Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » sob gru 15, 2012 18:27

Temat przeniosłem z działu lpg, bo problem jest z benzyną.
Zarówno na benzynie jak i na gazie gaśnie przy zmianie biegów i muszę go odpalać na pych. Jak silnik się rozgrzeje to jest już ok.
Nagrałem telefonem prace silnika na benzynie tuż po odpaleniu. Na początku nagrywam przy otwartej masce, potem rure wydechową i środek.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Spala strasznie dużo benzyny i to jest najważniejsza rzecz do wyeliminowania.


Witam, przeczytałem kilka tematów, w których właściciele Golfów mieli ten sam problem co ja ale nie dowiedziałem się z nich wszystkiego.
Kupiłem Golfa miesiąc temu, silnik 2.0 2e, instalacja 2-giej generacji na gazie od 150k km.
Odpalanie od początku nie szło mu za dobrze ale jakoś odpalał. Pierwsze co zauważyłem to wysokie spalanie.
Zalałem do tej pory benzyny za 160zł i gazu za 180. Przejechałem jakieś 400km, odpalałem go na benzynie i po kilometrze na gaz.
W tej chwili gazu starczy jeszcze na około 100km ale wskazówka paliwa jest pod czerwonym polem. Tak jakby jeździł na gaz i benzyne jednocześnie.

Wymieniłem u znajomego mechanika pasek rozrządu. Wyjechałem od niego z garażu i do najbliższego skrzyżowania zgasł mi z 5 razy więc się wróciłem.
Okazało się, że ustawił zapłon na znaki a nie powinien. Ustawił to potem jakoś na oko i Golf jeździł tak jak przed wymianą.
Powiedział jeszcze, że powinienem ustawić jeszcze zapłon na lampę stroboskopową. Poczytałem, że nie warto tego robić w warsztacie, bo i tak będzie źle.
Mechanik mojego kumpla (nie prowadzi warsztatu tylko w swoim garażu naprawia taniej) powiedział, że to będzie 50zł. Ale boje się, że on się nie zna na tym silniku i zrobi to źle.

Oprócz tego czasami mi gaśnie przy przejeżdżaniu przez próg albo jak stoję w korku przy hamowaniu(tylko na gazie). Jak jest nierozgrzany to przy zmianie biegów gaśnie kiedy wciskam sprzęgło i muszę go odpalać na pych(na gazie i benzynie to samo). Zdarza się też, że na gazie obroty przy wciśnięciu sprzęgła stają w miejscu. Lubi sobie też pofalować na gazie ale po chwili obroty się stabilizują.
Znajomy powiedział, że instalacja jest ogólnie słaba, poklejona, nie ma filtra gazu. Moge zrobić zdjęcia tych poklejonych miejsc.


Mechanik, u którego wymieniałem rozrząd zauważył, że odma jest poklejona i musze kupić nową. Nie wiem czy ma to tutaj coś do rzeczy. Zamówiłem ze szrotu, za 2 dni ją dostane i zamontuje.

Próbowałem z kumplem ustawić zapłon na vagu. Ale okazało się, że robiliśmy to pod 2.0 ale do mk2. Ustawiliśmy więc z powrotem tak jak było. Na benzynie po wciśnięciu gazu wskazówka obrotomierza idzie lekko w dół a potem dopiero do góry. Na gazie jeśli o to chodzi to jest ok. Podobno w 2e zapłon może być ustawiony albo pod gaz albo pod benzyne, nigdy nie będzie idealnie.
Dzisiaj go odpalam o godzinie 18 przy -3 stopniach. Troche pokręcił i odpalił. Przełączyłem go na gaz po pół minuty w trosce o benzyne, którą pożera jak Bugatti Veyron i zgasł mi po 50metrach na zakręcie jak wcisnąłem sprzęgło. Niestety nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie. Tak źle jeszcze nie było. Po może 8-10 próbach (próbowałem na gazie i benzynie) w końcu odpalił na benzynie(pół minuty kręcenia z przygazowaniem). Potem na gazie na prostej mi raz zgasł ale na pych odpalił. Przed tą regulacją zapłonu na kompa, rano przy -10 odpalał od strzału na benzynie, bez przygazowania. Za to jak mi zgaśnie chwile po tym to już trzeba go kręcić. Tak jakby się zalewał paliwem.

Na benzynie chodzi trochę nierówno coś jakby silniczek krokowy ale to pewnie przez zapłon. Po przełączeniu na gaz chodzi równiej.

edit: W vagu pokazał tylko 1 błąd, coś ze spalaniem stukowym, Knock Sensor ale przy pracującym silniku się nie pojawiał.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Paweł Marek » sob gru 15, 2012 23:47

Odma i cały dolot z wężem i króććami węża serwa, regulatorem obrotów w tym silniku musisz mieć szczelne, nieważne klejone czy nie byle szczelnie.
Szukaj benzyny w wężyku podciśnieniowym do regulatora ciśnienia paliwa, jeśli benzyna w nim będzie to regulator strzelił dlatego auto pije ci benzynę przy jeździe na LPG - ina ta awarię stawiam
Zajrzyj jeszcze na klapkę przepływki ma luźno chodzić bez ocierania. Nic skomplikowanego tam nie będzie z tym tylko traktuj ten silnik jak przystało na 20 -letni mechanizm a nie z tym Vagiem do niego. Gdyby problem był tylko na benzynie to byłby jeszcze TPS do sprawdzenia i potencjometr przepływki - ale jeśli i na LPG się tak dzieje to odpada


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » pn gru 17, 2012 17:25

Odłączyłem ten przewód i nie zauważyłem ani nie wyczułem tam paliwa. To paliwo utrzymuje się tam przez cały czas czy trzeba sprawdzić to odpalając wcześniej na chwile samochód?
Mam nadzieje, że to ten przewód, zrobiłem foto http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 219kl.jpg/


http://imageshack.us/gal.php?id=sZaqktT ... ab46HQ3OCT
Pozostałe zdjęcia zrobiłem dziurawemu dolotowi powietrza. Jak i czym to pokleić?
Jest jeszcze zdjęcie odmy, którą kupiłem na szrocie trochę potraktowanej silikonem przez poprzedniego właściciela.
Tą uszczelkę od odmy wymienić na nową czy można ją silikonem uszczelnić?

EDIT:
Odpaliłem go na benzynie na chwilę. W tym przewodzie było sucho ale z samego regulatora aż kapało paliwo.
Czyli regulator do wymiany, mam nadzieje, że spalanie będzie ok.
Zostaje:
-uszczelnienie dolotu
-zmniejszenie spalania gazu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=37&t=490898
-wyeliminować smród paliwa z nawiewów, a może to przez ten wyciek paliwa śmierdziało? Chociaż na gazie czuć gaz więc to nie tohttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p5884993



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Paweł Marek » wt gru 18, 2012 20:22

paliwo śmierdziało od tego, lpg - zobaczysz. Wymiana regulatora - bierz śmiało używkę nowe dobre sa drogie a psują się rzadko - powinna załatwić sprawę, Kolego te pękniecia tymczasowo zaklej taśmą - na razie naprawiasz - nie musi być pięknie chodzi o to żebyś wiedziała czy uszczelnienie wyeliminuje problem. Zanim uszczelnisz i zanim wymienisz regulator nie reguluj LPG bo nic to nie da - to zrobisz na końcu jak z benzyną będzie wszystko ok.
Wyciąganie regulatora: ostrożnie - wyciągasz zawleczkę w bok i pociągasz go mocno - będzie w tym momencie gejzer benzyny więc na chłodnym silniku i w rękawicy to rób. Zakładając sprawny nasmaruj olejem mu o-ringi i trzeba go mocno głęboko wcisnąć, inaczej zawleczka nie wskoczy na miejsce. Zanim założysz dokładnie obejrzyj gniazdo na niego w listwie - czy czasem nie pękło - wówczas bieda ale o tym potem - znajdzie się listwa bez wtryskiwaczy - o ile poradzisz sobie z przełożeniem swoich bo to nie jest proste


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » wt gru 18, 2012 22:58

Regulator kupiony jakiś chiński za 60zł, paliwo już nie kapie i chyba nawet gazem nie śmierdzi. Miałem tylko krótką trasę.
Z zaklejaniem niedługo popróbuje.
Masz może mfa u siebie w aucie? Sterowanie mfa składa się z przycisku i tego suwaka gdzie są oznaczenia 0 1 2 0.
U mnie przycisk działa tylko jeżeli jakimś cudem uda mi się trafić tym suwakiem w dobry punkt. Przesuwam go powoli od lewa do prawa aż w końcu się uda. Wtedy moge dopiero zmieniać między spalaniem czasem itd
Można coś z tym zrobić czy trzeba całą manetkę wymienić?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Paweł Marek » wt gru 18, 2012 23:58

miałem w drugim GTI które poszło już do ludu, w moim Vento nie mam a w tamtym działało więc nie zaglądałem do środka i nie wiem jak to rozebrać, próbuj wygląda to że jest jakoś poskładane ale czy klejone czy na zatrzaskach to nie wiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » śr gru 19, 2012 00:54

A pamiętasz czy ten suwak przeskakiwał między pozycjami 0120 płynnie czy czuć było wyraźnie przeskok między pozycjami?



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Re: Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: nurek20 » śr gru 19, 2012 01:09

Koledzy jak już jesteśmy przy temacie 2E,

Mam taki sam problem tyle że na zimnym silniku przy porannym odpaleniu np na mrozie telepie całym autem mówie o benzynie przy odpalaniu na gazie jest wszystko ok. Chciałbym jednak móc odpalać na benie bo to zdrowiej dla motora. Benzyna mi ginie w zaskakującym tempie dosłownie 50zł na tydzień.

Czy takie objawy może powodować padnięta lambda? bo to napewno uszkodzone po opdaleniu przez dluższą chwilę napięcie lambdy jest 0,45v potem spada od 0,01 i powoli rosnie do 0,89v i tak stoi.

