1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » sob maja 25, 2013 01:06

Cześć, jestem nowy, przejrzałem chyba wszystkie tematy dotyczące mojego silnika i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi więc postanowiłem założyć konto oraz założyć kolejny i podobny do innych temat, może mnie za to nie skarcicie.

Mam kilka problemów z moim golfem:
1. dzisiaj dotarł do mnie kabel więc uruchomiłem VAGA i wyskoczył mi taki błąd: "00282 - throttle position actuator (v60) 27-00- Implausible signal", czyli coś z pozycją przepustnicy. W niektórych tematach pisali żeby robić adaptację w innych że w tych silnikach się robi więc nic nie robiłem. Dodam że przepustnica jakieś pół roku temu była czyszczona.

2. auto po odpaleniu na jałowym biegu pracuje w miarę równo, zaczyna od około 870 obrotów i podczas nagrzewania obroty rosną do około 1050 i tak trzyma oraz zaczyna delikatnie falować. Podejrzewam że to może mieć związek z pierwszym problemem.

3. Przy okazji że miałem już lapka w aucie sprawdziłem też temperaturę, wykazało że auto nagrzewa się do 100 stopni po czym włącza się wentylator i schładza go do 90 podczas gdy na wskaźniku 80 max co się równa 100 stopniom na VAGU. Podczas jazdy wskazówka waha się między 70 a 80.

Proszę o pomoc i z góry dzięki.



Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » ndz maja 26, 2013 11:21

nikt nie pomoże ?



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: kamikadzol15 » ndz maja 26, 2013 12:09

1. W abd przepustnica adaptuje się sama ale błąd 282 dotyczy raczej silnika krokowego, albo stycznik biegu jałowego nie styka albo krokowiec nie daje oznak życia.
2. Dokładnie tak jak napisałeś, problem związany z problemem nr.1
3. Podmień czujnik temperatury.


ObrazekObrazek

Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » ndz maja 26, 2013 18:02

a w którym miejscu jest ten stycznik ? też gdzieś w okolicach przepustnicy i krokowca ?



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: kamikadzol15 » ndz maja 26, 2013 20:59

Stycznik masz w krokowcu, w momencie kiedy przepustnica jest zamknięta stycznik powinien być zwarty, kiedy przepustnica lekko się otworzy powinien się rozwierać. Dwa górne piny we wtyczce są od zasilenia silniczka (po przyłożeniu do nich napięcia silniczek powinien się wysunąć lub schować, w zależności od polaryzacji) natomiast dwa dolne piny są właśnie od wspomnianego stycznika. Wszystko da się sprawdzić miernikiem lub ohmomierzem.
Gdybyś zdecydował się na podmiankę krokowca to podpowiem Ci że identyczny jest w np. w fiacie uno :)


ObrazekObrazek

Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » ndz maja 26, 2013 21:51

Dzięki wielkie :) Chętnie bym wymienił tego krokowca ale boje się że później okaże się że to jednak nie to, a nie chciałbym na darmo wydawać pieniędzy. Gdybym tylko potrafił go sprawdzić...



kamikadzol15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: ndz sty 01, 2012 23:26
Lokalizacja: Kutno / Łódź

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: kamikadzol15 » pn maja 27, 2013 10:55

Silnik zgaszony, zapłon wyłączony i odłączasz wtyczkę od krokowca. Po odłączeniu wtyczki do 2 pierwszych pinów przykładasz napięcie (sterownik podaje 5V ale gdybyś nie miał takiego źródła zasilania to na krótką chwilę może być 12V z akumulatora). Jeśli wszystko z napędem silniczka jest ok to element popychający przepustnicę powinien się wysunąć lub schować, jeśli tak się nie zadziało a jesteś pewien że wszystko podłączyłeś dobrze to krokowiec do wymiany
Teraz czas na sprawdzenie stycznika biegu jałowego. Do 2 dolnych pinów podłączasz miernik cyfrowy/omomierz i sprawdzasz opór między tymi pinami kiedy przepustnica jest zamknięta i kiedy otwarta, przy zamkniętej opór powinien być bliski 0 ohm a przy otwartej nieskończenie wielki. Oczywiście do sprawdzenia stycznika napięcie na dwóch pierwszych pinach NIE MUSI być podłączone.
Niżej masz obrazek jak to powinno być podłączonew czasie testów.
Obrazek

CO do kosztów wymiany to nie dalej jak 3 tygodnie temu kupowałem taki silniczek krokowy w stacji demontażu pojazdów, cena 30 zł :)


ObrazekObrazek

Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » pn maja 27, 2013 11:07

Jesteś wielki :-) niebawem postaram się tym pobawić i napiszę co i jak. Jeszcze raz dzięki !



Lecho23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 25, 2013 00:08

1.4 abd błąd282, falowanie, wskaźnik temp

Post autor: Lecho23 » śr cze 19, 2013 22:32

mam chyba nowy problem, otóż auto czasami samo kręci się do około 6 tys obrotów i tak się zawiesza, szarpie podczas delikatnego dodawania gazu, w czasie jazdy zaczyna sam przyspieszać. czy to też ma związek z silnikiem krokowym ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości