1.6 AEE, przerywa i gaśnie;/
: ndz mar 03, 2013 14:53
Witam !!!
Przez jakis czas borykam się z takim problemem, odpalam auto bez problemu, póki silnik zimny wszystko normalnie chodzi, a gdy temperatura na liczniku wskazuje ok. 70 stopni C to zaczyna się "zabawa". Silnik zaczyna przerwyać tak jakby zapłon wypadał, szarpie i bardzo ciężko wchodzi na obroty, i gaśnie. Zeby nie gasnoł na biegu jalowym to musze noge 3ymać na gazie a efekt jest taki że obroty falują(brak rownej pracy, brak mocy). To trwa przez ok. kilka minut aż silnik dojdzie do normalnej temperatury(wskazowka na 90 stopni C) i wszystko wraca do normy i jest ok !
Czasem jest tak że autko jak stoi kilka dni czy tam weekend to nie odpala za pierwszym razem i musze troche pokręcić i za drugim razem łapie ale to sie zdarza sporadycznie zazwyczaj lapie od pierwszego razu(nawet jak stoi pare dni). Dodam że ta sytuacja trwa od tego tygodnia a tydzień wcześniej bylo ok, a 2 tygodnie temu to te objawy występowały kiedy autem jezdzilem dlugi czas(dobrze zagrzany silnik itp.)
Co zrobiłem w moim golfie: nowe kable WN, nowe świece, kopołka i palec. Wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem miernikiem czy jest przejście na pinach 1 i 2(piny od sterownika) od nastawnika przepustnicy(co po niektorzy piszą ze to silnik krokowy) - bo gdzieś wyczytałem ze jak nie ma to nastawnik walnięty, a u mnie jest 5,3 oma.
Czytałem że czesto oprócz przepustnicy w tych silnikach pada zaworek ktory idzie od filtra węglowego i można też zwrocic uwagę na czujnik halla...
Ale moje pytanie, jak sprawdzić przepustnice, zaworek i ten czujnik halla aby wszystkiego nie wymieniac bo jakby nie bylo to koszta ktore pozniej moga sie okazac niepotrzebne... i czy na coś jeszcze zwrocic uwagę ? układ paliwowy ?
W tygodniu chce podlaczyc golfa pod VAGa, moze cos wyskoczy...
Golf MkIII 1.6 AEE (bez gazu) 95 r.
proszę o pomoc !;D
Przez jakis czas borykam się z takim problemem, odpalam auto bez problemu, póki silnik zimny wszystko normalnie chodzi, a gdy temperatura na liczniku wskazuje ok. 70 stopni C to zaczyna się "zabawa". Silnik zaczyna przerwyać tak jakby zapłon wypadał, szarpie i bardzo ciężko wchodzi na obroty, i gaśnie. Zeby nie gasnoł na biegu jalowym to musze noge 3ymać na gazie a efekt jest taki że obroty falują(brak rownej pracy, brak mocy). To trwa przez ok. kilka minut aż silnik dojdzie do normalnej temperatury(wskazowka na 90 stopni C) i wszystko wraca do normy i jest ok !
Czasem jest tak że autko jak stoi kilka dni czy tam weekend to nie odpala za pierwszym razem i musze troche pokręcić i za drugim razem łapie ale to sie zdarza sporadycznie zazwyczaj lapie od pierwszego razu(nawet jak stoi pare dni). Dodam że ta sytuacja trwa od tego tygodnia a tydzień wcześniej bylo ok, a 2 tygodnie temu to te objawy występowały kiedy autem jezdzilem dlugi czas(dobrze zagrzany silnik itp.)
Co zrobiłem w moim golfie: nowe kable WN, nowe świece, kopołka i palec. Wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem miernikiem czy jest przejście na pinach 1 i 2(piny od sterownika) od nastawnika przepustnicy(co po niektorzy piszą ze to silnik krokowy) - bo gdzieś wyczytałem ze jak nie ma to nastawnik walnięty, a u mnie jest 5,3 oma.
Czytałem że czesto oprócz przepustnicy w tych silnikach pada zaworek ktory idzie od filtra węglowego i można też zwrocic uwagę na czujnik halla...
Ale moje pytanie, jak sprawdzić przepustnice, zaworek i ten czujnik halla aby wszystkiego nie wymieniac bo jakby nie bylo to koszta ktore pozniej moga sie okazac niepotrzebne... i czy na coś jeszcze zwrocic uwagę ? układ paliwowy ?
W tygodniu chce podlaczyc golfa pod VAGa, moze cos wyskoczy...
Golf MkIII 1.6 AEE (bez gazu) 95 r.
proszę o pomoc !;D