TPS Sprawdzony
PRzepływka Nowa z końcówką B czyli do 2E
Dolot Sczelny
Odma szczelna

Ma ktoś jakieś pomysły >
Pozdrawiam



Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » śr gru 19, 2012 01:15

Mi też telepie, jak dodam gazu na wolnym biegu to pierdzi z rury ale jak przełącze wtedy na gaz to od razu pięknie zaczyna chodzić.
Spalanie chwilowe według mfa wychodzi 25l, czy jade na gazie czy na benzynie.



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Re: Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: nurek20 » czw gru 20, 2012 22:20

Kolego własnie borykam się z tym problemem od ponad roku ostatnio autko miało zastrzyk gotówki więc był wyciągniety silnik zrobione uszczelnienie między skrzynią a silnikiem nowa skrzynia wskoczyła bo tamta się rozpadla nowy kolektor wydechowy plus dwururka. Do tego doszedl przepływomierz sprawna używka z koncówką B jedyne co przestało działać to lambda. Niby taki prosty wtrysk a ja nie mogę dojść co mu kur... dolega jak jest zimy to lekko dymi na czarno i tlepie przerywa ciepły chodzi równo ale pali jak smok.\

Regulator cisnienia sprawny
TPS ok
Przepływka ok
Masy sprawdzone
Przekaźnik 30 ok
Lambda - trup ale chodzi mi o rozruch na zimnym pali na strzal ale po 5 sek zaczyna szarpać.

Pomoże ktoś.?



Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » pt gru 21, 2012 23:38

Ja mam po kilku dniach nowe spostrzeżenia:
-spalanie według mfa 23,5l
-benzyny pali rzeczywiście dużo, nawet bardzo, nie licze ile, bo zalewam za małe kwoty(gazu też dużo pali, bo jakieś 16l)
-śmierdzi gazem z nawiewów podczas postoju, na benzynie nic nie czuć
-zakleiłem troche dolot prowizorycznie taśmą ale gaśnie przy zmianie biegów tak jak wcześniej (głównie jak zmieniam bieg na wysokich obrotach)
-na gazie obroty często się zatrzymują w okolicach 2200 jak wrzucam na luz (i tak zostają) ale jak np dojade do świateł na biegu i zrzuce na luz w ostatniej chwili to nie
-odłączyłem aku na pół godz, bo czytałem, że u niektórych to pomaga i dalej wszystko po staremu

Kiedyś palił mi 12l gazu, kumpel poprzestawiał troche zapłon na słuch i od tej pory zaczął palić najpierw 18 potem 16. Tego samego dnia odłączył gaz od instalacji i patrzył czy mam filtr gazu, troche ją ogólnie porozkręcał.
Nie wiem teraz, od której z tych rzeczy to wyższe spalanie.



Awatar użytkownika
Edition's
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt paź 05, 2007 09:41
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Edition's » ndz gru 23, 2012 10:50

Ja też mam tą nierówną prace na zimnym silniku i tylko na mrozie. Po około 5 sekundach zaczyna nierówno pracować i po jakichś 5-10 pracuje już równo. Zastanawiam się nad tym już jakiś czas i nie mogę dojść o co kaman.



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Re: Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: nurek20 » wt gru 25, 2012 18:08

Kolego to u mnie tuż po odpaleniu chodzi równo około 5 sekund po czym zaczyna telepać całą budą szarpie nie równo chodzi aż zagrzeje sie do około 50 stopni wtedy zaczyna pracować równiej zagrzany do 90 stopni chodzi równo oczywiscie mowa o benzynie jeśli go odpalam z gazu to chodzi równiutko cały czas naw et przy ostatnich -19 zapala na dotyk.

Benzyna znika w oczach miałem pół baku teraz jest 3/4 połowy z tym że zrobiłem na benie 30 km oraz odpalam z paliwa po 10sek na gaz.

Czujnik temp w przepływce sprawny bo na vagu widzi i temperatura się zmienia klapka chodzi równo przepływka po nr sprawdzona zgodna z silnikiem z tym że nie jest to z koncówką C a jest B.

Obecnie czekam na nową lambdę bo moja padła ale to chyna nie ma wpływu na prace silnika po odpaleniu

Mam jeszcze jeden objaw jak jest zagrzany na benzynie i dodaje gazu na luzie to czuć jakby przerywał na ułamek sekundy po dotknieciu gazu tzn dodaje gazu a strzalka obrotomierza spada o 0,5mm i jest ledwo wyczuwalne szarpniecie.

Co mozna jeszcze sprawdzić doradzi mi ktoś ?



Gucci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 10, 2012 22:36
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z pracą silnika na benzynie 2.0 2e

Post autor: Gucci » pt gru 28, 2012 17:38

Sprawdziłem dolot powietrza i okazał się być szczelny. Jedynie przez tą uszczelkę od odmy może coś uciekać.
Zrobiłem zdjęcie tej uszczelce, uszczelnić ją silikonem?
Zrobiłem też foto części, która jak mówi mój kumpel jest pozostałością po mikserze. To coś z klapką
Może to od tego śmierdzi gazem z nawiewów?
A wysokie spalanie benzyny to już naprawdę nie wiem od czego może być...

http://imageshack.us/gal.php?id=rpimkuD ... 2fKS39PSog



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości