i tak jeździsz głównie na LPG, to zakładaj odcięcie pompy

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: pn lis 18, 2013 21:44
autor: jeryk10
rysiektr, W moim mk2 RP jest to prawie nie odczuwalne ,a co do odpalania na benzynie to niby czemu miałby długo kręcić . Jak zawsze startujesz na benzynie , a w trakcie przełączenia na gaz rozłącza pompę paliwa .

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: wt lis 19, 2013 10:05
autor: rysiektr
jeryk10 pisze:a co do odpalania na benzynie to niby czemu miałby długo kręcić
Jeśli wyłączysz pompę paliwa i paliwo "cofnie się" do zbiornika pozostawiając puste przewody paliwowe to zanim pompa znowu je "napełni" trzeba troszkę pokręcić. Przynajmniej w tych rozwiązaniach, które widziałem zawsze tak było. I pierwsze odpalenie rano to było kilka sekund kręcenia zanim zapali. Być może zaworek jednostronny na przewodzie paliwowym rozwiązałby problem, albo pompa była już leciwa - samochody nie były nowe.

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: wt lis 19, 2013 12:55
autor: Paweł Marek
rysiektr, praktycznie to taki problem nie występuje, bo pompa nabija ciśnienie w ułamku sekundy, trochę dłużej jeśli przewody paliwowe są puste , ale żeby były całkiem psute musiałby być jeszcze zepsuty zaworek zwrotny przy pompie, takie pechy tylko w Erze. Czyli zaworek zwrotny się przyda jeśli ten w pompie jest zepusty.
Sam miałem to rozwiązanie w dwóch autach i żadnego problemu z zapalaniem. Zrezygnowałem z tego z innego powodu, mianowicie takiego że wierzę w samooczyszczanie końcówek wtryskiwaczy następujące dzięki minimalnym nieszczelnościom wtrysków, a likwidacja ciśnienia paliwa to samooczyszczanie likwiduje.
W zdrowym silniku to bez znaczenia, w już zużytym trochę plującym w dolot olejem i spalinami owszem, skończyło mi się nawet na zmianie listwy wtryskowej.

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

: wt lis 19, 2013 17:04
autor: rysiektr
Paweł Marek pisze:ale żeby były całkiem psute musiałby być jeszcze zepsuty zaworek zwrotny przy pompie, takie pechy tylko w Erze. Czyli zaworek zwrotny się przyda jeśli ten w pompie jest zepusty.
Paweł Marek, nie chce się spierać o to kto ma rację a kto nie - być może akurat tak trafiłem, że zaworki były popsute, ale ostatnie auto w którym widziałem odcięcie pompy to samochód siostry Opel Corsa B 1.4, gdzie żeby rano go zapalić po zgaszeniu wieczorem na LPG trzeba było z 5s kręcić aby zapalił. Natomiast przy gaszeniu na PB wystarczyły dosłownie 3 obroty wałem i już. Być może coś innego jeszcze było skopane, nie wnikałem samochód już dawno się sprzedał.
Paweł Marek pisze:mianowicie takiego że wierzę w samooczyszczanie końcówek wtryskiwaczy następujące dzięki minimalnym nieszczelnościom wtrysków, a likwidacja ciśnienia paliwa to samooczyszczanie likwiduje.
też w to wierzę, dlatego min. z tego powodu nie mam odcięcia pompy paliwa po przełączeniu na lpg