Strona 1 z 1

sonda lambda

: wt mar 26, 2013 19:00
autor: Canadian
Witam !!!

Od jakiegoś czasu borykam sie z problemem, który objawia się falowaniem obrotów kiedy auto sie rozgrzewa. Ustaje jak sie rozgrzeje, a na zimnym pracuje wpożo. Na dodatek problem występuje sporadycznie.

Na vag'u wyskakuje mi caly czas taki błąd:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to Low (czasem z dopiskiem SPORADYCZNIE)
raz kiedy jezdziłem z laptopem, kiedy auto mi zaczeło falować wyskoczył:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Signal to High
A ostatnio wyskakuje:
525 ---- Oxygen sensor (G39) - Short to B+ (czasem też SPORADYCZNIE)
i teraz tego ostatniego błędu nie za bardzo rozumiem. Czy to oznacza spiecie do plusa? (nie wiem jak to rozumieć).

I teraz mam jeszcze pare pytań:
1). czy ja mam tylko jedną sonde lambda (z tyłu silnika na rurze spalinowej w komoże silnika przed katalizatorem). Czy jest jeszcze jakaś druga, jak tak to gdzie jej szukać ???
2). Jak sprawdzić miernikiem cyfrowym sonde lambda (znalazlem sporo filmików na you tube) ale zaden film nie opisuje do jakich przewodów mam się wpiąc miernikiem ???

U mnie z kostki inst. auta są 4 przewody, ponumerowane tak:
1 - biało-czerwony, 2 - brąz, 3 - biały, 4 - zółty.

Az kostki sondy lambda wygląda to tak:
1- biały, 2 - biały, 3- szary, 4- czarny.

3). Czy to co opisałem świadczy z dużą pewnością na sonde (zastanawia mnie błąd Short to B+) czy np. może ćoś siedzieć na instalacji albo na kompie auta(gdzie ten komputer/sterownik szukać w aucie?)

Dodam że mam nowe kable WN, świece, kopółkę i palec

A golfik to MkIII 1.6 AEE z grudnia 95r.

sonda lambda

: śr mar 27, 2013 11:25
autor: karol83
Czujnik tlenu wystawiony jest na działanie przepływu gazów spalinowych i zwraca on sygnał wyjściowy proporcjonalny do zawartości tlenu w gazach spalinowych. Element grzewczy utrzymuje czujnik w stałej temperaturze roboczej

napięcie zasilania: 12V
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika

sonda lambda

: śr mar 27, 2013 13:37
autor: rysiektr
Canadian pisze:Az kostki sondy lambda wygląda to tak:
1- biały, 2 - biały, 3- szary, 4- czarny.
2x biały to grzałka sondy
szary ekran (masa)
czarny to sygnał

Miernikiem będzie ciężko sprawdzić chyba że analogowym, cyfrowe mają uśrednianie i głupieją, lepiej oscyloskopem się wpiąć, generalnie na VAGu powinna oscylować w zakresie od 0,1 do 1.1, 1.2 V na wolnych obr na ciepłym silniku, coś na wzór sinusoidy tylko takiej poszarpanej. Jak dodajesz gazu powinno być widać że napięcie na sondzie spada bo jest bogata mieszanka jak puszczasz powinno wzrosnąć.
Co ważne komp nie bierze pod uwagę sygnału z sondy jak silnik pracuje na ssaniu, więc sprawdzaj na nagrzanym silniku.
Coś Ci się jeszcze dzieje oprócz błędów sondy ? Bo jak będzie zły skład mieszanki spowodowany uszkodzeniem czegoś w układzie wtryskowym to może wywalać błąd sondy.
Masz LPG ?

sonda lambda

: śr kwie 10, 2013 16:39
autor: Canadian
rysiektr pisze:Coś Ci się jeszcze dzieje oprócz błędów sondy ?
hm... jak auto dlugo postoi nie ruszane, np. z tydzien to czasem jest tak ze dlugo 3eba krecic rozrusznikiem i tak za 3 razem odpala.
A jak stoi np. 1-2 dni to odpala od szczalu.
rysiektr pisze:Masz LPG ?
nie nie mam lpg.

Ostatni nie mialem czasu sie tym zajac ale w tym tygodniu znowu zaczynam. Obstawiam sonde bo jak auto jest na ssaniu to jest ok! a jak schodzi z ssania to sie zaczyna (a komp bierze sygnal z sondy jak auto zejdzie z ssania-tak napisaleś). Ale wlasnie mam obawy ze to moze byc cos na ukladie paliwowym/wtryskowym. tylko nie wiem co posprawdzac?