Silnik - jak sprawdzić ?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » wt lut 05, 2013 17:29

Witam kolegów:)

Mam taki problem, mianowicie nie wiem jaki mam dokładnie silnik. MK3 94r.
Wedlu plakietki znamionowej powinien być 1,6 ABU, ale gdy natknąłem się na oznaczenie silnika to widnieje tam oznaczenie ABD który by pasował pod 1,4, zaś patrząc jeszcze z innej strony komputerowej bo podpiąłem się pod VAG to wykazuje ze mam kompa z 1,6 wiec jak można byłoby dojść inaczej jeszcze aby mieć pewność co to wkońcu tam jest ??
Dodam jeszcze ze jak chciałem wymienić rozrząd to pasek z 1,6 miał więcej zębów niż ten który tam siedzi póki co, który liczbą zębów pasował od 1,4.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182296" onclick="window.open(this.href);return false; Według tego to mój silnik wygląda jak zdjęcia nr. 1 i 4.


Jeden mechanik mi mówił żeby tym się nie martwic bo ponoć robili takie coś ze blok dawali z 1,4 a środek z 1,6 ale czy w to wierzyć to nie wiem.

Ogólnie nie wiem co z tym fantem robić bo rodzi to problem przy kupnie części do silnika. :grrr: :rozpacz:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: marcin7x5 » śr lut 06, 2013 10:58

Podaj chłopakom vin w odpowiednim dziale to ci rozkoduja i powiedzą co masz. Ew podjedź do salonu i poproś o to samo.



staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » śr lut 06, 2013 21:17

marcin7x5, tak tylko wiesz oryginalnie powinienem miec ten 1,6 tylko mam taki problem jak pisalem. Nie wiem czy ktos nie zrobil podmianki na ten 1.4 a po vinie to i tak mi wyjdzie ten 1,6 oryginalny.



staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » śr lut 06, 2013 22:52

Tak wyglada moj silnik.....

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: marcin7x5 » czw lut 07, 2013 12:14

Te silniki to chyba sie różnią tylko inną długością skoku tłoka w cylindrze. Byc może ktoś wczesniej zrobił taki przeszczep tzw po kosztach. Musiałbys podjechać gdzieś na hamownię i sprawdzić co faktycznie masz pod maską.



staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » czw lut 07, 2013 18:11

no chyba to jedyna opcja jak widze ... choc po rozrzadzie idzie sie domyslac ze jednak byl zmieniony :banghead:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: Paweł Marek » czw lut 07, 2013 23:35

staniol88, niema potrzeby. ABD i ABU mają różne średnice cylindrów oraz skok. Jeśli więc na początku numeru wybitego na bloku masz ABD to jest to ABD i brak innej możliwości. Czyli nie da się włożyć tłoków od 1.6 do 1.4 i kto my się w takie rzeczy bawił - mało prawdopodobne, jeśli już to kombinacje szłyby w druga stronę dla zwiększenia mocy
Ja bym się skupił na tym czy sterownik od 1.6 właściwie dawkuje paliwo w ABD 1.4, nie wiem tego ale sterowniki w używkach są tak tanie że zmieniłbym na twoim miejscu na właściwy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » pt lut 08, 2013 18:24

Paweł Marek, no tez mi sie wydaje ze jak ktos robi swap to raczej na wiekszy silnik, to jest ogolnie mowiac lipa, teraz wez to sprzedaj jak w dowodzie, na tablicze znamionowej pisze 1,6 ABU heh, jeszcze sprzeglo pod 1,6 i skrzynie zmienialem pod 1,6 ... :grrr:



staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » pt lut 08, 2013 18:27

ale ogolnie co by nie sprawdzac to wychodzi na to ze ktos go podmienil.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: Paweł Marek » sob lut 09, 2013 12:58

nie szkodzi, skrzynie pasują zamiennie różnicami przełożeń nie musisz się martwić, radze skup się na sterowniku, załóż właściwy wszystko powinno działać jak należy i o to chodzi. Jeśli chcesz mieć w dowodzie 1.4 zgodnie z prawdą to zagadaj z panem przy przeglądzie, a najlepiej doprowadź do ładu co jest i zapomnij o sprawie bo to nie jest problem. Ubezpieczenie chyba to samo jest dla 1.4 i 1.6


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » sob lut 09, 2013 18:52

A żeby miec w dowodzie tak jak powinno byc to bedzie kupa latatnia i problemow przypuszczam bo to jeszcze tabliczke znamionowa bedzie trzeba przebijac chyba.
Chodzi mi dobrze na tym kompie co jest wydaje mi sie. No chcialem miec 1.6 a nie 1,4 no ale coz wyszlo jak wyszlo..



Awatar użytkownika
Montrey1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:30
Lokalizacja: Krotoszyn
Auto: Golf 4 1.9TDi
Silnik: ALH
Kontakt:

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: Montrey1990 » pn lut 11, 2013 20:00

Na to wyglada ze moze byc tak jak mowisz silnik 1.4 a osprzet 1.6 ja mialem zajechanego tez 1.6 i kupilem inny silnik gosc mi wcisnał jak puzniej sie okazalo przy wymianie rozrzadu kupilem nie 1.6 a 1.4 i pasek z 1.6 nie pasowal do nowego silnika wszytko bedzie inne pasuje skrzynia mono wtrysk lecz silnik nie bedzie przepalał calej benzyny umnie wciaz bylo czuc bene z tłumika czy byl zimny czy cieply na twoim miejscu szukal bym mono do 1.4 i kompa lub swap na inny silnik bo to wszytko po takiej przrobce nie chodzi dobrze i sa wciaz problemy ja swojego jako tako zrobilem i popchlem dalej bo nie warto bylo go robic


MONTREY xD

staniol88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: śr lip 22, 2009 10:51
Lokalizacja: śląsk

Silnik - jak sprawdzić ?

Post autor: staniol88 » pn lut 11, 2013 23:31

a juz mam dosc tak sie cieszylem kiedys z kupna 1 pojazdu a tu taka lipa wyszla no coz bedzie go trzeba jakos opchnac wydaje mi sie .. bo nie ma sensu tak jak mowisz robic cos z nim choc blacha jest dobra jak na moje oko... no teraz przynajmniej 2 raz na mine nie dam sie wrzucic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości