Strona 1 z 2

Nie odpala silnik...

: ndz sty 13, 2013 22:30
autor: Canadian
Witam !!!

A więc jak w temacie, choc temat mozna napisac że w szeroko pojętym znaczeniu:D a więc do konkretów...
Golfika mam od paru tygodni z niemiec za 2000 PLN;D dlaczego o tym wspominam bo stan techniczny auta jest mi nie znany... golfikiem zrobiłem może z 300-400km i na 100km przed domem prawie już nie dałem rady dojechac... wypadał zapłon !!! auto gasło i ogólnie brak mocy, przerwywał itp. na poboczu wyczyściłem kabelki WN trochę poruszałem przy świecach i cewce, po chwili zaczoł znowu chodzić - dodam że padał deszcz w ten dzień;D
ale dojechałem do domu i na podwurku numer sie powtarza - znowu szarpie i przerywa, auto zgasiłem i na pare dni zostawilem bo nie miałem dla niego czasu i teraz w te mrozy juz nie odpala...

Co zrobiłem: kupiłem nowe kable bo stare były w opłakanym stanie... myslałem że to bedzie to, ale dalej nic...
Wymontowałem kopółkę z palcem... w domu wyczyściłem, również styki w kopółce i na palcu... dalej nic...aha węgielek spoko...
odpiołem kabel WN od kopółki i przyłożyłem do skrzyni biegów a druga osoba odpalala auto i teraz tak, iskra była ale mam wrażenie że słaba - ale się nie znam aż tak dobrze aby stwierdzić jak powinno być !!! może coś podpowiecie;]
Tak samo zrobiłem wykręcając świecę i też była iskra - ale też chyba słaba...

Nie wiem gdzie dalej szukać ??? hmm ukł. paliwowy po części wykluczam bo czuć paliwem i to wole sprawdzić na konieć po spr. ukl. zapłonowego bo stawiam na niego ale mogę się oczywiście mylic !!!

Jeszcze jedno pytanko jak sprawa wygląda z uziemieniem np. cewki, może mieć to duże znaczenie ? mam na mysi taki przewód masowy co idzie od cewki do bloku silnika, może masa słabo czyma ?

Aha i ważna sprawa: Golf MkIII z grudnia 1995 roku silnik 1.6 55kw/75KM, symbol silnika jeszcze nie znam;D bez gazu...

Proszę szanownych kolegów o wsparcię i porady;]
Pozdrawiam

Nie odpala silnik...

: ndz sty 13, 2013 23:30
autor: XV2
czujnik halla

Re: Nie odpala silnik...

: pn sty 14, 2013 00:18
autor: Canadian
hmm... czujnik hella, a coś więcej na ten temat ? jak spr., ewentualnie jak się da ? i gdzie go znajde?;D

Nie odpala silnik...

: pn sty 14, 2013 08:29
autor: sgrodnicki
W aparacie zapłonowym, pod kopułką

Re: Nie odpala silnik...

: pn sty 14, 2013 23:05
autor: Canadian
okej...
trochę poczytałem o halla i mam pare pytań:

1). czy u mnie w silniku jest jeden czujnik halla w aparacie zapłonowym czy jest jeszcze jeden ? bo wyczytałem że w niektórych golfach jest też przy wale korbowym i on jest ważniejszy niz ten co w aparacie...ale pewnie zależy to od silnika - moj to 1.6 55kw/75KM (symbol jest mi nie znany)

2). jak mogę spr. ten czujnik ? np. miernikiem cyfrowym ? też coś wyczytałem ale było by fajnie jak ktoś mi to krok po kroku wyjaśnil;) nigdy tego nie robiłem i dlatego;D

i to chyba jak narazie tyle bo z objawów o których czytałem to by sie zgadzało...

aha i kewstia wymiany halotronu (czy jakos tak sie to nazywa) w czujniku halla czy robił to ktoś i jakie ew. numer halotronu szukać po sklepach rtv ?

Nie odpala silnik...

: czw sty 17, 2013 22:27
autor: Canadian
hmmm...

no dobrze, wymieniłem cały aparat zapłomowy na nowy(zamiennik), więc tak: kable WN - nowe, kpl. aparat(kopółka, palec, czujnik halla) nowe !!!

i dalej nie chce załapac...

co jeszcze mogę spr w układzie zapłonowym ???

i może zaczne rozglądać się po układze paliwowym - co powinieniem napoczatku spr ?

aha czy w roczniku 95 jest gniazdo obd2 i gdzie go szukac jakby co?

koledzy pomocy:D

Nie odpala silnik...

: czw sty 17, 2013 22:55
autor: XV2
Wlej mu paliwo na krótko jak zapali to coś z paliwem

Nie odpala silnik...

: czw sty 17, 2013 22:59
autor: Canadian
okej... a podpowiesz dokładniej jak to zrobić na krótko;D pomysł uważam za świetny tylko z wykonaniem to u mnie gorzej bo nigdy jeszcze tak nie robiłem;D

Nie odpala silnik...

: czw sty 17, 2013 23:12
autor: XV2
Wlej mu paliwa tu jak na zdjęciu zobacz czy się odezwie

Obrazek

Sprawdź czy są mokre świece

Nie odpala silnik...

: pt sty 18, 2013 00:04
autor: Canadian
dobrze...

hmm... pewnie głupie pytanie ale czy mam wlać konkretnie w jakieś miejsce czy po całości ?:D

nie chce nic schszanic...

swiece sprawdze... czy po kilkukrotnym kreceniu rozrusznikiem maja byc wyczuwalnie mokre ???

aha i jeszcze coś co zauwazyłem, mianowicie jak kręce rozrusznikiem to czasem kręci jakby ciężej(z większym oporem) i wtedy skacze wskazuwka od prędkościomierza... czy to może cos znaczyć?

Nie odpala silnik...

: pt sty 18, 2013 00:05
autor: mka 3
Canadian, sprawdz czujnik temperatury,odepnij kostke z pinu jak bedziesz chciał go odpalic . zresetuj komputer przez rozpiecie klem na 1h

Nie odpala silnik...

: pt sty 18, 2013 00:13
autor: Canadian
ok, znaczy ze jak odpali po odłaczeniu kostki to czujnik temperatury walniety ??? i gdzie szukać tego czujnika ?

Nie odpala silnik...

: sob sty 19, 2013 00:59
autor: mka 3
czujnik jest na węzu co idzie do chłodnicy na tym pod aparatem zapłonowym

Re: Nie odpala silnik...

: sob sty 19, 2013 14:59
autor: Canadian
mka 3 pisze:czujnik jest na węzu co idzie do chłodnicy na tym pod aparatem zapłonowym
tak czujnik jest tam gdzie napisałeś, wtyk 4 pinowy - odpiołem według porady ale nic...

wlałem tak z 30 ml benzynki "na krotko" jak radził kolega XV2 (powtórzyłem kilka razy) - i nic... ale bede powtarzal bo aku juz siada...

wykręcając swiece aby spr. czy są mokre - były wilgotne, lekko...tak mi się wtdaje - ale co ważniejsze bo wykręcałem wszystkie świece (wcześniej tego nie robiłem). To zauwazylem ze mam różne swiece !!! :kac: na 1 i 4 sa ngk 3-elektrodowe, a na 2 i 3 mam beru 4-elektrodowe !!! szalone chlopaki z niemiec niezle kombinuja... prawie jak nasi handlarze, az zaczynam sie bac co jeszcze moze wyjsc...
ale do tematu, oczywiscie siece wymienie jak najszybciej - ale czy to moze byc powod ze nawet nie chce pyrknąć??? wkoncu na tych swiecach zrobilem z 300 km (ale temp. otoczenia byla na plusie nie tak jak teraz)... ???

aha ale co mnie dziwi spr. swiece na masie i jest (wiec jak wlewalem paliwo na krotko to powinien przynajmniej odbic ?) choc te beru jakby gorzej z ta iskra...

wymienilem aparat zaplonowy(juz wczesniej pisalem). ale zaczynam juz na wszystko zwracac uwage, i poprzedni org. byl wlośki(magneti mareli), ja kupilem zamiennik ale typ bosch bo innych zamiennikow nie ma... czy to moze miec wpływ? i to sie tyczy montażu miałem zaznaczone kreski na bloku i starym aparacie, suwmiarka przenioslem znaki na nowy aparat, czy moze byc tak ze zle zamontowalem nowy aparat ?

aha i jeszcze jedno z tego co wertowalem internet to moj silnik ma oznaczenie AEE, podobno duzo z nim klopotow z nie rowna praca, ale moj nie chce wogule odpalic !!!;D