Strona 1 z 1

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 12:37
autor: vein
Witam,

byłem posiadaczem jeszcze 2 lata temu pięknego golfa mk3, który kupiony był jako wypacykowany bardzo. W ostatnią zimę karoseria zaczęła zachodzić rdzą, a w to lato silnik zaczął odmawiać posłuszeństwa i się trochę rozciekł. Pytanie do Was czy warto mi jeszcze pakować pieniądze w samochód, który ostro się nadaje do malowania i zaczyna mieć problemy z silnikiem (rozterka dlatego, ponieważ zawieszenie, klocki, tarcze itp zostały wymieniane za nie małą kaskę). Rzućcie wstępną diagnozą i przybliżonym kosztorysem, żebym wiedział co dalej z samochodem począć, bo moi pobliscy mechanicy albo za samą diagnozę w takim przypadku wezmą kupę szmalu, albo po prostu będą nieszczerzy.

Golf mk3, silnik 1.8 benzyna + LPG, 55kW

Objawy:
- Delikatne ubytki oleju (delikatnie wilgotne okolice uszczelki pod głowicą). Nie trzeba za dużo oleju dolewać, na 1000 km ok. 100-200ml.
- Mocne ubytki płynu chłodniczego, dolewanie, po 100-200ml co 100km.
- Wycieki prawdopodobnie? płynu chłodniczego z przodu samochodu (ciężko dojrzeć spod spodu czy to z chłodnicy czy skąd).
- Czujka oleju zaczyna wariować i wydaje sygnał dźwiękowy po przejechaniu około 10 km samochodem na wolnych obrotach. Po przegazowaniu (wyższe obroty) na chwile przestaje, po czym znowu zaczyna wyć.

Czujka była wymieniana i zachowywała się tak samo przed i po.
Wszystko wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą, ale wycieki z pod chłodnicy mnie zastanawiają i nie wiem czy to ma wpływ jakiś na czujnik oleju może?

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 13:04
autor: piotrek gti_abf
Najlepiej zmierz manometrem jakie masz ciśnienie oleju wtedy będzie wiadomo czy pompa oleju pada czy po prostu walnięty czujnik (bo nowy nie zawsze znaczy dobry, a może po prostu był kupiony nieodpowiedni). Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą i o ubywanie płynu to na odpalonym silniku odkręć ostrożnie korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy bąbelki powietrza nie idą, jeśli idą to już masz jeden z objawów padniętej uszczelki pod głowicą. Ubywanie oleju może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworów lub zużytymi pierścieniami. Pierścienie można wykluczyć po pomiarze kompresji i ewentualnie próbie olejowej.

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 14:58
autor: vein
Delikatne bombelki niestety wydostają się ze zbiornika wyrównawczego. Tak więc wniosek jest jeden, uszczelka pod głowicą do wymiany. Tylko czy to naprawi problem wycieków? Bo raczej wątpię, wycieki z pod chłodnicy to chyba osobna sprawa. A dodatkowe pytanie: Ile powinna kosztować wymiana uszczelki głowicy + ew. jej planowanie u mechanika? Gdzieś na forum się doczytałem że to są ceny oscylujące w okolicach 200-300 zł maksymalnie. A mi okoliczny mechanik zaśpiewał 1000zł. :/

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 18:48
autor: waski1
vein pisze:mi okoliczny mechanik zaśpiewał 1000zł.
No grubo go poniosło.
vein pisze:w okolicach 200-300 zł
Raczej takie ceny są plus ewentualnie planowanie około 40 zeta.

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 18:55
autor: piotrek gti_abf
Wyciek z pod chłodnicy to rzeczywiście inna sprawa. A to ten mechanik chce Ci kapitalke silnika zrobić?? Wymiana uszczelki pod głowicą rozwiąże problem ubytku oleju zakładając że pierścienie są ok, a uszczelniacze zaworowe zostaną wymienione. U mnie w okolicy za wymianę uszczelki pod głowicą z planowaniem wołają ok. 500zł :-)

Alarm czujnika oleju

: pt wrz 21, 2012 22:06
autor: maciejhan
myślę, że w tych 500 to i z wymianą uszczelniaczy na zaworach się zmieścisz.
Tylko ten piszczyk.
Znajdź kogoś kto zmierzy Tobie ciśnienie oleju.
Przy Twoim silniku przy rozgrzanym silniku powinno być: na wolnych obrotach 0,16 do 0,20MPa ( 1,6-2 Atmosfery ), przy 2500 obr/min 0,5-0,6 MPa.
Powinny być 2 czujniki oleju brązowy i biały, który był wymieniany?
spytaj, albo poszukaj w dziale elektrycznym który z nich inicjuje ten piszczyk bo jak biały ( 0,03 MPa ) to słabo. ( może wina pompy oleju, gorzej jak panewek ).