Strona 1 z 2
Abf osłabł z dnia na dzień
: ndz maja 12, 2013 16:06
autor: killah
Siema
Abfik chodził jak zły do czasu jak w bardzo deszczową pogodę wypadł a w zasadzie wysunął się dolot z puszki filtra i przez co łapał sobie lewe powietrze. Raczej nie łapał piachu bo było za wilgotno ale wilgoci mógł się nawdychać.
Generalnie dopiero rano to zauważyłem. Jak odpaliłem auto to trzymał 1200 obrotów a potem przez pewien okres czasu czułem jakby wypadały mi zapłony. Teraz już te objawy ustąpiły ale nadal mam odczucie że strasznie opadł z sił. Niby te 200 pójdzie ale już nie czuć tego rwania od 60 km/h na 4tym biegu.
Na zdrowy rozum trzeba by szukać przyczyny na linii dolot - silnik chociaż mam podejrzenie że komp przestawił sobie zapłon albo coś. Tak czy siak golf stoi odłączony od aku żeby się ecu zresetował.
Macie jakieś pomysły?
Kiedyś miałem z 2.0 agg przypadek że golf stał u lakiernika a po odbiorze stracił moc i okazało się że przepływka brudna. 2 fakty które nie da się logicznie połączyć a jednak więc mam cichą nadzieję że padła po prostu jakaś elektronika. Tylko jaka ?
Abf osłabł z dnia na dzień
: ndz maja 12, 2013 20:28
autor: rysiektr
TPS ? MAP ? Trzeba posprawdzać wszystko.
Re: Abf osłabł z dnia na dzień
: ndz maja 12, 2013 21:14
autor: killah
rysiektr pisze:TPS ? MAP ? Trzeba posprawdzać wszystko.
no dobra ale jak?
Z tymi 1200 obrotów to nie ma się co sugerować bo dzisiaj doszedłem do wniosku że pada mi krokowiec. Jak odpiąłem to super schodzi z obrotów. Gdyby tylko na odpiętym dało się ruszać bez wciskania gazu
Mam jeszcze pęknięty ten czujnik. Nie wiem do czego służy ale może to ważne:
Abf osłabł z dnia na dzień
: ndz maja 12, 2013 22:08
autor: rysiektr
killah pisze:Mam jeszcze pęknięty ten czujnik. Nie wiem do czego służy ale może to ważne:
2 też pęknięty ?? Z tym wieszaniem obrotów to zobacz czy Ci się nie popsuł stycznik na przepustnicy
Re: Abf osłabł z dnia na dzień
: ndz maja 12, 2013 22:49
autor: killah
rysiektr pisze:killah pisze:Mam jeszcze pęknięty ten czujnik. Nie wiem do czego służy ale może to ważne:
2 też pęknięty ?? Z tym wieszaniem obrotów to zobacz czy Ci się nie popsuł stycznik na przepustnicy
2gi jest ok na oko. Tylko ten ma widoczne pęknięcia.
Tak jak już pisałem nie wiesza się po odpięciu krokowca. Będę musiał go rozebrać na czynniki pierwsze bo płukanie nic nie dało. Jakoś działa jeszcze bo po podpięciu na włączonym silniku zabuczał.
Co z tym sprawdzaniem TPS ? Dałbyś radę mnie trochę nakierować?
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 16:03
autor: rysiektr
TPS ma 3 piny. Na pin 3 przychodzi masa z instalacji, na pin 3, 5V cz ECU. Pin 2 to wyście TPS.
Jeśli zmierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 i 3 przy włączonym zapłonie powinno wynosić około 0,6V przy zamkniętej przepustnicy a ok. 4,1V przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Oczywiście powoli otwierając lub zamykając przepustnicę napięcie pomiędzy pinami 2 i 3 powinno się płynnie zmieniać od wartości ok. 0,4V do około 4,1V.
Pomierz sobie jeszcze czujnik temp dający info do kompa.
Re: Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 16:18
autor: killah
rysiektr pisze:
Pomierz sobie jeszcze czujnik temp dający info do kompa.
TPS postaram się dziś sprawdzić.
Co do czujnika temp cieczy do kompa -
Chodzi o nr 3?
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 17:13
autor: killah
TPS sprawdziłem.
Wyniki
Zamknięty 0,44 V
Full otwarcie 4,06 V
Płynnie przeskakuje podczas powolnego otwierania przepustnicy.
Czujnik temp cieczy - muszę jakieś odniesienie złapać. Chyba rozgrzeję silnik do temp roboczej i wtedy sprawdzę. Nie wiem dokładnie ile powinno być ale teraz na zimnym jest 3,6 k ohma
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 17:55
autor: rysiektr
killah, masz VAGa ?? NA VAGu najlepiej widać co pokazuje czujnik temp.
o ile pamiętam to chyba nr.3 idzie do kompa
http://img213.imageshack.us/img213/5169 ... ratqe0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz w tabelce, co prawda dla 4 pinowego ale one mają tę samą charakterystykę i wartości
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 18:02
autor: Andrzej32
Czujnik na 1 foto to stukowy propouję vag podpiąć
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 18:22
autor: killah
vag nic nie pokazuje błędów bo sobie podpinam co jakiś czas. Tzn raz czy dwa wywaliło brak sygnału sondy ale zmieniłem inną sondę i jest to samo jeśli chodzi o przyspieszenie. Mam 2 sondy bo układ wydechowy z AGG jeszcze więc tylko przepinam sobie wtyczki..
sprawdzę co i jak i dam znać. Nie będzie mnie teraz tydzień ale jak wrócę to zaczniemy dalej działać
Sprawdzę jeszcze 1 myk odnośnie czujnika temp zewn i egr. Może być tak że wtyczki są zamienione w nich.
Andrzej32 pisze:Czujnik na 1 foto to stukowy propouję vag podpiąć
A to że jak widać jest pęknięty może mieć jakieś znaczenie? Zmieniać go? 2gi stukowy mam dobry
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 18:50
autor: Andrzej32
Jeżeli Vag nie pokazuje jego błędu to musi być ok. Sprawdzałeś cisnienie paliwa? Może pompa niedomaga
Re: Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 19:08
autor: killah
Andrzej32 pisze:Jeżeli Vag nie pokazuje jego błędu to musi być ok. Sprawdzałeś cisnienie paliwa? Może pompa niedomaga
Po powrocie sprawdzę sprężanie oraz ciśnienie paliwa.
Generalnie właśnie się bujnąłem przy słonecznej pogodzie i jakby lepiej szedł. Albo to moje subiektywne odczucia albo nie wiem. Coś może jakiś czujnik wariuje.
Abf osłabł z dnia na dzień
: pn maja 13, 2013 21:39
autor: rysiektr
killah pisze:temp zewn i egr.
a to ABF ma EGR ??? Zawór do oparów ze zbiornika do filtra węglowego EVAP to tak ale to nie jest EGR.
A ten czujnik w dolocie to nie jest czujnik temp. zewnętrznej tylko powietrza zasysanego, min. na podstawie jego wskazań komp oblicza wartość wtryskiwanej dawki paliwa. Możesz go sprawdzić miernikiem, ma taką samą charakterystykę jak czujnik temp, cieczy.
Jak sobie podłączysz VAGa to w blokach pomiarowych widzisz temp silnika, powietrza, wskazania sondy, TPSu, możesz test zaworu EVAP, czy stukowce działają itd.
Co do czujnika spalania stukowego, jeśli jest pęknięty a działa poprawnie to zostaw go.