MK3 1,4 dławi się i śmierdzi benzyną.
: pn wrz 24, 2012 23:54
Witam. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Na wstępie się przywitam i wyjaśnię że Golfik to auto mojej mamy i koniecznie chcę jej pomóc bo ma problemy z autem.
Wyprzedzę ewentualne uwagi na temat nieszukania rozwiązania problemów w istniejących postach, szukałem i jest tego dużo, za dużo, tak dużo że ciężko wyciągnąć wnioski więc zakładam nowy post aby konkretnie skupić się na tym przypadku.
Po pierwsze nie mogę ustalić dokładnie jaki to model silnika myślałem że ABG bo pojemność 1,4 ale wciąż natrafiałem na info że jest na jednopunkcie, a w aucie mojej mamy jest wielopunktowy wtrysk.
Problemy z autem:
bywa że na zimno odpali, strasznie go telepie, po dodaniu gazu najpierw się dławi, na wyższych obrotach jest lepiej ale po odjęciu gazu potrafi zgasnąć. Jak zgaśnie to trudno go odpalić tak jakby zalewał świece, no i śmierdzi benzyną. Auto posiada instalację LPG i jak już się przełączy na gaz to chodzi lepiej niż na benzynie. przy próbie ruszenia na zimnym silniku gaśnie jakby nie miał mocy.
Rzeczy które sprawdziłem:
- układ zapłonowy - cewka daje iskrę na rozdzielacz, rozdzielacz i palec nowy, po zdjęciu każdego z czterech kabli WN auto zaczyna telepać więc raczej świece i kable OK.
- układ dolotowy - sprawdziłem szczelność, po zdjęciu obudowy filtra i zatkaniu gardzieli przepustnicy silnik gaśnie, jak zatykam wlot do obudowy filtra chodzi dalej, ale to już nie jest tak istotne.
- układ paliwowy - wężyk podciśnienia idący do regulatora ciśnienia paliwa był pęknięty a co za tym idzie nie szczelny, obciąłem uszkodzony kawałek i podłączyłem, dodam że był suchy nie było w nim benzyny.
- dodatkowo sprawdziłem czujnik temp. płynu chłodniczego, parametry raczej w normie przy 10*C było 3,8kOhma, przy ok 30*C było 1,5kOhma
Moje przemyślenia:
- jeśli silnik zalewa to mógłby być regulator ciśnienia paliwa ale czy może być uszkodzony jeśli w wężyku nie ma benzyny?
- czy jeżeli problem wziął się z nieszczelnego wężyka podciśnienia od regulatora to muszę wykonać reset ECU żeby było dobrze?
- rozważam jeszcze wiązkę przewodów lub złącze przy ECU konkretnie sygnały ze sprawnego czujnika temp. nie docierają do ECU. Jeśli tak to gdzie jest ECU i które piny to sygnał z czujnika temp. płynu chłodzącego.
- jeszcze może ten nieszczęsny TPS ale myślę że to zostawię na koniec.
Poniżej zdjęcie silnika jaki jest w Golfiku.
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 43829963_4" onclick="window.open(this.href);return false;
Na wstępie się przywitam i wyjaśnię że Golfik to auto mojej mamy i koniecznie chcę jej pomóc bo ma problemy z autem.
Wyprzedzę ewentualne uwagi na temat nieszukania rozwiązania problemów w istniejących postach, szukałem i jest tego dużo, za dużo, tak dużo że ciężko wyciągnąć wnioski więc zakładam nowy post aby konkretnie skupić się na tym przypadku.
Po pierwsze nie mogę ustalić dokładnie jaki to model silnika myślałem że ABG bo pojemność 1,4 ale wciąż natrafiałem na info że jest na jednopunkcie, a w aucie mojej mamy jest wielopunktowy wtrysk.
Problemy z autem:
bywa że na zimno odpali, strasznie go telepie, po dodaniu gazu najpierw się dławi, na wyższych obrotach jest lepiej ale po odjęciu gazu potrafi zgasnąć. Jak zgaśnie to trudno go odpalić tak jakby zalewał świece, no i śmierdzi benzyną. Auto posiada instalację LPG i jak już się przełączy na gaz to chodzi lepiej niż na benzynie. przy próbie ruszenia na zimnym silniku gaśnie jakby nie miał mocy.
Rzeczy które sprawdziłem:
- układ zapłonowy - cewka daje iskrę na rozdzielacz, rozdzielacz i palec nowy, po zdjęciu każdego z czterech kabli WN auto zaczyna telepać więc raczej świece i kable OK.
- układ dolotowy - sprawdziłem szczelność, po zdjęciu obudowy filtra i zatkaniu gardzieli przepustnicy silnik gaśnie, jak zatykam wlot do obudowy filtra chodzi dalej, ale to już nie jest tak istotne.
- układ paliwowy - wężyk podciśnienia idący do regulatora ciśnienia paliwa był pęknięty a co za tym idzie nie szczelny, obciąłem uszkodzony kawałek i podłączyłem, dodam że był suchy nie było w nim benzyny.
- dodatkowo sprawdziłem czujnik temp. płynu chłodniczego, parametry raczej w normie przy 10*C było 3,8kOhma, przy ok 30*C było 1,5kOhma
Moje przemyślenia:
- jeśli silnik zalewa to mógłby być regulator ciśnienia paliwa ale czy może być uszkodzony jeśli w wężyku nie ma benzyny?
- czy jeżeli problem wziął się z nieszczelnego wężyka podciśnienia od regulatora to muszę wykonać reset ECU żeby było dobrze?
- rozważam jeszcze wiązkę przewodów lub złącze przy ECU konkretnie sygnały ze sprawnego czujnika temp. nie docierają do ECU. Jeśli tak to gdzie jest ECU i które piny to sygnał z czujnika temp. płynu chłodzącego.
- jeszcze może ten nieszczęsny TPS ale myślę że to zostawię na koniec.
Poniżej zdjęcie silnika jaki jest w Golfiku.
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 43829963_4" onclick="window.open(this.href);return false;