sonda lambda
: wt mar 26, 2013 19:00
Witam !!!
Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem, który objawia się falowaniem obrotów kiedy auto sie rozgrzewa. Ustaje jak sie rozgrzeje, a na zimnym pracuje wpożo. Na dodatek problem występuje sporadycznie.
Na vag'u wyskakuje mi caly czas taki błąd:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to Low (czasem z dopiskiem SPORADYCZNIE)
raz kiedy jezdziłem z laptopem, kiedy auto mi zaczeło falować wyskoczył:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to High
A ostatnio wyskakuje:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Short to B+ (czasem też SPORADYCZNIE)
i teraz tego ostatniego błędu nie za bardzo rozumiem. Czy to oznacza spiecie do plusa? (nie wiem jak to rozumieć).
I teraz mam jeszcze pare pytań:
1). czy ja mam tylko jedną sonde lambda (z tyłu silnika na rurze spalinowej w komoże silnika przed katalizatorem). Czy jest jeszcze jakaś druga, jak tak to gdzie jej szukać ???
2). Jak sprawdzić miernikiem cyfrowym sonde lambda (znalazlem sporo filmików na you tube) ale zaden film nie opisuje do jakich przewodów mam się wpiąc miernikiem ???
U mnie z kostki inst. auta są 4 przewody, ponumerowane tak:
1 - biało-czerwony, 2 - brąz, 3 - biały, 4 - zółty.
Az kostki sondy lambda wygląda to tak:
1- biały, 2 - biały, 3- szary, 4- czarny.
3). Czy to co opisałem świadczy z dużą pewnością na sonde (zastanawia mnie błąd Short to B+) czy np. może ćoś siedzieć na instalacji albo na kompie auta(gdzie ten komputer/sterownik szukać w aucie?)
Dodam że mam nowe kable WN, świece, kopółkę i palec
A golfik to MkIII 1.6 AEE z grudnia 95r.
Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem, który objawia się falowaniem obrotów kiedy auto sie rozgrzewa. Ustaje jak sie rozgrzeje, a na zimnym pracuje wpożo. Na dodatek problem występuje sporadycznie.
Na vag'u wyskakuje mi caly czas taki błąd:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to Low (czasem z dopiskiem SPORADYCZNIE)
raz kiedy jezdziłem z laptopem, kiedy auto mi zaczeło falować wyskoczył:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to High
A ostatnio wyskakuje:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Short to B+ (czasem też SPORADYCZNIE)
i teraz tego ostatniego błędu nie za bardzo rozumiem. Czy to oznacza spiecie do plusa? (nie wiem jak to rozumieć).
I teraz mam jeszcze pare pytań:
1). czy ja mam tylko jedną sonde lambda (z tyłu silnika na rurze spalinowej w komoże silnika przed katalizatorem). Czy jest jeszcze jakaś druga, jak tak to gdzie jej szukać ???
2). Jak sprawdzić miernikiem cyfrowym sonde lambda (znalazlem sporo filmików na you tube) ale zaden film nie opisuje do jakich przewodów mam się wpiąc miernikiem ???
U mnie z kostki inst. auta są 4 przewody, ponumerowane tak:
1 - biało-czerwony, 2 - brąz, 3 - biały, 4 - zółty.
Az kostki sondy lambda wygląda to tak:
1- biały, 2 - biały, 3- szary, 4- czarny.
3). Czy to co opisałem świadczy z dużą pewnością na sonde (zastanawia mnie błąd Short to B+) czy np. może ćoś siedzieć na instalacji albo na kompie auta(gdzie ten komputer/sterownik szukać w aucie?)
Dodam że mam nowe kable WN, świece, kopółkę i palec
A golfik to MkIII 1.6 AEE z grudnia 95r.