Strona 1 z 1

Falujące obroty + uszczelka pod głowicą

: wt lip 30, 2013 22:11
autor: matti-93
Witam,

Ostatnio mam same problemy z moim golfem.

W kwietniu poszła mi uszczelka pod głowicą, więc ją wymieniłem, głowice oddałem do gościa, wyszlifował sprawdził na szczelność itp.

Wszystko było ok. aż do dzisiaj gdy chciałem dolać płynu do chłodnicy i zobaczyłem tłuste plamy niby płyn zielony ale jednak jakieś śladowe ilości oleju było widać, w dodatku ubyło mi oleju.
Uszczelka była firmy elring więc chyba nie jakiś bubel. Myślicie, że znowu do wymiany? Dodam, że od razu wymieniłem śruby i dokręcałem je kluczem z dynamometrem.

Drugi problem jest taki, że falują mi obroty i na gazie i na benz. Jest to minimalne falowanie jednak zwiększa się ono gdy:
-kręcę kierownicą
- włączy się wentylator (wtedy to musze dodawać gazu bo te wibracje doprowadzaja mnie do grobu)

Zauważyłem również, że gdy np. zasuwam szyby (elek) to światła delikatnie przygaszają.

Silnik 1.6 ABU

Pozdrawiam

Falujące obroty + uszczelka pod głowicą

: śr lip 31, 2013 15:14
autor: rysiektr
Spadki napięcia przy włączeniu wentylatora czy w skrajnych położeniach szyb są normalne i wówczas światła będą minimalnie przygasały. Dla pewności możesz sprawdzić miernikiem regulator napięcia i przeczyścić masy i plusy na rozruszniku.
A po wymianie uszczelki płukałeś układ chłodzenia ? Bo może w momencie uszkodzenia olej dostał się do układu chłodzenia i stąd plamy.
Oleju zaczęło ubywać po wymianie uszczelki ? Czy wcześniej też ubywało ? Dymi na niebiesko ?
Falowały obroty przed wymianą uszczelki ?

Falujące obroty + uszczelka pod głowicą

: śr lip 31, 2013 16:05
autor: Developers
Można stwierdzić uszkodzoną uszczelkę pod głowicą np rozegrać silnik do tęp 40-50 stopni i odkręcić korek zbiorniczka płynu chłodniczego. Uważaj abyś się nie poparzył... Jak strzeli i płyn wyskoczy masz uszczelkę dmuchniętą.... Oleju ile ci bierze ? Katujesz go ?? Być może, za gotowałeś go parę razy i pierścionki poszły w sino dal.... Plamy oleju mogą być też spowodowane wcześniejszym dmuchnięciem uszczelki i nie wypłukaniu dobrze układu przed zalaniem nowego płynu. Albo po prostu gość Cb oszukał z tym, że była planowana i sprawdzona na szczelności... Ja np jak wymieniałem uszczelki pod głowicą w Benz i Dieslach to zawsze kupowałem uszczelkę, planowanie, sprawdzenie szczelności no i oczywiście nowe śrubki i dokręcenie kluczem demo metrycznym... I mam pewność, że nic mi nie dmuchnie i nie poleje chyba, że głowica pęknięta lub pierścionki poszły....

A co do falujących obrotów być może masz silniczek krokowy za bity lub uszkodzony.. Co do przygasania świateł itp.. Zobacz czy masz pasek na ciągnięty na alternatorze, ale to jest standard w każdym aucie chyba, że akumulator dasz z kombajna to nic ci nie przygaśnie...

Falujące obroty + uszczelka pod głowicą

: śr lip 31, 2013 18:19
autor: matti-93
Jak by mi ktoś podał jakie wartości ma wskazywać regulator napięcia byłbym wdzięczny.

Gość od głowicy zaufany, coś tam oleju brał wcześniej.Tak tamtym razem jak poszła uszczelka to oleju było tyle ze ho ho w płynie. Układ wypłukałem z 3 razy wodą z ludwikiem, jutro kupie płyn do czyszczenia i zobacze.

Ale jeśli chodzi o falowanie obrotów tj. tak, że jeśli wentylator chodzi 3 min to przez te 3 min obroty .
Oleju było ok. na pół przy bagnecie a ostatnio było już minimum. Tyle uciekło od kwietnia.

Pies z tym przygaszaniem świateł. Najbardziej denerwuje mnie to falowanie obrotów.

Falujące obroty + uszczelka pod głowicą

: śr lip 31, 2013 20:57
autor: rysiektr
matti-93 pisze:Jak by mi ktoś podał jakie wartości ma wskazywać regulator napięcia byłbym wdzięczny.
ok 13 - 14V nie mniej nie więcej na odpalonym silniku na wolnych obr. i przy dodawaniu gazu powinno mieścić się w tych granicach