Alarm czujnika oleju
: pt wrz 21, 2012 12:37
Witam,
byłem posiadaczem jeszcze 2 lata temu pięknego golfa mk3, który kupiony był jako wypacykowany bardzo. W ostatnią zimę karoseria zaczęła zachodzić rdzą, a w to lato silnik zaczął odmawiać posłuszeństwa i się trochę rozciekł. Pytanie do Was czy warto mi jeszcze pakować pieniądze w samochód, który ostro się nadaje do malowania i zaczyna mieć problemy z silnikiem (rozterka dlatego, ponieważ zawieszenie, klocki, tarcze itp zostały wymieniane za nie małą kaskę). Rzućcie wstępną diagnozą i przybliżonym kosztorysem, żebym wiedział co dalej z samochodem począć, bo moi pobliscy mechanicy albo za samą diagnozę w takim przypadku wezmą kupę szmalu, albo po prostu będą nieszczerzy.
Golf mk3, silnik 1.8 benzyna + LPG, 55kW
Objawy:
- Delikatne ubytki oleju (delikatnie wilgotne okolice uszczelki pod głowicą). Nie trzeba za dużo oleju dolewać, na 1000 km ok. 100-200ml.
- Mocne ubytki płynu chłodniczego, dolewanie, po 100-200ml co 100km.
- Wycieki prawdopodobnie? płynu chłodniczego z przodu samochodu (ciężko dojrzeć spod spodu czy to z chłodnicy czy skąd).
- Czujka oleju zaczyna wariować i wydaje sygnał dźwiękowy po przejechaniu około 10 km samochodem na wolnych obrotach. Po przegazowaniu (wyższe obroty) na chwile przestaje, po czym znowu zaczyna wyć.
Czujka była wymieniana i zachowywała się tak samo przed i po.
Wszystko wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą, ale wycieki z pod chłodnicy mnie zastanawiają i nie wiem czy to ma wpływ jakiś na czujnik oleju może?
byłem posiadaczem jeszcze 2 lata temu pięknego golfa mk3, który kupiony był jako wypacykowany bardzo. W ostatnią zimę karoseria zaczęła zachodzić rdzą, a w to lato silnik zaczął odmawiać posłuszeństwa i się trochę rozciekł. Pytanie do Was czy warto mi jeszcze pakować pieniądze w samochód, który ostro się nadaje do malowania i zaczyna mieć problemy z silnikiem (rozterka dlatego, ponieważ zawieszenie, klocki, tarcze itp zostały wymieniane za nie małą kaskę). Rzućcie wstępną diagnozą i przybliżonym kosztorysem, żebym wiedział co dalej z samochodem począć, bo moi pobliscy mechanicy albo za samą diagnozę w takim przypadku wezmą kupę szmalu, albo po prostu będą nieszczerzy.
Golf mk3, silnik 1.8 benzyna + LPG, 55kW
Objawy:
- Delikatne ubytki oleju (delikatnie wilgotne okolice uszczelki pod głowicą). Nie trzeba za dużo oleju dolewać, na 1000 km ok. 100-200ml.
- Mocne ubytki płynu chłodniczego, dolewanie, po 100-200ml co 100km.
- Wycieki prawdopodobnie? płynu chłodniczego z przodu samochodu (ciężko dojrzeć spod spodu czy to z chłodnicy czy skąd).
- Czujka oleju zaczyna wariować i wydaje sygnał dźwiękowy po przejechaniu około 10 km samochodem na wolnych obrotach. Po przegazowaniu (wyższe obroty) na chwile przestaje, po czym znowu zaczyna wyć.
Czujka była wymieniana i zachowywała się tak samo przed i po.
Wszystko wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą, ale wycieki z pod chłodnicy mnie zastanawiają i nie wiem czy to ma wpływ jakiś na czujnik oleju może?